Rozšírenú diaľnicu medzi Bratislavou a Trnavou sprevádzkujú v máji 2010

Rozšírenú diaľnicu medzi Bratislavou a Trnavou sprevádzkujú v máji 2010

Partneri sekcie:

Dočasné rozšírenie diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou na šesťpruh by malo byť spustené do prevádzky v máji 2010. Celková rekonštrukcia tohto 30 až 35 rokov starého úseku by mala skončiť v roku 2015.

„Podmienkou rekonštrukcie stredného deliaceho pásu bolo, že doprava musí byť vedená sústavne v štyroch pruhoch. Druhým limitujúcim faktorom bol pre nás termín, ktorý je stanovený najneskôr na máj 2010,“ uviedol na tlačovej konferencii generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s., Igor Choma. Dodal, že oceľové zvodidlá budú z dôvodu bezpečnosti vymenené za betónové.
     
Prípravu rozširovania diaľnice D1 začala NDS v novembri minulého roka, a to spracovaním projektovej dokumentácie. Úsek medzi Bratislavou a Trnavou dlhý 38 kilometrov rozdelila NDS na úseky Bratislava – Senec a Senec – Trnava. „Začali sme odstraňovať zelené porasty v stredovom páse, ďalším opatrením bola úprava krajníc, pristúpili sme k oprave odstavných pruhov,“ vymenoval Choma. Okrem úpravy stredového pruhu a krajnice je potrebné rekonštruovať aj jedenásť mostných objektov a tiež opraviť 22-kilometrový úsek kanalizácie. Dôjde tiež k prekládke inžinierskych sietí a zmenám dopravného značenia.
     
V prípade, že sa motoristom, ktorí prechádzajú týmto úsekom, zdá, že na diaľnici pracuje málo ľudí, dôvodom je bezpečnosť. „Naša požiadavka je, aby tam bolo čo najmenej ľudí, aby prácu robili predovšetkým stroje. Chceme eliminovať možnosť akéhokoľvek nešťastného prípadu,“ zdôvodnil Choma. Rovnako z dôvodu bezpečnosti je zakázané na diaľnici pracovať v noci. „Treba využiť každý deň a denné svetlo, ale sme proti tomu, aby sme robili v noci. Stavebné stroje nie sú nastavené na to, aby robili v noci, nevedia stlmiť svetlá a terén nie je v ideálnej rovine. Nevieme tak zabezpečiť, aby neboli motoristi ohrození osvietením,“ povedal riaditeľ NDS.
     
Všetky stavebné práce NDS preruší od novembra tohto roka do apríla budúceho roka, dôvodom je zabezpečenie zimnej údržby. „Je to nesmierne dôležitý moment, pretože zimná údržba musí byť zabezpečená. Naše mechanizmy musia byť pripravené vyjsť na cestu a neviem si to predstaviť, ako by to bolo, keby tam boli stavebné stroje alebo ľudia,“ vysvetlil Choma. Ako dodal na záver, možné je, že dočasné rozšírenie diaľnice bude hotové aj skôr ako v máji 2010, predčasné sprevádzkovanie 6 pruhov bude potom závisieť od Policajného zboru (PZ) SR.

Zdroj: TASR