Obr. 1 Mimoรบrovลˆovรก kriลพovatka ฤฝudvรญkov Dvor
Galรฉria(8)

Rรฝchlostnรก cesta R2 ล aca โ€“ Koลกickรฉ Olลกany, I. รบsek

Partneri sekcie:

Celรฝ รบsek rรฝchlostnej cesty R2 ล aca โ€“ Koลกickรฉ Olลกany s dฤบลพkou 24 km bude po uvedenรญ do prevรกdzky sรบฤasลฅou nadradenej dopravnej infraลกtruktรบry a spolu s diaฤพnicou D1 bude vytvรกraลฅ juhovรฝchodnรฝ obchvat mesta Koลกice.

Z dรดvodu ฤasovej prรญpravy a celkovรฉho rozsahu stavby je rรฝchlostnรก cesta ล aca โ€“ Koลกickรฉ Olลกany s dฤบลพkou 24 km rozdelenรก na dve etapy, resp. dva รบseky: I. รบsek ล aca โ€“ Haniska s dฤบลพkou 6,8 km a II. รบsek Koลกice, juh โ€“ Koลกickรฉ Olลกany s dฤบลพkou 14,2 km. Rรฝchlostnรก cesta je situovanรก juhovรฝchodne od mesta Koลกice a zabezpeฤรญ napojenie na diaฤพnicu D1 a rรฝchlostnรบ cestu R4 na รบseku Koลกice โ€“ Milhosลฅ.

Doterajลกia prรญprava รบseku R2 ล aca โ€“ Koลกickรฉ Olลกany

Proces EIA vzลฅahujรบci sa na tento รบsek rรฝchlostnej cesty bol ukonฤenรฝ v roku 2010 na zรกklade technickej ลกtรบdie z roku 2009, ktorรก hodnotila dva varianty rรฝchlostnej cesty. V roku 2013 bola vypracovanรก dokumentรกcia na รบzemnรฉ rozhodnutie, vo februรกri 2015 bolo vydanรฉ rozhodnutie o umiestnenรญ stavby.

Na jar 2018 bola spracovanรก dokumentรกcia na stavebnรฉ povolenie oboch รบsekov rรฝchlostnej cesty, v sรบฤasnosti prebieha prรญprava podkladov na vydanie stavebnรฉho povolenia a zรกroveลˆ spracovanie dokumentรกcie na realizรกciu stavby II. รบseku s plรกnovanรฝm zaฤiatkom vรฝstavby v roku 2019. V ฤlรกnku sa budeme venovaลฅ I. รบseku ล aca โ€“ Haniska, ktorรฝ je situovanรฝ v okolรญ priemyselnej zรณny U. S. Steel Koลกice, s. r. o. (USSK).

Obr. 1 Mimoรบrovลˆovรก kriลพovatka ฤฝudvรญkov Dvor
Obr. 2 Mimoรบrovลˆovรก kriลพovatka Haniska
Obr. 3 Prieฤny rez mostom 201
Obr. 4 Typickรฝ prieฤny rez mostmi na vetvรกch kriลพovatiek
Obr. 5 Prieฤny rez mostom 205
Obr. 6 Pozdฤบลพny rez mostom 205 v areรกli USSK
Obr. 7 Postup vรฝstavby mosta 205 v areรกli USSK

Obmedzujรบce faktory situovania rรฝchlostnej cesty

Medzi faktory, na ktorรฉ treba prihliadaลฅ patria:

  • รบzemnรฝ plรกn VรšC Koลกickรฉho samosprรกvneho kraja,
  • รบzemnoplรกnovacia dokumentรกcia sรญdelnรฉho รบtvaru Koลกice,
  • rozhodnutie o umiestnenรญ stavby rรฝchlostnej cesty R2 ล aca โ€“ Koลกickรฉ Olลกany,
  • rรฝchlostnรก cesta R4 Koลกice โ€“ Milhosลฅ, ktorรก je v sรบฤasnosti vo vรฝstavbe,
  • terminรกl intermodรกlnej prepravy Koลกice spolufinancovanรฝ z Eรš.

Medzi rozhodujรบce obmedzujรบce faktory patrรญ priemyselnรก zรณna USSK, medzinรกrodnรฉ letisko Koลกice a prevรกdzkovanรฝ รบsek rรฝchlostnej cesty R4 Koลกice โ€“ Milhosลฅ.

