Strategickรฉ investรญcie

Rezort dopravy chce rozhรฝbaลฅ strategickรฉ investรญcie. Okrem cestnรฝch aย ลพelezniฤnรฝch projektov peniaze dostanรบ aj nemocnice

Partneri sekcie:

Investรญcie, ktorรฉ boli veฤพmi dรดleลพitรฉ pre ลกtรกt, najprv upravoval zรกkon oย vรฝznamnรฝch investรญciรกch z roku 2021, ale bol vย podstate nevykonateฤพnรฝ. Preto sa novรฉ vedenie rezortu dopravy po voฤพbรกch vย roku 2023 rozhodlo, ลพe pรดjde cestou novรฉho prรกvneho predpisu, ktorรฝ zrรฝchli prรญpravu aย realizรกciu takรฝchto stavieb.

Diaฤพniฤnรฝ privรกdzaฤ Lietavskรก Lรบฤka โ€“ ลฝilina, I. etapa

Investรญcia:ย viac ako 61,5 mil. โ‚ฌ
Realizรกcia:ย 2. Q/2025 โ€“ 4. Q/2028
Vybudovanรญm diaฤพnice D1 z Hriฤovskรฉho Podhradia cez Lietavskรบ Lรบฤku v smere na Martin bude prรญjazd รกut od diaฤพnice D1 vedenรฝ cez Lietavskรบ Lรบฤku, resp. Porรบbku. Terajลกia cesta I/64 nie je schopnรก toto dopravnรฉ zaลฅaลพenie previesลฅ. Vybudovanรญm privรกdzaฤa sa zlepลกรญ prรญstup do ลฝiliny, ako aj do Rajeckej doliny aย odstrรกni sa tranzitnรก doprava z obce Lietavskรก Lรบฤka a Porรบbka.

Modernizรกcia ลพelezniฤnej trate ลฝilina โ€“ Koลกice v รบseku Liptovskรฝ Mikulรกลก โ€“ Poprad โ€“ Tatry (mimo), 5. etapa, traลฅovรฝ รบsek Liptovskรฝ Hrรกdok โ€“ Paludza (Liptovskรฝ Mikulรกลก)

Modernizรกcia zahล•ลˆa prestavbu existujรบcej ลพelezniฤnej trate vrรกtane preloลพiek trate, zruลกenie รบrovลˆovรฝch kriลพovanรญ a ich nรกhradu mimoรบrovลˆovรฝmi rieลกeniami (nadjazdy, podchody), vรฝstavbu ลพelezniฤnรฝch mostov, protihlukovรฝch stien a ฤalลกรญch stavebno-technickรฝch prvkov. Nรกvrh modernizรกcie traลฅovรฉho รบseku sรบฤasne zohฤพadลˆuje zvรฝลกenie traลฅovej rรฝchlosti na rรฝchlosลฅ do 160 km/h s parametrami do 200 km/h.

Diaฤพnica D1 Turany โ€“ Hubovรก

Realizรกcia:ย 4. Q/2026 โ€“ 2. Q/2032
Je sรบฤasลฅou zรกkladnรฉho diaฤพniฤnรฉho ลฅahu D1, ktorรฝ tvorรญ hlavnรบ cestnรบ os Slovenska v smere zรกpad โ€“ vรฝchod a prepรกja vรฝznamnรฉ regiรณny SR. Navrhovanรก investรญcia zahล•ลˆa รบsek s dฤบลพkou 13,53 km. Cesta zahล•ลˆa aj dva tunely.

devinska nova ves stanica
Meranie polohopisu trate v stanici Devรญnska Novรก Ves | Zdroj: Vรกhostav

ลฝSR, Modernizรกcia ลพelezniฤnej trate Devรญnska Novรก Ves โ€“ ลกtรกtna hranica SR/ฤŒR

Modernizรกcia sa pripravuje pre ลพelezniฤnรบ osobnรบ a nรกkladnรบ dopravu, sleduje zvรฝลกenie traลฅovej rรฝchlosti na 200 km/h s vรฝnimkou รบsekov, kde je z pohฤพadu dynamiky jazdy vlakov osobnej a nรกkladnej dopravy preukรกzanรฉ nevyuลพitie tejto rรฝchlosti, resp. kde je zvรฝลกenie rรฝchlosti moลพnรฉ len za cenu vynaloลพenia vysokรฝch investiฤnรฝch nรกkladov.

Modernizรกcia ลพelezniฤnej trate ลฝilina โ€“ Koลกice, รบsek trate Poprad Tatry (mimo) โ€“ Krompachy, ฤasลฅ: A2 Markuลกovce (mimo) โ€“ Vydrnรญk (mimo)

รšฤelom investรญcie je modernizรกcia ลพelezniฤnej trate s cieฤพom zlepลกiลฅ technickรบ vybavenosลฅ a pouลพiteฤพnosลฅ trate, zvรฝลกiลฅ bezpeฤnosลฅ a efektรญvnosลฅ dopravy a dosiahnuลฅ medzinรกrodnรฉ ลกtandardy. Zahล•ลˆa modernizรกciu ลพelezniฤnej trate v dฤบลพke 18,816 km od ลฝST Markuลกovce (mimo) po ลฝST Vydrnรญk (mimo) vrรกtane novรฝch technologickรฝch rieลกenรญ a infraลกtruktรบry, ako je eurรณpsky vlakovรฝ zabezpeฤovacรญ systรฉm ETCS L2 a mobilnรก rรกdiovรก sieลฅ GSM-R.