Obr. 11 Pohฤพad na zrekonลกtruovanรฝ most z vรฝtokovej strany
Galรฉria(12)

Projekt a rekonลกtrukcia mosta na Ceste na Bankov โ€“ II/547 ฤŒermeฤพskรก cesta

Partneri sekcie:

ฤŒlรกnok prinรกลกa popis dรดvodov, prรญpravy nรกvrhu a zรญskanรฝch skรบsenostรญ z rekonลกtrukcie mostnรฉho objektu na Ceste na Bankov โ€“ Cesta II/547 ฤŒermeฤพskรก cesta v Koลกiciach.

Dodatoฤnรฝm spriahnutรญm starลกรญch typov mostnรฝch nosnรญkov KA-61 s doskou mostovky a aplikรกciou sekundรกrnej ochrany betรณnu a vรฝstuลพe sa podarilo zabezpeฤiลฅ dostatoฤnรบ รบnosnosลฅ pรดvodnej nosnej konลกtrukcie a zlepลกiลฅ stavebnotechnickรฝ stav objektu.

Autori ฤlรกnku, ktorรญ pรดsobia v spoloฤnosti Amberg Engineering Slovakia, s.r.o., Bratislava, vypracovali dokumentรกciu na stavebnรฉ povolenie v podrobnostiach dokumentรกcie na realizรกciu rekonลกtrukcie mosta na Ceste na Bankov โ€“ Cesta II/547 ฤŒermeฤพskรก cesta v Koลกiciach. Objednรกvateฤพom projektu a investorom stavby bolo mesto Koลกice. Objekt rekonลกtruovala spoloฤnosลฅ IZOLEX BAU s.r.o., Koลกice.

Obr. 1 Most pred rekonลกtrukciou
Obr. 2 Pohฤพad na pรดvodnรฉ ลกรญrkovรฉ usporiadanie na moste
Obr. 3 Pรดvodnรฉ poลกkodenรฉ krรญdlo
Obr. 4 Model nosnej konลกtrukcie
Obr. 5 Navrhovanรฉ ลกรญrkovรฉ usporiadanie
Obr. 6 Bรบracie prรกce na moste
Obr. 7 Pohฤพad na novรฝ mostnรฝ zรกver v รบrovni vozovky
Obr. 8 Priestor na osadenie mostnรฉho zรกveru do chodnรญkovej dosky

Charakteristika a opis pรดvodnej konลกtrukcie mosta

Most sa nachรกdza na mestskej komunikรกcii Cesta na Bankov II/547. Komunikรกcia mรก ลกรญrku 7,0 m โ€“ kategรณria komunikรกcie je MK 8,0/50, smerovo aj vรฝลกkovo je v priamke. Pozdฤบลพny sklon cesty je 5,18 % (niveleta stรบpa smerom na Bankov). Mostnรฝ objekt premosลฅuje mestskรบ komunikรกciu a ฤŒermeฤพskรฝ potok (obr. 1).

Nosnรก konลกtrukcia je jednopoฤพovรก, tvoria ju uzatvorenรฉ prefabrikรกty typu KA-61. Dฤบลพka nosnรญkov je 22,60 m. Nosnรก konลกtrukcia staticky pรดsobรญ ako prostรก doska. Prefabrikรกty sรบ uloลพenรฉ na oporรกch prostrednรญctvom lepenky. Na moste sรบ po oboch stranรกch umiestnenรฉ chodnรญkovรฉ dosky ลกรญrky 1,60 m, na ktorรฝch je osadenรฉ zรกbradlie mestskรฉho typu so zvislou vรฝplลˆou.

ล รญrka jazdnรฝch pruhov je 2 ร— 3,50 m. Na chodnรญk na moste na vรฝtokovej strane nenadvรคzuje chodnรญk pred, ani za mostom. Na vtokovej strane sa chodnรญk nachรกdza pred mostom, za mostom nepokraฤuje. Spodnรก stavba mosta je tvorenรก gravitaฤnรฝmi oporami zaloลพenรฝmi ploลกne. Na opory nadvรคzujรบ rovnobeลพnรฉ krรญdla, ktorรฉ sรบ od opรดr dilataฤne oddelenรฉ. Povrchy opรดr aj krรญdiel sรบ pokrytรฉ kamennรฝm obkladom.

Obr. 1 Most pred rekonลกtrukciou
Obr. 1 Most pred rekonลกtrukciou | Zdroj: Amberg Engineering Slovakia, s.r.o.