Technickรฉ rieลกenie

Celkovรก dฤบลพka I. รบseku rรฝchlostnej cesty ล aca โ€“ Haniska je 6,8 km, rรฝchlostnรก cesta je navrhovanรก ako ลกtvorpruhovรก, smerovo rozdelenรก komunikรกcia kategรณrie R24,5 s nรกvrhovou rรฝchlosลฅou 100 km/h.
Priestorovรก poloha rรฝchlostnej cesty je v sรบlade s รšPD Koลกickรฉho samosprรกvneho kraja a mesta Koลกice.

Zaฤiatok je situovanรฝ v mimoรบrovลˆovej kriลพovatke ล aca pred vstupnรฝm areรกlom USSK s vรฝhฤพadovรฝm pokraฤovanรญm zรกpadnรฝm smerom na รบseku Moldava โ€“ ล aca. Z kriลพovatky ล aca smeruje rรฝchlostnรก cesta v trase jestvujรบcej ลกtvorpruhovej cesty zaradenej ako R2 v sprรกve NDS, a. s., aลพ po mimoรบrovลˆovรบ kriลพovatku ฤฝudvรญkov Dvor.

V priestore vstupnej brรกny ฤ. 3 do areรกlu USSK sa na jestvujรบcej ceste nachรกdzajรบ obojstrannรฉ zastรกvkovรฉ pruhy s podchodom pre peลกรญch pod komunikรกciou, priฤom tieto zastรกvkovรฉ pruhy zostanรบ napojenรฉ na navrhovanรบ rรฝchlostnรบ cestu R2 so zachovanรญm jestvujรบceho podchodu do areรกlu USSK.

V kriลพovatke ฤฝudvรญkov Dvor kriลพuje rรฝchlostnรก cesta (mostnรฝm objektom s dฤบลพkou 591 m) jestvujรบcu cestu, ktorรก bude slรบลพiลฅ ako privรกdzaฤ na rรฝchlostnรบ cestu v รบseku ฤฝudvรญkov Dvor โ€“ ฤŒervenรฝ rak s vรฝhฤพadovou sรบbeลพnou komunikรกciou na obsluhu priฤพahlรฉho รบzemia a obcรญ, ฤalej elektriฤkovรบ traลฅ a prรญstupovรบ cestu k areรกlu USSK, nรกsledne prechรกdza do oblasti medzi priemyselnรฝm areรกlom a medzinรกrodnรฝm letiskom Koลกice.

Priestorovรก poloha rรฝchlostnej cesty je v tomto รบzemรญ obmedzenรก letiskom Koลกice a jeho prekรกลพkovรฝmi plochami. Mimoยญรบrovลˆovรก kriลพovatka ฤฝudvรญkov Dvor je navrhovanรก ako รบtvarovรก kriลพovatka, v rรกmci ktorej je rรฝchlostnรก cesta R2 napojenรก na pรดvodnรบ cestu v รบseku ฤฝudvรญkov Dvor โ€“ ฤŒervenรฝ rak. Zรกroveลˆ je v tejto kriลพovatke napojenรก cesta III/3401 (โ€žHaniลกtianskaโ€œ cesta), z ktorej je prรญstupnรฝ areรกl priemyselnej zรณny USSK v jeho severnej ฤasti, kde sa nachรกdzajรบ hlavnรฉ nรกkladnรฉ brรกny.

Z kriลพovatky ฤฝudvรญkov Dvor smeruje rรฝchlostnรก cesta sรบbeลพne s cestou III/3401 aลพ po kriลพovatku Haniska, priฤom nezasahuje do ochrannรฝch pรกsiem a prekรกลพkovรฝch rovรญn letiska Koลกice a zรกroveลˆ je situovanรก vo vรคฤลกej vzdialenosti od chrรกnenรฉho รบzemia Haniลกtianskeho lesa. Rรฝchlostnรก cesta kriลพuje mostnรฝm objektom koridor ลพelezniฤnej trate ฤ. 160 Zvolen โ€“ Koลกice, ลกirokorozchodnej ลพelezniฤnej trate USSK a vleฤkovรฉ koฤพaje v areรกยญli USSK.

Zรกpadne od obce Haniska sa nachรกdza mimoรบrovลˆovรก kriลพovatka Haniska, zabezpeฤujรบca prepojenie rรฝchlostnej cesty R2 s rรฝchlostnou cestou R4 Koลกice โ€“ Milhosลฅ, ktorรก je v sรบฤasnosti vo vรฝstavbe. Ide o รบtvarovรบ mimoรบrovลˆovรบ kriลพovatku, ktorรก okrem prepojenia rรฝchlostnรฝch ciest R2 a R4 zabezpeฤรญ ich prepojenie s cestou III/3402.

