Na Povaลพรญ pribudne na ลพeleznici novรฝ tunel Tureckรฝ vrch
Galรฉria(2)

Na Povaลพรญ pribudne na ลพeleznici novรฝ tunel Tureckรฝ vrch

Partneri sekcie:

Vรฝstavba ลพelezniฤnรฉho tunela โ€žTureckรฝ vrchโ€œ, dlhรฉho takmer 1800 m, je sรบฤasลฅou modernizรกcie ลพelezniฤnej trate Novรฉ Mesto nad Vรกhom โ€“ Pรบchov. Prรกce na รบseku projektu Novรฉ Mesto nad Vรกhom โ€“ Zlatovce v celkovej hodnote takmer 264 mil. โ‚ฌ (7,953 mld Sk), na ktorรฝch podiel Skanska predstavuje pribliลพne 20%, zabezpeฤuje Zdruลพenie โ€žNovรฉ Mesto - Zlatovce 2009โ€œ pod vedenรญm akciovej spoloฤnosti OHL ลฝS. Po ukonฤenรญ modernizรกcie trate na jar v roku 2013 bude ลพelezniฤnรก traลฅ pripravenรก na rรฝchlosลฅ 160 km/hod. a pre sรบpravy s vozลˆami s vรฝkyvnรฝmi skriลˆami na rรฝchlosลฅ do 200 km/hod.ย 

Projektย  je rozdelenรฝ na 5 stavebnรฝch รบsekov, sรบฤasลฅou prvรฉho รบseku je vรฝstavba tunela Tureckรฝ vrch. Ide oย  jednorรบrovรฝ dvojkoฤพajovรฝ tunel s celkovou dฤบลพkou 1 775 m razenรฝย  Novou rakรบskou tunelovacou metรณdou (NRTM).

โ€žSmerovรฉ pomery trate v tuneli sรบ navrhovanรฉ pre rรฝchlosลฅ 200 km/h a tvoria ich protismernรฉ oblรบky s polomerom 2 000 m. Osovรก vzdialenosลฅ koฤพajรญ je stanovenรก na 4,2 m. V celej dฤบลพke je jednotnรฝ prierez so svetlรฝm polomerom tunelovej rรบry 6,10 metraโ€œ, vysvetlil Ing. Peter Witkovskรฝ, riaditeฤพ Zรกvodu Tunely spoloฤnosti Skanska BS. Zรกchrannรฉ vรฝklenky sรบ navrhnutรฉ na oboch stranรกch vo vzรกjomnรฝch vzdialenostiach 20 metrov.

โ€žPre potreby mimoriadnych udalostรญ je pribliลพne uprostred tunela napojenรก razenรก รบnikovรก ลกtรดlลˆa s dฤบลพku 245 m, ktorรก รบsti na รบpรคtie Tureckรฉho vrchuโ€œ, dodal. Vetranie tunela je prirodzenรฉ a sรบฤasne podporovanรฉ pรดsobenรญm piestovรฉho รบฤinku prechรกdzajรบcich vlakovรฝch sรบprav.

Podiel spoloฤnosti Skanska BS predstavuje pribliลพne 20 % prรกc, z ฤoho podstatnรบ ฤasลฅ bude tvoriลฅ prรกve tunel Tureckรฝ vrch. Okrem neho budรบ na 17,7 km dvojkoฤพajovej ลพelezniฤnej trati vybudovanรฉ dva novรฉ ลพelezniฤnรฉ a ลกesลฅ cestnรฝch mostov. Rekonลกtrukcia ฤakรก i desaลฅ existujรบcich ลพelezniฤnรฝch mostov, triย  podchody pre cestujรบcich v ลพelezniฤnรฝch staniciach, priepusty a podchody pre verejnosลฅ. Traลฅ je sรบฤasลฅou eurรณpskeho ลพelezniฤnรฉho koridoru ฤ. V.

ฤŒlenenie stavby:

  • Medzistaniฤnรฝ รบsek Novรฉ Mesto n. Vรกhom โ€“ Trenฤianske Bohuslavice,
  • ลฝelezniฤnรก stanica Trenฤianske Bohuslavice,
  • Medzistaniฤnรฝ รบsek Trenฤianske Bohuslavice- Melฤice,
  • ลฝelezniฤnรก stanica Melฤice,
  • Medzistaniฤnรฝ รบsek Melฤice โ€“ Zlatovce.

Zรกkladnรฉ รบdaje o stavbe:
Nรกzov diela: V. koridor Novรฉ M.n.V.- Pรบchov I. a II.etapa, traลฅovรฝ รบsek Novรฉ Mesto n. Vรกhom – Zlatovce
Investor: ลฝeleznice Slovenskej republiky, Bratislava
Zhotoviteฤพ: Zdruลพenie โ€žNovรฉ Mesto – Zlatovce 2009โ€œ

  • vedรบci ฤlen zdruลพenia: OHL ลฝS, a.s., Brno
  • ฤlenovia zdruลพenia: Skanska BS a.s., Prievidza; Vรกhostav – SK, a.s., ลฝilina; Doprastav, a.s., Bratislava; Eltra s.r.o, Koลกice

Zmluvnรก cena: 264 mil. Eur bez DPH
Zaฤiatok vรฝstavby: 09/2009
Ukonฤenie vรฝstavby: 04/2013

Zdroj: Skanska SK

Najฤรญtanejลกie