Rekonลกtrukcia medzistaniฤnรฉho รบseku ลฝST Vrรบtky โ Varรญn
Rekonลกtrukcia medzistaniฤnรฉho รบseku ลฝST Vrรบtky โ Varรญn zabezpeฤila na najbliลพลกie desaลฅroฤia skvalitnenie koฤพajovej dopravy nielen z hฤพadiska komfortu, ale hlavne z hฤพadiska bezpeฤnosti. ลฝelezniฤnรก traลฅ je dvojkoฤพajovรก, elektrifikovanรก jednosmernou trakฤnou prรบdovou sรบstavou 3 kV s obojsmernรฝm autoblokom. Traลฅovรฝ รบsek je znaฤne zaลฅaลพenรฝ โ z hฤพadiska prevezenej zรกลฅaลพe sรบ v sรบฤasnosti obe traลฅovรฉ koฤพaje zaradenรฉ do 3. rรกdu.
Stavba sa nachรกdza na trati Bratislava hlavnรก stanica โ ลฝilina โ Koลกice. Traลฅovรก rรฝchlosลฅ v danom รบseku stavby ลฝST Vrรบtky โ Varรญn, koฤพ. ฤ. 1 a 2 KRลฝZ km 317,457 โ 328,730 je 90, resp. 100 km/h. Medzistaniฤnรฝ รบsek mรก dฤบลพku 11,229 433 km (v koฤพaji ฤ. 1) a 11,272 038 km (v koฤพaji ฤ. 2), je ohraniฤenรฝ krajnรฝmi vรฝhybkami ลพelezniฤnรฝch stanรญc Vrรบtky os. st. a Varรญn (km 317,457 105 โ 328,729 154).
Samotnรก rekonลกtrukcia sa zaฤala vyลฅaลพenรญm starรฉho koฤพajovรฉho lรดลพka ฤistiฤkou typu RM 900 VB.
V medzistaniฤnom รบseku sa nachรกdzajรบ tri tunely, z toho jeden dvojkoฤพajovรฝ a dva jednokoฤพajovรฉ. Existujรบce mosty s vรคฤลกรญm rozpรคtรญm boli vybudovanรฉ ako oceฤพovรฉ z plnostennรฝch nosnรญkov (mosty cez rieky Turiec, Varรญnka), resp. ako oceฤพovรฉ oblรบkovรฉ (mosty cez rieku Vรกh). Mosty s malรฝm rozpรคtรญm sรบ vybudovanรฉ zo ลพelezobetรณnovรฝch nosnรญkov. Ich stav zodpovedal ich veku โ viacerรฉ z nich uลพ mali poลกkodenรฉ rรดzne konลกtrukฤnรฉ prvky a vyลพadovali si opravu.
Koฤพajovรฝ roลกt sa zdemontoval a jednotlivรฉ koฤพajovรฉ polia sa deponovali na urฤenรฉ sklรกdky. Novรฉ koฤพajovรฉ lรดลพko sa zriadilo z kameniva s frakciou 32 โ 63 z lomu Dubnรก skala.
V km 326,005 sa nachรกdza ลพelezniฤnรก zastรกvka Streฤno, nรกstupiลกtia pri oboch traลฅovรฝch koฤพajach sรบ typu SUDOP a majรบ dฤบลพku 195โฏm. V bezprostrednej blรญzkosti ลพelezniฤnรฝch stanรญc Vrรบtky, os. st., a Varรญn sรบ vybudovanรฉ dve priecestia, ktorรฉ sรบ zabezpeฤenรฉ priecestnรฝm zabezpeฤovacรญm zariadenรญm so svetelnou signalizรกciou.
