Rezort dopravy chce rozhรฝbaลฅ strategickรฉ investรญcie. Okrem cestnรฝch aย ลพelezniฤnรฝch projektov peniaze dostanรบ aj nemocnice
Investรญcie, ktorรฉ boli veฤพmi dรดleลพitรฉ pre ลกtรกt, najprv upravoval zรกkon oย vรฝznamnรฝch investรญciรกch z roku 2021, ale bol vย podstate nevykonateฤพnรฝ. Preto sa novรฉ vedenie rezortu dopravy po voฤพbรกch vย roku 2023 rozhodlo, ลพe pรดjde cestou novรฉho prรกvneho predpisu, ktorรฝ zrรฝchli prรญpravu aย realizรกciu takรฝchto stavieb.
Poznรกte vรฝhody Klubu ASB? Staฤรญ bezplatnรก registrรกcia a zรญskate sektorovรฉ analรฝzy slovenskรฉho stavebnรญctva s rebrรญฤkami firiem ⟶ |
Diaฤพniฤnรฝ privรกdzaฤ Lietavskรก Lรบฤka โ ลฝilina, I. etapa
Investรญcia:ย viac ako 61,5 mil. โฌ
Realizรกcia:ย 2. Q/2025 โ 4. Q/2028
Vybudovanรญm diaฤพnice D1 z Hriฤovskรฉho Podhradia cez Lietavskรบ Lรบฤku v smere na Martin bude prรญjazd รกut od diaฤพnice D1 vedenรฝ cez Lietavskรบ Lรบฤku, resp. Porรบbku. Terajลกia cesta I/64 nie je schopnรก toto dopravnรฉ zaลฅaลพenie previesลฅ. Vybudovanรญm privรกdzaฤa sa zlepลกรญ prรญstup do ลฝiliny, ako aj do Rajeckej doliny aย odstrรกni sa tranzitnรก doprava z obce Lietavskรก Lรบฤka a Porรบbka.
Modernizรกcia ลพelezniฤnej trate ลฝilina โ Koลกice v รบseku Liptovskรฝ Mikulรกลก โ Poprad โ Tatry (mimo), 5. etapa, traลฅovรฝ รบsek Liptovskรฝ Hrรกdok โ Paludza (Liptovskรฝ Mikulรกลก)
Modernizรกcia zahลลa prestavbu existujรบcej ลพelezniฤnej trate vrรกtane preloลพiek trate, zruลกenie รบrovลovรฝch kriลพovanรญ a ich nรกhradu mimoรบrovลovรฝmi rieลกeniami (nadjazdy, podchody), vรฝstavbu ลพelezniฤnรฝch mostov, protihlukovรฝch stien a ฤalลกรญch stavebno-technickรฝch prvkov. Nรกvrh modernizรกcie traลฅovรฉho รบseku sรบฤasne zohฤพadลuje zvรฝลกenie traลฅovej rรฝchlosti na rรฝchlosลฅ do 160 km/h s parametrami do 200 km/h.
Diaฤพnica D1 Turany โ Hubovรก
Realizรกcia:ย 4. Q/2026 โ 2. Q/2032
Je sรบฤasลฅou zรกkladnรฉho diaฤพniฤnรฉho ลฅahu D1, ktorรฝ tvorรญ hlavnรบ cestnรบ os Slovenska v smere zรกpad โ vรฝchod a prepรกja vรฝznamnรฉ regiรณny SR. Navrhovanรก investรญcia zahลลa รบsek s dฤบลพkou 13,53 km. Cesta zahลลa aj dva tunely.
ลฝSR, Modernizรกcia ลพelezniฤnej trate Devรญnska Novรก Ves โ ลกtรกtna hranica SR/ฤR
Modernizรกcia sa pripravuje pre ลพelezniฤnรบ osobnรบ a nรกkladnรบ dopravu, sleduje zvรฝลกenie traลฅovej rรฝchlosti na 200 km/h s vรฝnimkou รบsekov, kde je z pohฤพadu dynamiky jazdy vlakov osobnej a nรกkladnej dopravy preukรกzanรฉ nevyuลพitie tejto rรฝchlosti, resp. kde je zvรฝลกenie rรฝchlosti moลพnรฉ len za cenu vynaloลพenia vysokรฝch investiฤnรฝch nรกkladov.
Modernizรกcia ลพelezniฤnej trate ลฝilina โ Koลกice, รบsek trate Poprad Tatry (mimo) โ Krompachy, ฤasลฅ: A2 Markuลกovce (mimo) โ Vydrnรญk (mimo)
รฤelom investรญcie je modernizรกcia ลพelezniฤnej trate s cieฤพom zlepลกiลฅ technickรบ vybavenosลฅ a pouลพiteฤพnosลฅ trate, zvรฝลกiลฅ bezpeฤnosลฅ a efektรญvnosลฅ dopravy a dosiahnuลฅ medzinรกrodnรฉ ลกtandardy. Zahลลa modernizรกciu ลพelezniฤnej trate v dฤบลพke 18,816 km od ลฝST Markuลกovce (mimo) po ลฝST Vydrnรญk (mimo) vrรกtane novรฝch technologickรฝch rieลกenรญ a infraลกtruktรบry, ako je eurรณpsky vlakovรฝ zabezpeฤovacรญ systรฉm ETCS L2 a mobilnรก rรกdiovรก sieลฅ GSM-R.