Stav mostnรฉho objektu, dรดvody a rozsah rekonลกtrukcie

V rรกmci spracovania projektovej dokumentรกcie stavby sa vykonala vizuรกlna prehliadka mosta so zameranรญm na:

  • vznik a rozvoj trhlรญn,
  • stav vรฝstuลพe nosnej konลกtrukcie,
  • รบpravu existujรบceho (obr. 2) a moลพnosti rieลกenia novรฉho ลกรญrkovรฉho usporiadania na moste zohฤพadลˆujรบceho poลพiadavky uลพรญvateฤพov,
  • poลกkodenie betรณnovรฝch ฤastรญ spodnej (obr. 3) a hornej stavby mosta,
  • stav prechodovรฝch oblastรญ mosta,
  • vplyv nefunkฤnรฉho povrchovรฉho odvodnenia a cestnej priekopy pod mostom na celkovรฉ pรดsobenie mostnรฉho objektu.

Nรกvrh rekonลกtrukcie objektu sa zameral na zlepลกenie statickรฝch a funkฤnรฝch parametrov mosta a na zlepลกenie stavebnotechnickรฉho stavu objektu. Spriahnutie mostnรฝch prefabrikรกtov a dosky mostovky skonsolidovalo statickรฉ vlastnosti. Kompletnรก vรฝmena mostnรฉho zvrลกku a realizรกcia novรฝch prechodovรฝch oblastรญ predฤบลพia ลพivotnosลฅ objektu a zabezpeฤia poลพadovanรฝ uลพรญvateฤพskรฝ ลกtandard.

Obr. 3 Pรดvodnรฉ poลกkodenรฉ krรญdlo
Obr. 3 Pรดvodnรฉ poลกkodenรฉ krรญdlo | Zdroj: Amberg Engineering Slovakia, s.r.o.

Vรฝpoฤtovรฝ model mosta a statickรฝ vรฝpoฤet

Navrhnutรฉ rieลกenie zosilnenia mosta pomocou spriahnutia pรดvodnรฝch nosnรญkov s novou ลพelezobetรณnovou doskou sa overilo statickรฝm vรฝpoฤtom. Na stanovenie nรกvrhovรฝch veliฤรญn sa v programe Midas Civil vytvoril priestorovรฝ vรฝpoฤtovรฝ model mosta (obr. 4). Model nosnej konลกtrukcie pozostรกval z roลกtovรฉho modelu tvorenรฉho pozdฤบลพnymi nosnรญkmi, ktorรฉ sa spojili pomocou prieฤnych rebier.

Tuhosti nosnรญkov v modeli zodpovedali skutoฤnรฝm tuhostiam a rozmerom mostnรฝch prefabrikรกtov a charakteristikรกm pouลพitรฝch materiรกlov. Prieฤne rebrรก sa modelovali v roลกtovom modeli ako nosnรญky s prรญsluลกnรฝmi parametrami spolu so spriahajรบcou doskou.

Vรฝpoฤtovรฝ model zohฤพadลˆoval navrhovanรฉ ลกรญrkovรฉ usporiadanie (obr. 5), postup vรฝstavby, statickรฉ pรดsobenie a reologickรฉ vlastnosti betรณnu v ฤase zhotovenia pรดvodnej nosnej konลกtrukcie a v ฤase realizรกcie dosky.ย Nรกvrhovรฉ hodnoty sa nรกsledne pouลพili ako vstupy na posรบdenie rozhodujรบcich prierezov a na vรฝpoฤet zaลฅaลพiteฤพnosti mosta.

Obr. 5 Navrhovanรฉ ลกรญrkovรฉ usporiadanie
Obr. 5 Navrhovanรฉ ลกรญrkovรฉ usporiadanie | Zdroj: Amberg Engineering Slovakia, s.r.o.

Postup a technolรณgia vรฝstavby

Rekonลกtrukcia mostnรฉho objektu prebiehala v 4 etapรกch:

  • 1. etapa: presmerovanie dopravy na pravรบ stranu mosta smerom na Bankov, prรกce prebiehali na ฤพavej ฤasti mosta,
  • 2. etapa: presmerovanie dopravy na zrekonลกtruovanรบ ฤพavรบ stranu mosta v smere do Koลกรญc, rekonลกtruovala sa pravรก ฤasลฅ mosta,
  • 3. etapa: sanaฤnรฉ prรกce pod mostom na polovici mosta,
  • 4. etapa: sanaฤnรฉ prรกce pod mostom na druhej polovici mosta.