Novรฉ nรกstupiลกte na zastรกvke Streฤno
Postup vรฝstavby
Vzhฤพadom na dopravnรบ vyลฅaลพenosลฅ rekonลกtruovanรฉho รบseku bolo snahou objednรกvateฤพa minimalizovaลฅ poฤet dnรญ vรฝluk koฤพajovej dopravy. Preto bol pri vรฝbere zhotoviteฤพa stavby jednรฝm z hodnotiacich parametrov poฤet dnรญ vรฝluk traลฅovรฝch koฤพajรญ, ktorรฝ bude potrebnรฝ na realizรกciu prรกc. Zhotoviteฤพ stavby musel optimalizovaลฅ stavebnรฉ postupy tak, aby bol schopnรฝ zvlรกdnuลฅ stavbu vo vymedzenom ฤase. Dรดleลพitou sรบvisiacou podmienkou bolo vybudovanie prรญstupov k ลพelezniฤnรฉmu telesu v jednotlivรฝch ฤastiach stavby, hlavne v รบseku Vrรบtky โ Streฤno, kde stavba prechรกdza ฤlenitรฝm terรฉnom รบdolia rieky Vรกh a zรกroveล niekoฤพkรฝmi รบzemiami s rรดznym stupลom ochrany. Samotnรก rekonลกtrukcia traลฅovรฝch koฤพajรญ bola preto rozdelenรก do dvoch zรกkladnรฝch etรกp.
Realizรกcia vรฝstuลพnej geomreลพe v rรกmci prรกc na ลพelezniฤnom spodku
Prvรก etapa spoฤรญvala vo vรฝluke koฤพaje ฤ. 1 so zabezpeฤenรญm vlakovej dopravy po koฤพaji ฤ. 2. Druhรก etapa vรฝstavby predstavovala vรฝluku koฤพaje ฤ. 2 so zabezpeฤenรญm vlakovej dopravy po zrekonลกtruovanej koฤพaji ฤ. 1. Dฤบลพky trvania jednotlivรฝch etรกp boli 76, resp. 67 dnรญ. Pri tvorbe vรฝlukovรฉho grafikonu sa ukรกzalo, ลพe vzhฤพadom na nedostatoฤnรบ dopravnรบ priepustnosลฅ jednej traลฅovej koฤพaje s obojsmernou prevรกdzkou bude nutnรฉ niektorรฉ osobnรฉ vlaky nahradiลฅ autobusovou dopravou.
ลฝelezniฤnรฝ zvrลกok
Poslednรก rekonลกtrukcia ลพelezniฤnรฉho zvrลกku traลฅovรฝch koฤพajรญ v รบseku Vrรบtky, osobnรก stanica โ Varรญn bola realizovanรก v rokoch 1987 (koฤพaj ฤ. 1), resp. 1988 (koฤพaj ฤ. 2). Obidve koฤพaje boli obnovenรฉ zvrลกkom v tvare R65 na drevenรฝch podvaloch s rozdelenรญm โeโ. V ฤase zaฤiatku prรกc v aprรญli 2014 bol stav ลพelezniฤnรฉho zvrลกku oboch koฤพajรญ v rรดznych parametroch nevyhovujรบci. Samotnรก rekonลกtrukcia sa zaฤala vyลฅaลพenรญm starรฉho koฤพajovรฉho lรดลพka ฤistiฤkou typu RM 900 VB, ktorรก bola zvolenรก hlavne pre svoju vรฝkonnosลฅ. Vyลฅaลพenรฝ materiรกl sa deponoval na dve recyklaฤnรฉ zรกkladne v ลฝST Vrรบtky a ลฝST ลฝilina-Tepliฤka.
