Efektívne tienenie na presklenej fasáde showroomu
Pri predvádzacích predajniach automobiliek sa už ustálila typológia – charakteristickým prvkom sú veľké zasklené priečelia. Transparentné fasády však nevyhovujú zvyšujúcim sa požiadavkám na ekologickú a energetickú zodpovednosť budov.
Nový showroom Volkswagenu v rakúskom Eferdingu je prvým príkladom, ako by podobné stavby mohli vyzerať v blízkej budúcnosti. Porsche Immobilien ako investor sa pri riešení tienenia spoľahli na firmu Renson. Pre predajňu bolo na mieru navrhnuté riešenie, ktoré vyhovovalo náročným technickým aj dizajnovým požiadavkám. Keďže v bežnom stave vyzerajú okná ako tmavá plocha, pri realizácii sa siahlo po hladkých roletách Renson Fixcreen 150 v antracitovej farbe, ktorá ani pri zatiahnutí nenarúša vzhľad budovy.
Tvrdším orieškom bola technologická náročnosť stavby. Rolety Fixcreen dokážu aj pri plochách väčších ako 20 m2 zvládnuť vietor so silou víchrice, až do 130 km/h, ale detail konštrukcie si vyžiadal vývoj špeciálnej ultratenkej vodiacej lišty. Stĺpiky na fasáde mali šírku len 60 mm.
Skutočná výzva však nebola ani v odolnosti materiálu, ani v detaile. Pri šírke fasády takmer 40 m už bolo nutné počítať aj s tepelnou rozťažnosťou, ktorá môže dosiahnuť až 40 mm.
ZDROJ: Renson