Rekonลกtrukcia mostnรฉho objektu a priฤพahlรฝch komunikรกciรญ sa uskutoฤnila od aprรญla do augusta 2020.

Technickรฉ rieลกenie rekonลกtrukcie mosta

Realizรกcia projektu rekonลกtrukcie sa zamerala na nasledovnรฉ ฤasti mosta a vybavenie mostnรฉho objektu.

Nosnรก konลกtrukcia

Mostnรฝ zvrลกok sa odstrรกnil aลพ po hornรฝ povrch prefabrikรกtov KA-61. Odbรบrali sa aj zรกvernรฉ mรบriky, ฤasti krรญdiel a koncovรฉ prieฤniky (obr. 6). Na moste sa zrealizovala novรก spriahajรบca doska, ktorรก sa spriahla s pรดvodnรฝmi prefabrikรกtmi lepiacou maltou pomocou lepenรฝch kotiev s priemerom 14 mm. Kotvy sa osadili do vopred vyvล•tanรฝch otvorov.

Do jednรฉho nosnรญka sa zabudovalo 196 ks zvislรฝch a 88 ks ลกikmรฝch prvkov spriahnutia. Na prvky spriahnutia na prรญsluลกnรบ ฤasลฅ nosnej konลกtrukcie sa poloลพili kari siete KY49 100/100-8/8, ktorรฉ tvorili vรฝstuลพ spriahajรบcej dosky. Novรฉ ฤasti zรกvernรฝch mรบrikov sa spriahli s pรดvodnรฝmi รบloลพnรฝmi prahmi pomocou lepenรฝch kotiev. Zรกvernรฉ mรบriky sa vybetรณnovali spolu so zavesenรฝmi krรญdlami.

Pred betonรกลพou novรฝch koncovรฝch prieฤnikov sa dovnรบtra kaลพdรฉho prefabrikรกtu (na niลพลกom konci nosnรญkov) umiestnila na dno plastovรก rรบrka s priemerom 100 mm. Jej funkciou je zabezpeฤiลฅ odvetranie vnรบtra nosnรญkov.

Obr. 6 Bรบracie prรกce na moste
Obr. 6 Bรบracie prรกce na moste | Zdroj: Amberg Engineering Slovakia, s.r.o.

Vozovka na moste

Po vybetรณnovanรญ spriahajรบcej dosky sa zaizolovala mostovka a konลกtrukฤnรฉ vrstvy vozovky na moste. Zloลพenie konลกtrukฤnรฝch vrstiev vozovky je v sรบlade s normou STN 73 6242, Vozovky na mostoch pozemnรฝch komunikรกciรญ, navrhovanie a poลพiadavky na materiรกly.

Navrhla sa dvojvrstvovรก vozovka s celoploลกnou izolรกciou z asfaltovรฝch pรกsov. Celkovรก hrรบbka vozovky je konลกtantnรก: 90 mm. Prieฤny sklon vozovky je strechovitรฝ 2,50 %.

Zloลพenie vozovky na moste je nasledovnรฉ:

Kryt โˆ’ย Asfaltovรฝ koberec mastixovรฝ, modifikovanรฝ, SMA 11 PMB, 40 mm, STN EN 13108-5

Spojovacรญ postrek โˆ’ย Emulznรฝ, modifikovanรฝ (0,3 kg/m2) PS, CBP, STN EN 73 6129

Ochrannรก vrstva โˆ’ Asfaltovรฝ betรณn, modifikovanรฝ, AC 11 OBRUS PMB, 45 mm, STN EN 13108-1

Spojovacรญ postrek โˆ’ Emulznรฝ, modifikovanรฝ (0,3 kg/m2) PS, CBP, STN EN 73 6129

Izolรกcia โˆ’ Natavovanรฝ asfaltovรฝ izolaฤnรฝ pรกs, NAIP, 5 mm, STN EN 73 6242

Peฤatiaca vrstva โˆ’ STN EN 73 6242

Spolu โˆ’ 90 mm

Styk obrubnรญkovej ฤasti rรญms a novรฉho krytu vozovky sa vyplnil trvalo pruลพnou zรกlievkou s predtesnenรญm podฤพa Vzorovรฝch listov Stavieb pozemnรฝch komunikรกciรญ VL 4 โ€“ Mosty (ฤalej len VL 4).