Vyzรญskanรฉ kamenivo sa v sรบlade s projektovou dokumentรกciou preฤistilo a zrecyklovalo na ลกtrkodrvinu s frakciou 0 โ 63, resp. 0 โ 32, ktorรก sa pouลพila do stavby ลพelezniฤnรฉho spodku prakticky v celom objeme. Koฤพajovรฝ roลกt sa zdemontoval a jednotlivรฉ koฤพajovรฉ polia sa deponovali na urฤenรฉ sklรกdky v ลฝST Vrรบtky a ลฝST ลฝilina-Tepliฤka. Novรฉ koฤพajovรฉ lรดลพko sa zriadilo z kameniva s frakciou 32 โ 63 z lomu Dubnรก skala. Novรฝ ลพelezniฤnรฝ zvrลกok je zo ลพelezobetรณnovรฝch podvalov SB8P, resp. B91, a aj z drevenรฝch podvalov umiestnenรฝch v tuneloch s rozdelenรญm โUICโ na podkladniciach R4pl a je upevnenรฝ pruลพnรฝmi sponami Skl12. Koฤพajnice v tvare 60 E2 (UIC60) sa montovali z dlhรฝch koฤพajnicovรฝch pรกsov s dฤบลพkou 75 m. Pred ลฝST Vrรบtky je na oceฤพovom moste zrealizovanรก koฤพaj v tvare R65. Vzhฤพadom na znaฤnรฝ poฤet smerovรฝch oblรบkov s polomerom menลกรญm ako 600 m sa v tรฝchto รบsekoch, ako aj v tuneloch navrhli koฤพajnice z materiรกlu R320Cr. V priamej a v oblรบkoch s polomerom nad 600 m to boli koฤพajnice typu R260Mn.
Sanรกcia skalnรฉho zรกrezu pri koฤพaji ฤ. 1 v ลพkm 321,460 โ 321,570
V rรกmci stavby sa vymenili vรฝhybky โ v koฤพaji ฤ. 1 v km 319,847 vรฝhybka M1 (tvar JR65 1:9-300 ฤฝฤพ, drevenรฉ podvaly) odboฤujรบca do trakฤnej meniarne Dubnรก skala, v koฤพaji ฤ. 2 v km 327,695 vรฝhybka O1 Potok (tvar JR65 1:18,5-1200 ฤฝp, drevenรฉ podvaly) odboฤujรบca na koฤพaj A1 v smere do zriaฤovacej stanice ลฝilina-Tepliฤka. V celom รบseku s dฤบลพkou 11,273 km bola zriadenรก bezstykovรก koฤพaj. Koฤพajnice sa zvรกrali aluminotermickรฝmi zvarmi. V obci Varรญn a vo Vrรบtkach sa zrekonลกtruovali ลพelezniฤnรฉ priecestia na miestnych komunikรกciรกch.
Sรบฤasลฅou rekonลกtrukcie medzistaniฤnรฉho รบseku bolo vybudovanie novรฝch nรกstupรญลกลฅ na zastรกvke Streฤno. Novรฉ nรกstupiลกtia pozostรกvajรบ z nรกstupiลกtnej hrany tvorenej podpornรฝm prvkom poloลพenรฝm na pevnom betรณnovom zรกklade s rektifikovateฤพnou konzolovou doskou so ลกรญrkou 1,000 m (PRE 200), za ktorou je zriadenรฝ povrch zo zรกmkovej dlaลพby s reliรฉfnymi pรกsmi na navรกdzanie nevidiacich a slabozrakรฝch. ล รญrka nรกstupiลกลฅa je 3,10 m, vรฝลกka nรกstupiลกtnej hrany je 550 mm nad STKP. Dฤบลพka nรกstupรญลกลฅ je 170 m pri obidvoch koฤพajach. Sรบฤasลฅou nรกstupiลกลฅa sรบ bezbariรฉrovรฉ prรญstupy, parkovacia plocha a novรฉ informaฤnรฉ prvky.
