NDS podpรญsala zmluvu na ลกtรบdiu realizovateฤพnosti druhรฉho profilu tunela Branisko
Nรกrodnรก diaฤพniฤnรก spoloฤnosลฅ (NDS) zavลลกila verejnรฉ obstarรกvanie a podpรญsala Zmluvu na vypracovanie ลกtรบdie realizovateฤพnosti D1 Beharovce - Branisko, 2. profil. Tรก mรก posรบdiลฅ moลพnรฉ varianty ฤพavej tunelovej rรบry spolu s rekonลกtrukciou existujรบcej tunelovej.ย
Vรญลฅazom sรบลฅaลพe spomedzi ลกiestich prihlรกsenรฝch uchรกdzaฤov je spoloฤnosลฅ Tarosi, c.c., s.r.o. ล tรบdiu vypracuje za 163-tisรญc eur, priฤom predpokladanรก hodnota zรกkazky bola na รบrovni 235-tisรญc eur.
Na vypracovanie ลกtรบdie a zรกmeru EIA mรก desaลฅ mesiacov. „รฤelom ลกtรบdie realizovateฤพnosti je posรบdiลฅ moลพnรฉ varianty dostavby ฤพavej tunelovej rรบry spolu s rekonลกtrukciou existujรบcej tunelovej rรบry. Sรบฤasลฅou ลกtรบdie bude aj vypracovanie zรกmeru EIA, ten bude rieลกenรฝ pre vลกetky varianty a alternatรญvy trasy,“ povedala ลฝgravฤรกkovรก.
V roku 2022 bola priemernรก dennรก intenzita na รบseku tunela Branisko cez 16-tisรญc vozidiel za 24 hodรญn. „Vybudovanie druhej rรบry tunela Branisko je tak reรกlne na plรกne. Analรฝzy nรกm uลพ potvrdili, ลพe vรฝstavba ฤพavej rรบry je technicky moลพnรก aj poฤas prevรกdzky pravej rรบry. Po spracovanรญ zรกmeru EIA bude nasledovaลฅ proces zabezpeฤenia projektovej dokumentรกcie, รบzemnรฉho a stavebnรฉho konania,“ vysvetlila ลฝgravฤรกkovรก.
Tunel Branisko je prvรฝm diaฤพniฤnรฝm tunelom na Slovensku a mรก obojsmernรบ prevรกdzku v jednej rรบre. Je sรบฤasลฅou รบseku D1 Beharovce – Branisko nachรกdzajรบceho sa na severovรฝchode Slovenska, medzi okresmi Levoฤa a Preลกov. Celรฝ ลฅah diaฤพnice D1 je sรบฤasลฅou eurรณpskeho cestnรฉho ลฅahu E50. Pรคลฅkilometrovรฝ tunel je v prevรกdzke od roku 2003.