Odvodnenie

Vzhฤพadom na priestorovรฉ moลพnosti neboli odvodลˆovaฤe navrhnutรฉ. Odvodnenie povrchu izolรกcie mostovky zabezpeฤujรบ drenรกลพne tvarovky. Tvarovky sa osadili do vyvล•tanรฝch otvorov v ลกkรกre medzi susediacimi prefabrikรกtmi, ktorej ลกรญrka postaฤovala na vloลพenie rรบrky s priemerom 50 mm. Otvory sa vyvล•tali na najniลพลกom mieste mosta (2-krรกt) a v strede mosta (2-krรกt ).

Voda z povrchu izolรกcie mosta sa odvรกdza do drenรกลพnych tvaroviek dvomi pozdฤบลพnymi a jednรฝm prieฤnym drenรกลพnym kanรกlikom. Z drenรกลพnych tvaroviek je voda do priestoru pod most odvedenรก nerezovou rรบrkou s priemerom 50 mm, ktorรก presahuje pod nosnรบ konลกtrukciu o 100 mm.

Rรญmsovรก a chodnรญkovรก doska, rรญmsy

Na moste je navrhnutรก novรก rรญmsovรก doska a chodnรญkovรก doska. ล รญrka rรญmsovej dosky na ฤพavej strane mosta (na strane vรฝtoku) je 800 mm s vyloลพenรญm rรญmsy 250 mm od hrany nosnej konลกtrukcie. Vรฝลกka odrazovรฉho obrubnรญka nad vozovkou je 150 mm. Prieฤny sklon rรญmsovej dosky je 4,0 % smerom k vozovke.

ล รญrka chodnรญkovej dosky na moste vpravo (na strane vtoku) je 1 720 mm s vyloลพenรญm rรญmsy 250 mm od hrany nosnej konลกtrukcie. Vรฝลกka odrazovรฉho obrubnรญka nad vozovkou je 180 mm. Prieฤny sklon povrchu chodnรญkovej dosky je 2,5 % smerom k vozovke. Kotvenie rรญms do nosnej konลกtrukcie je zabezpeฤenรฉ lepenรฝmi svornรญkovรฝmi kotvami.

Rรญmsovรก a chodnรญkovรก doska sรบ v sรบlade so vzorovรฝmi listami VL 4 natretรฉ ochrannรฝm nรกterom proti รบฤinkom rozmrazovacรญch solรญ na ลกรญrke 500 mm na vtokovej strane, resp. na celej ลกรญrke na vรฝtokovej strane. Povrch betรณnu chodnรญkovej sa upravil metliฤkovanรญm.ย 

Loลพiskรก

Nosnรก konลกtrukcia je uloลพenรก na pรดvodnรฝch oceฤพovรฝch loลพiskรกch. Existujรบce loลพiskรก sa nesanovali.

Mostnรฉ zรกvery

Novรฉ povrchovรฉ mostnรฉ zรกvery nad oporami sรบ navrhnutรฉ na dilataฤnรฝ pohyb ยฑ 40 mm. Osadenie zรกverov si nevyลพadovalo vytvorenie kรกps v nosnej konลกtrukcii, resp. v zรกvernรฝch mรบrikoch. Konลกtrukcia mostnรฝch zรกverov je navrhnutรก na vรฝลกku vrstiev vozovky bez pouลพitia chemickรฝch kotiev (obr. 7).

V rรญmsovej doske a v chodnรญkovej doske sa na osadenie mostnรฝch zรกverov vynechali niky (obr. 8). V tรฝchto ฤastiach sa zรกvery prekryli plechmi hrรบbky 10 mm, konลกtrukcia ktorรฝch umoลพลˆuje dilataฤnรฝ pohyb.

Obr. 7 Pohฤพad na novรฝ mostnรฝ zรกver v รบrovni vozovky
Obr. 7 Pohฤพad na novรฝ mostnรฝ zรกver v รบrovni vozovky | Zdroj: Amberg Engineering Slovakia, s.r.o.

Bezpeฤnostnรฉ zariadenia

Zรกchytnรฉ bezpeฤnostnรฉ zariadenie je tvorenรฉ zรกbradฤพovรฝm zvodidlom s รบrovลˆou zachytenia H2 na rรญmsovej doske na vรฝtokovej strane a zรกbradlรญm mestskรฉho typu na chodnรญkovej doske na vtokovej strane.