Nรกzov stavby: ลฝST Vrรบtky โ Varรญn, koฤพ. ฤ. 1 a 2 KRลฝZ km 317,457 โ 328,730 Miesto stavby: ลฝST os. st. Vrรบtky โ ลฝST Varรญn, koฤพaj ฤ. 1 a 2 Kraj: ลฝilinskรฝ Okres: ลฝilina, Martin Katastrรกlne รบzemie: Vrรบtky, Streฤno, Nezbudskรก Lรบฤka, Varรญn |
ลฝelezniฤnรฝ spodok
Projektovanรฉ prรกce na ลพelezniฤnom spodku pozostรกvali najmรค z vybudovania novรฉho odvodnenia v urฤenรฝch รบsekoch (Vrรบtockรฝ zรกrez, zรกrezy pozdฤบลพ cesty I/18, zรกrezy v Nezยญbudskej Lรบฤke), ฤalej zo sanรกcie mรกlo รบnosnรฝch ฤastรญ podvalovรฉho podloลพia, ktorรฉ boli urฤenรฉ geologickรฝm prieskumom, a zรกroveล z รบpravy svahov ลพelezniฤnรฉho telesa a plรกne ลพelezniฤnรฉho spodku. V rรกmci prรกc na ลพelezniฤnom spodku bolo treba zrekonลกtruovaลฅ hydroizolรกcie na betรณnovรฝch mostoch a prieยญpustoch v celom medzistaniฤnom รบseku. Systรฉm odvodnenia pozostรกval z vybudovania novรฝch odvodลovacรญch priekop z priekopovรฝch tvรกrnic typu TZM s typickou dฤบลพkou 2,5 m, ktorรฝch bolo potrebnรฉ zabudovaลฅ 1 940 kusov.
Zloลพitรก situรกcia nastala v dvojkoฤพajovom tuneli ฤ. I, kde bolo treba vyฤistiลฅ a zrekonลกtruovaลฅ stredovรบ odvodลovaciu stoku.
Kladenie tรฝchto prefabrikรกtov si vyลพadovalo vykopanie ryhy v priestore medzi rekonลกtruovanou koฤพajou a stฤบpmi trakฤnรฉho vedenia, ฤasto pod รบrovลou spodnej vody. V รบseku Vrรบtockรฝ zรกrez โ Dubnรก skala sa ukรกzalo, ลพe vรฝkop ryhy mรดลพe naruลกiลฅ stabilitu niektorรฝch stฤบpov trakฤnรฉho vedenia, preto projektant a investor rozhodli o vybudovanรญ ลกiestich novรฝch trakฤnรฝch stoลพiarov. Poฤas realizรกcie prรกc na koฤพaji ฤ. 1 sa ukรกzalo, ลพe รบnosnosti na plรกni ลพelezniฤnรฉho spodku vo viacerรฝch รบsekoch nedosahujรบ minimรกlnu poลพadovanรบ hodnotu 40 MPa. Iลกlo o รบseky v ลพkm 326,775 โ 327,350 a v ลพkm 328,250 โ 328,700 v lokalite Nezbudskรก Lรบฤka โ Varรญn. Geolรณgia podloลพia v tรฝchto รบsekoch bola znaฤne ovplyvnenรก enormnรฝm mnoลพstvom zrรกลพok, ktorรฉ v obdobรญ mesiacov mรกj aลพ august 2014 spadli v oblasti stavby.
Dรก sa povedaลฅ, ลพe celรฉ obdobie vรฝstavby musel zhotoviteฤพ rieลกiลฅ extrรฉmne nepriaznivรฉ poฤasie, staฤรญ si pripomenรบลฅ prรญvalovรฉ daลพde v mรกji 2014 alebo katastrofรกlnu povodeล, ktorรก zdevastovala Vrรกtnu dolinu v jรบli 2014 โ prakticky v tesnom susedstve stavby. Navrhnutรฉ sanaฤnรฉ vrstvy typu TPP3, resp. TPP4, sa ukรกzali v tรฝchto podmienkach ako nedostatoฤnรฉ, preto sa po dohode s investorom stavby prikroฤilo k vรกpenno-cementovej stabilizรกcii podloลพia do hฤบbky min. 400 mm v kombinรกcii so sanaฤnou vrstvou zo ลกtrkodrviny v hrรบbke 250 mm, oddelenou geotextรญliou a vystuลพenou geomreลพovinou. Na takto pripravenรฝch vrstvรกch ลพelezniฤnรฉho spodku sa podarilo dosiahnuลฅ รบnosnosti nad 50 MPa. Situรกcia na koฤพaji ฤ. 2 bola veฤพmi podobnรก, tu sa navyลกe prejavili problรฉmy s podloลพรญm aj v oblasti Vrรบtockรฉho zรกrezu v ลพkm 317,550 โ 318,180, ฤo sa nakoniec podarilo vyrieลกiลฅ vรฝmenou podloลพia a zriadenรญm sanaฤnej vrstvy zo ลกtrkodrviny vystuลพenej geomreลพovinou.
