Rekonลกtrukcia hlavnรฉho prรญjazdu do Trnavy pomรดลพe motoristom i chodcom
Galรฉria(3)

Rekonลกtrukcia hlavnรฉho prรญjazdu do Trnavy pomรดลพe motoristom i chodcom

Partneri sekcie:

Vรกลพne nedostatky ลกรญrky vozovky, kvality jej povrchu a odvodnenia, zastรกvky autobusov umiestnenรฉ v jazdnom pruhu sรบ hlavnรฝmi dรดvodmiย  rekonลกtrukcie Nitrianskej cesty, ktorรก je najdรดleลพitejลกรญm a najviac zaลฅaลพenรฝm vstupom do Trnavy v smere od Nitry. Sรบฤasลฅou prรกc za 3,51 mil. EUR (105,77 mil. Sk) na viac ako 600 m รบseku, ktorรฉ do novembra 2010 vykonรก Zdruลพenie Skanska - ViOn, je i vรฝstavba novej okruลพnej kriลพovatky.


Nitrianska cesta – cesta I/51-Z – umoลพลˆuje dopravnรฉ prepojenie mesta na diaฤพnicu D1 v smere Nitra-Trnava-Senica. Popri ceste v oboch smeroch sa nachรกdzajรบ priemyselnรฉ areรกly a ลพidovskรฝ cintorรญn. Cieฤพom stavby je dosiahnuลฅ zvรฝลกenie priepustnosti cesty, bezpeฤnosti dopravy i chodcov v priestore kriลพovatiek. Jednou z moลพnostรญ je vybudovanie kruhovej kriลพovatky, kde motoristi znรญลพia rรฝchlosลฅ, chodcom budรบ slรบลพiลฅ koridory s bezbariรฉrovou รบpravou.

โ€žKeฤ vytvorรญme priechody pre chodcov s chrรกnenรฝm ostrovฤekom uprostred cesty, ktorรก รบsti do kriลพovatky, skrรกtime tรฝm vzdialenosลฅ, ktorรบ musรญ chodec prekonaลฅ naraz a vozidlรก budรบ k priechodu prichรกdzaลฅ len z jednej strany. Takรฉto technickรฉ rieลกenie vรฝrazne zvรฝลกi bezpeฤnosลฅ nielen chodcov na komunikรกcii a priechode ale aj ostatnรฝch รบฤastnรญkov cestnej premรกvkyโ€œ, vysvetlil Ctibor Brokeลก, riaditeฤพ Zรกvodu zรกpad spoloฤnosti Skanska BS, ktorรก je lรญdrom zhotoviteฤพskรฉho zdruลพenia.

Sรบฤasลฅou rekonลกtrukcie Nitrianskej cesty je okrem malej okruลพnej kriลพovatky s vonkajลกรญm polomerom 21,8 m, s jazdnรฝm pruhom ลกรญrky 5,5 m a s prstencom pre nรกkladnรฉ vozidlรก ลกรญrky 2,0 m, vybudovanie daลพฤovej kanalizรกcie, vybudovanie ลกtvorpruhovej komunikรกcie s chodnรญkmi na oboch stranรกch od okruลพnej kriลพovatky po zaฤiatok diaฤพniฤnรฉho privรกdzaฤa, รบprava miestnych komunikรกciรญ a v kilometri 0,425 vybudovanie prieseฤnej kriลพovatky so samostatnรฝm odboฤovacรญm pruhom doฤพava. Rekonลกtrukcia bude zahล•ลˆaลฅ aj rekonลกtrukciu, resp. preklรกdky inลพinierskych sietรญ, vegetaฤnรฉ รบpravy a oplotenie.

Zdroj: Skanska SK

Najฤรญtanejลกie