Zvodidlรก sรบ typu DAK H2S-H15 a pred a za mostom sรบ ukonฤenรฉ zvodnicou s vรฝลกkovรฝm nรกbehom (obr 9). Pre zvรฝลกenie bezpeฤnosti uลพรญvateฤพov komunikรกcie sa pri opore na strane od Bankova osadilo betรณnovรฉ zvodidlo.

Obr. 9 Vรฝลกkovรฝ nรกbeh zvodidla
Obr. 9 Vรฝลกkovรฝ nรกbeh zvodidla | Zdroj: Amberg Engineering Slovakia, s.r.o.

Prechodovรฉ oblasti a prechodovรฉ dosky

Prechodovรบ oblasลฅ tvorรญ zhutnenรฝ zรกsyp. Prechodovรก oblasลฅ za mostom je upravenรก podฤพa VL 4 bez prechodovรฝch dosiek. Prechodovรฝ klin sa vybudoval zo zemรญn veฤพmi vhodnรฝch do nรกsypov (ลกtrkodrvina frakcie 16 โ€“ 32 mm) hutnenรญm po vrstvรกch hrรบbky max. 300 mm na mieru zhutnenia ID = 0,85.

Na rube opรดr bola navrhnutรก ploลกnรก izolรกcia, ktorรก sa zatiahla 600 mm pod hornรบ plochu รบloลพnรฉho prahu. Odtekanie vody spoza rubu opรดr je vyรบstenรฉ naprieฤ vรฝtokovรฝmi krรญdlami.

รšpravy pod mostom

รšpravy pod mostom sa tรฝkali len obnovy funkฤnosti cestnej priekopy, priฤom poลพiadavkou sprรกvcu bolo bezรบdrลพbovรฉ rieลกenie. Z cestnej priekopy pod mostom, pรดvodne tvorenej betรณnovรฝm ลพฤพabom, sa odstrรกnili vลกetky oceฤพovรฉ poklopy a vyฤistilo, vyfrรฉzovalo a prehฤบbilo sa dno asi o 30 mm.

Dno priekopy sa vyspรกdovalo maltou a poloลพil sa naลˆ plastovรฝ drenรกลพny profil DN 150, ktorรฝ sa zaรบstil do existujรบcej ลกachty. Voฤพnรฝ priestor ลพฤพabu sa zasypal ลกtrkodrvinou.

Ostatnรฉ zariadenia na moste a sรบvisiace objekty

Na moste sa v chodnรญkovej doske na vtokovej strane nachรกdzajรบ siete elektronickรฝch komunikรกciรญ (SEK) v sprรกve spoloฤnosti Slovak Telekom, a. s., ktorรฉ sa poฤas realizรกcie prekladali v zรกvislosti od etรกp vรฝstavby.

Sanรกcia pohฤพadovรฝch a podhฤพadovรฝch betรณnovรฝch povrchov mosta

Pri sanรกcii poลกkodenรฝch pohฤพadovรฝch a podhฤพadovรฝch betรณnovรฝch povrchov mosta sa osvedฤil nasledujรบci postup prรกc:

  • oฤistenie konลกtrukcie vysokotlakovรฝm vodnรฝm lรบฤom na zdravรฝ betรณn s odtrhovou pevnosลฅou 1,5 MPa,
  • odstrรกnenie skorodovanรฝch ฤastรญ vรฝstuลพe a oลกetrenie antikorรณznym nรกterom,
  • urฤenie rozsahu poลกkodenia vรฝstuลพe: v prรญpade vรคฤลกieho รบbytku รบฤinnej plochy vรฝstuลพe sa existujรบca vรฝstuลพ doplnila dodatoฤne lepenou vรฝstuลพou,
  • aplikรกcia kryลกtalickรฉho izolaฤnรฉho nรกteru/nรกstreku na realkalizรกciu karbonatizovanรฉho betรณnu a ako ochrana na bรกze cementovej kryลกtalizรกcie proti pรดsobeniu chloridov,
  • nanesenie spojovacieho mostรญka na dรดkladnรฉ prepojenie novej krycej vrstvy s existujรบcou konลกtrukciou,
  • aplikรกcia sanaฤnรฉho systรฉmu (sanaฤnรก malta R4 podฤพa STN EN 1504-3 Vรฝrobky a systรฉmy na ochranu a opravu betรณnovรฝch konลกtrukciรญ. Definรญcie, poลพiadavky, riadenie kvality a hodnotenie zhody. ฤŒasลฅ 3: Opravy s nosnou funkciou a bez nosnej funkcie): jednovrstvovรฝ systรฉm pre poลกkodenie do 30 mm, dvojvrstvovรฝ systรฉm pre poลกkodenie do 50 mm,
  • nanesenie ochrannรฉho nรกteru na kryลกtalickom zรกklade,
  • nanesenie zjednocujรบceho nรกteru.