Do prรกc na ลพelezniฤnom spodku moลพno zahrnรบลฅ aj sanรกciu skalnรฉho zรกrezu pri koฤพaji ฤ. 1 v ลพkm 321,460 โ 321,570. S cieฤพom zabezpeฤiลฅ stabilitu svahu proti vypadรกvaniu balvanov a sute na zrekonลกtruovanรบ traลฅ sa zrealizovalo osadenie vysokopevnostnej siete ukotvenej tyฤovรฝmi kotvami v celkovej dฤบลพke 110 m.
V rรกmci stavby sa nakoniec zrekonลกtruovali len mosty cez Turiec a Varรญnku.
Tunely
V rekonลกtruovanom รบseku sa nachรกdza jeden dvojkoฤพajovรฝ tunel Streฤno I s dฤบลพkou 322 m a dva jednokoฤพajovรฉ tunely Streฤno II (v koฤพaji ฤ. 1) a Streฤno III (v koฤพaji ฤ. 2) s dฤบลพkou 593 m, resp. 546 m. Rekonลกtrukฤnรฉ prรกce v tuneloch ฤ. I a II sa obmedzili na vyฤistenie tunelov od nรกnosov, opravu ich odvodลovacieho systรฉmu a na vybudovanie novรฉho osvetlenia. Zloลพitรก situรกcia nastala v dvojkoฤพajovom tuneli ฤ. I, kde bolo treba vyฤistiลฅ a zrekonลกtruovaลฅ stredovรบ odvodลovaciu stoku situovanรบ v osi osรญ obidvoch koฤพajรญ, takลพe sa doprava musela zabezpeฤiลฅ po koฤพaji ฤ. 2. Tento problรฉm sa nรกm podarilo vyrieลกiลฅ zastabilizovanรญm ลกtrkovรฉho lรดลพka koฤพaje ฤ. 2 polyuretรกnovรฝm lepidlom Ballastbond 70. Hmota sa aplikovala nรกstrekom na hornรบ a boฤnรบ plochu ลกtrkovรฉho lรดลพka. Nรกsledne bolo moลพnรฉ ลกtrkovรฉ lรดลพko odkopaลฅ, ฤรญm vznikla stabilnรก kolmรก stena hrubรก pribliลพne 50 cm, a to 10 cm za hlavami podvalov. Tรฝm sa umoลพnil prรญstup do priestoru stredovej stoky a zรกroveล sa mohla na koฤพaji ฤ. 2 zachovaลฅ koฤพajovรก doprava s rรฝchlosลฅou 50 km/h.
Tunel Streฤno III (najstarลกรญ z tunelov, vybudovanรฝ v roku 1872) vykazoval zlรฝ technickรฝ stav. Iลกlo najmรค o nefunkฤnรฉ odvodnenie, priesaky vody cez klenbu a tieลพ rรดzne poruchy klenby, ktorรฉ vznikli nรกsledkom ลฅaลพkรฝch poลกkodenรญ poฤas druhej svetovej vojny. Podฤพa projektovej dokumentรกcie sa zrealizovalo ฤistenie klenby tlakovou vodou a opravilo sa ลกkรกrovanie kamennej klenby, priฤom v miestach najsilnejลกรญch priesakov sa aplikovala tesniaca rรฝchlotuhnรบca hmota Waterplug. Po dokonฤenรญ preลกkรกrovania a komplexnej oprave odvodลovacieho systรฉmu sa prikroฤilo k chemickej injektรกลพi klenby hmotami na bรกze polyuretรกnu Carbo Pur WF.
