Zhotovenie parobrzdy na zateplení medzi a pod krokvami (pracovný postup)
Pre zabezpečenie ľahkej montáže a budúcej plnej funkčnosti je potrebné použiť kompletný systém, ktorý tvoria originálne spojovacie pásky a tmel.
Poznáte výhody Klubu ASB? Stačí bezplatná registrácia a získate sektorové analýzy slovenského stavebníctva s rebríčkami firiem ⟶ |
06 | Utesnenie kútov a rohov
Miesta styku parobrzdy s rohmi či kútmi drevených konštrukcií sa utesnia univerzálnou vysokopružnou lepiacou páskou na vzduchotesné utesnenie presahov parobrzdy a detailov.
07 | Priestupy cez parobrzdu
Priestupy cez parobrzdu treba vyhotoviť tak, aby boli vzduchotesné. Najskôr sa pripravia štvorce parobrzdy s nakresleným prierezom rúry. Miesto na prechod rúry sa nevyreže celé, jednotlivé výseky sa prerezávajú tak, aby sa mohli neskôr na rúru pripevniť.
08 | Prilepenie parobrzdy na rúru
Štvorec parobrzdy s pripraveným otvorom sa navlečie na rúru a okolité časti parobrzdy sa na ňu nalepia univerzálnou vysokopružnou lepiacou páskou, čím sa spoj vzduchotesne utesní.
09 | Rošt pod krokvami
Po utesnení všetkých spojov parobrzdy sa na ňu namontuje podkladový rošt z dreva alebo z kovu.
10 | Tepelná izolácia pod parobrzdou
Pri zhotovovaní dodatočnej tepelnej izolácie pod parobrzdou treba dodržať pravidlo, že pomer hrúbok vrstiev tepelnej izolácie pod a nad parobrzdou by mal byť 1 : 4, lepšie len 1 : 5.
11 | Opláštenie strešnej konštrukcie
Na namontovanú podkladovú konštrukciu sa pomocou rýchlorezných skrutiek pripevní finálne opláštenie (sadrokartónová doska alebo aspoň drevený záklop).
Článok bol publikovaný v časopise Stavebné materiály 02/2021.