Trvalรฉ dopravnรฉ znaฤenie

Projekt obsahoval tieลพ obnovu trvalรฉho dopravnรฉho znaฤenia po rekonลกtrukcii mosta. Po uloลพenรญ obrusnej vrstvy vozovky sa na celom รบseku nanieslo vodorovnรฉ dopravnรฉ znaฤenie. To pozostรกva z kombinรกcie znaฤiek V1a (dฤบลพka 90,0 m), V4 (dฤบลพka 196,0 m), ktorรฉ sa obnovili do stavu pred rekonลกtrukciou. Vodorovnรฉ dopravnรฉ znaฤenie sa zhotovilo nastriekanรญm na oฤistenรฝ povrch vozovky, realizovalo sa bielou farbou v reflexnej รบprave v sรบlade s STN 01 8020.

Projekt ฤalej obsahoval osadenie zvislรฉho dopravnรฉho znaฤenia na miestnej komunikรกcii pred mostom v smere z Bankova do centra mesta po pravej strane, kde sa navrhlaย vรฝmena troch znaฤiek Z3b (ฤerveno bielej farby) za tri dvojice znaฤiek Z3b (ฤerveno-ลพltej farby). Na ceste II/547 v smere z Jahodnej do Koลกรญc sa osadila dvojica dopravnรฝch znaฤiek B24 (Zรกkaz vjazdu vozidiel, ktorรฝch vรฝลกka presahuje 4,7 m).

ฤŽalลกia ฤasลฅ projektu obsahovala nรกvrh organizรกcie dopravy a parkovacรญch stรกtรญ na parkovisku na pravej strane cesty II/547 v smere z Koลกรญc do Jahodnej. Tu bola navrhnutรก jednosmernรก komunikรกcia ลกรญrky 3,4 m vyznaฤenรก na ploche parkoviska vodiacimi ฤiarami V4 (dฤบลพka 210,0 m). ล ikmรฉ parkovacie stรกtia (45ยฐ) sรบ vyznaฤenรฉ znaฤkou V10b (dฤบลพka 165,6 m), priฤom celkovรฝ poฤet stรกtรญ je 22 ks so ลกรญrkou 2,4 m.

Obr. 10 ล รญrkovรฉ usporiadanie na moste po rekonลกtrukcii
Obr. 10 ล รญrkovรฉ usporiadanie na moste po rekonลกtrukcii | Zdroj: Amberg Engineering Slovakia, s.r.o.

Zรกver

Cieฤพom nรกvrhu technickรฉho rieลกenia rekonลกtrukcie bolo odstrรกnenie porรบch a nedostatkov zistenรฝch poฤas prehliadky a diagnostiky mostnรฉho objektu. Realizรกciou navrhnutรฝch prรกc, sanรกciou pohฤพadovรฝch a podhฤพadovรฝch plรดch a ochranou spodnej stavby sa zlepลกil stavebnotechnickรฝ stav mosta (obr. 10, 11).

Spriahnutรญm mostnรฝch nosnรญkov KA-61 so ลพelezobetรณnovou doskou sa dosiahli hodnoty normรกlnej, vรฝhradnej a vรฝnimoฤnej zaลฅaลพiteฤพnosti poลพadovanรฉ normami a technickรฝmi predpismi.

Obr. 11 Pohฤพad na zrekonลกtruovanรฝ most z vรฝtokovej strany
Obr. 11 Pohฤพad na zrekonลกtruovanรฝ most z vรฝtokovej strany | Zdroj: Amberg Engineering Slovakia, s.r.o.
Ing. Roman Konerackรฝ, Ing. ฤฝubomรญr Koลพlej, Ing. Duลกan Vongrej

Roman Konerackรฝ, ฤฝubomรญr Koลพlej a Duลกan Vongrej pรดsobia v spoloฤnosti Amberg Engineering Slovakia, s.r.o.

ฤŒlรกnok bol publikovanรฝ v ฤasopise Inลพinierske stavby 02/2021.

Najฤรญtanejลกie