Ukรกzalo sa, ลพe medzerovitosลฅ klenby je vyลกลกia, neลพ predpokladal projekt, preto dochรกdzalo k znaฤnej nadspotrebe injektรกลพnej hmoty. Napriek tomu sa podarilo vo vymedzenom ฤase eliminovaลฅ drvivรบ vรคฤลกinu priesakov klenby tak, aby sa mohol aplikovaลฅ finรกlny hydroizolaฤnรฝ nรกter typu Mediatan 360. Poslednรฝm z mnoลพstva problรฉmov, ktorรฉ bolo nutnรฉ vyrieลกiลฅ poฤas vรฝstavby, bola nedostatoฤnรก hrรบbka koฤพajovรฉho ลกtrku pod spodnou plochou podvalov v ฤasti tunela. Tento problรฉm sa ukรกzal po geodetickom zameranรญ dna tunela. Poลพiadavka investora tรฝkajรบca sa minimรกlnej vรฝลกky trolejovรฉho vedenia nad niveletou koฤพaje 5,10 m sa musela dodrลพaลฅ, preto bolo nutnรฉ prikroฤiลฅ k doลฅaลพeniu podlahy tunela v dฤบลพke asi 50 m.
Mosty a priepusty
Predmetom rekonลกtrukcie mali byลฅ aj ลกtyri oceฤพovรฉ ลพelezniฤnรฉ mosty โ dva mosty cez rieku Vรกh, most cez Turiec a most cez rieku Varรญnku. Mimoriadna mostnรก prehliadka vykonanรก na mostoch cez Vรกh vลกak preukรกzala zhorลกenie technickรฉho stavu konลกtrukcie v koฤพaji ฤ. 2, najmรค v oblasti prieฤnikov mosta. Preto sa investor rozhodol vykonaลฅ mimoriadnu opravu tohto mosta eลกte pred zaฤiatkom hlavnรฝch vรฝluk. V rรกmci stavby sa tak zrekonลกtruovali len mosty cez Turiec a Varรญnku. Rekonลกtrukcia pozostรกvala z vรฝmeny drevenรฝch mostnรญc v obidvoch koฤพajach, vรฝmeny poลกkodenรฝch nitov, podlahovรฝch plechov a opravy nรกteru oceฤพovej konลกtrukcie. V rรกmci ลพelezniฤnรฉho zvrลกku sa v oblasti mostov vloลพili ochrannรฉ dilataฤnรฉ zariadenia.
Opravili sa aj betรณnovรฉ mosty a priepusty v ลพkm 319,470, 321,026, 321,799, 321,908 a 325,980. Ich oprava pozostรกvala z vรฝmeny hydroizolรกcie, vybรบrania a vybudovania novรฝch rรญms a krรญdiel vrรกtane zรกbradlia tak, aby sa zachoval prejazdnรฝ profil.
Opravili sa aj betรณnovรฉ mosty a priepusty.
Trakฤnรฉ vedenie
Vo vลกeobecnosti sa trakฤnรฉ vedenie ponechalo v pรดvodnom stave. Vybudovalo sa 28 novรฝch trakฤnรฝch stoลพiarov a na ostatnรฝch sa vymenili niektorรฉ poลกkodenรฉ komponenty. Vedenie trolejovรฉho drรดtu sa vรฝลกkovo zrektifikovalo podฤพa novej nivelety koฤพaje. Zรกklady trakฤnรฝch stoลพiarov sa nadbetรณnovali tak, aby boli minimรกlne 20 cm nad okolitรฝm terรฉnom. Zrealizovalo sa aj novรฉ ukoฤพajnenie vลกetkรฝch stoลพiarov, brรกn, zรกbradlรญ a pod., zรกroveล sa vybudovali novรฉ protidotykovรฉ zรกbrany na cestnom moste v ลพkm 318,127.
Zabezpeฤovacie zariadenie
V traลฅovom รบseku Vrรบtky โ Varรญn je v prevรกdzke traลฅovรฉ zabezpeฤovacie 3. kategรณrie โ obojsmernรฝ trojznakovรฝ automatickรฝ blok typu UAB 74. Koฤพajovรฉ obvody sรบ dvojpรกsovรฉ 75 Hz so stykovรฝmi transformรกtormi DT 0,2. V ลฝST Vrรบtky os. stanica a ลฝST Varรญn je v prevรกdzke staniฤnรฉ zabezpeฤovacie zariadenie 3. kategรณrie โ typ AลฝD 71 s relรฉovรฝmi zรกvislosลฅami. Koฤพajovรฉ obvody sรบ dvojpรกsovรฉ, 275 Hz so stykovรฝmi transformรกtormi DT O75.
V รบseku Vrรบtky โ Varรญn sรบ poloลพenรฉ diaฤพkovรฉ kรกble (ลฝDK1 a DK44), traลฅovรฝ kรกbel (PK22) a autoblokovรฝ kรกbel (TCEKEY xP1,0). Pred zaฤatรญm prรกc na rekonลกtrukcii koฤพajรญ bolo potrebnรฉ zdemontovaลฅ lanovรฉ prepojenia k stykovรฝm transformรกtorom, medzikoฤพajovรฉ lanovรฉ prepojenia, stykovรฉ transformรกtory, TJA skrinky a ukoฤพajลovacie vodiฤe. Tieto prvky sa ponechali v pรดvodnom stave a po poloลพenรญ novej koฤพaje sa opรคtovne pripojili. Novovybudovanรฉ prvky zabezpeฤovacieho zariadenia predstavovali hlavne elektromotorickรฉ prestavnรญky na vรฝhybkรกch M1 โ meniareล Dubnรก skala a O1 โ odboฤka Potok a tieลพ preloลพky kรกblovรฝch vedenรญ, ktorรฉ sa dostali do kolรญzie s novรฝm systรฉmom odvodnenia. Iลกlo o preloลพky diaฤพkovรฝch kรกblov ลฝDK1, DK44, traลฅovรฉho a sรบhlasnรฉho kรกbla na spolu deviatich รบsekoch. Na zรกver sa obnovili nรกtery relรฉovรฝch a meniฤovรฝch skrรญล, nรกvestidiel, stykovรฝch transformรกtorov a TJA skriniek v celom รบseku.
Zรกver
Rekonลกtrukcia medzistaniฤnรฉho รบseku ลฝST Vrรบtky โ Varรญn zabezpeฤila na najbliลพลกie desaลฅroฤia skvalitnenie koฤพajovej dopravy nielen z hฤพadiska komfortu, ale hlavne z hฤพadiska bezpeฤnosti. Z pohฤพadu zhotoviteฤพa prรกc moลพno stavbu zhodnotiลฅ ako vysokonรกroฤnรบ na organizรกciu vรฝstavby, na nasadenie strojov, mechanizรกcie aj ฤพudskรฝch kapacรญt, a to hlavne z dรดvodu ลฅaลพkej dostupnosti, stiesnenรฝch pomerov a v neposlednom rade pre krรกtkosลฅ plรกnovanรฝch vรฝluk. Napriek vลกetkรฝm technickรฝm problรฉmom, ktorรฝm sme museli ฤeliลฅ, moลพno konลกtatovaลฅ, ลพe dielo sa podarilo a stavba bola odovzdanรก naฤas. Moลพno trochu symbolicky, presne v deล 70. vรฝroฤia vypuknutia Slovenskรฉho nรกrodnรฉho povstania โ 29. augusta 2014, sa podarilo ukonฤiลฅ vรฝluku koฤพaje ฤ. 2 a streฤnianskou tiesลavou preลกiel prvรฝ vlak.
TEXT: Ing. Martin Vraลกลฅรกk
FOTO: EUROVIA CS, a. s.
Martin Vraลกลฅรกk je hlavnรฝm stavbyvedรบcim v odลกtepnom zรกvode, oblasti ลฝelezniฤnรญ stavby a mosty zรกvodu ลฝelezniฤnรญ stavby v spoloฤnosti EUROVIA CS, a. s.
ฤlรกnok bol uverejnenรฝ v ฤasopise Inลพinierske Stavby/Inลพenรฝrskรฉ stavby