V lokalite zรกpadne od obce Haniska sa nachรกdza priemyselnรก zรณna s kontajnerovรฝm prekladiskom firmy Metrans. Vรฝchodne od areรกlu USSK smerom k obci Sokoฤพany je pripravovanรฝ areรกl prekladiska intermodรกlnej prepravy TIP Koลกice a plรกnovanรฝ projekt Globรกlneho industriรกlneho parku GLIP Koลกice s plochou cca 550 ha. Prepojenie rรฝchlostnej cesty s cestou III/3401 a prรญstupovรฝmi cestami k areรกlom prekladรญsk je navrhovanรฉ prostrednรญctvom okruลพnej kriลพovatky. Z tejto kriลพovatky bude dopravne napojenรฝ aj jestvujรบci areรกl Haniska.

Medzi priemyselnou zรณnou a obcou Haniska sa pri ceste III/3401 nachรกdza lokalita solรกrneho parku. Rรฝchlostnรก cesta zasahuje do severnej ฤasti tohto parku โ€“ ako najvรฝhodnejลกie sa javรญ upravenie plochy solรกrneho parku s premiestnenรญm solรกrnych panelov mimo trasy plรกnovanej rรฝchlostnej cesty.

Napojenie R2 na rรฝchlostnรบ cestu R4 si vyลพaduje รบpravu rรฝchlostnej cesty R4 dostavbou odboฤovacรญch a pripรกjacรญch pruhov, rozลกรญrenรญm telesa rรฝchlostnej cesty na ฤasti รบseku a aj posunutรญm protihlukovej steny na ochranu obytnej zรกstavby obce Haniska.

Rozhodujรบce ฤasti stavby

Medzi rozhodujรบce ฤasti stavby patria dve mimoรบrovลˆovรฉ kriลพovatky, sedem mostnรฝch objektov, prรญstupovรฉ cesty na stavbou rozdelenรฉ pozemky a protihlukovรฉ steny. Vzhฤพadom na situovanie rรฝchlostnej cesty v okolรญ priemyselnej zรณny USSK dochรกdza ku kolรญzii s vรคฤลกรญm poฤtom nadzemnรฝch a podzemnรฝch inลพinierskych sietรญ.

Rรฝchlostnรก cesta R2

Kategรณria navrhovanej rรฝchlostnej cesty je R 24,5/100 s polomermi smerovรฝch oblรบkov od 720 do 4 000 m a s pozdฤบลพnym sklonom od 0,2 do 4,3 %. Vรฝhฤพadovรฉ dopravnรฉ zaลฅaลพenie รบseku rรฝchlostnej cesty dosiahne v roku 2045 podฤพa predpokladov 16-tisรญc vozidiel/24 h v oboch smeroch s predpokladanou funkฤnou รบrovลˆou dopravnรฉho prรบdu B.

Mimoรบrovลˆovรฉ kriลพovatky

Na I. รบseku rรฝchlostnej cesty sรบ navrhovanรฉ dve mimoรบrovลˆovรฉ kriลพovatky:

ฤฝudvรญkov Dvor

Mimoรบrovลˆovรก รบtvarovรก kriลพovatka zabezpeฤuje prepojenie rรฝchlostnej cesty R2 s pรดvodnou cestou ล aca โ€“ Koลกice (doฤasnรก R2) a cestou III/3401, z ktorej je dopravne napojenรก severnรก ฤasลฅ priemyselnej zรณny USSK s hlavnou nรกkladnou brรกnou.

Jestvujรบca รบrovลˆovรก stykovรก kriลพovatka ciest pri ฤฝudvรญkovom Dvore je dlhodobo evidovanรก ako opakovanรก nehodovรก lokalita, ฤo sa prestavbou na mimoรบrovลˆovรบ kriลพovatku odstrรกni. Sรบฤasลฅou kriลพovatky je napojenie ฤasti ฤฝudvรญkov Dvor s odstrรกnenรญm รบrovลˆovรฝch krรญลพenรญ. Nachรกdza sa tu aj okruลพnรก kriลพovatka, ktorรก bude zabezpeฤovaลฅ dopravnรฉ napojenie priemyselnej zรณny (obr. 1).

Obr. 1 Mimoรบrovลˆovรก kriลพovatka ฤฝudvรญkov Dvor
Obr. 1 Mimoรบrovลˆovรก kriลพovatka ฤฝudvรญkov Dvor |

Haniska

Zรกpadne od obce Haniska sa nachรกdza rovnomennรก mimoรบrovลˆovรก kriลพovatka zabezpeฤujรบca prepojenie rรฝchlostnej cesty R2 s prevรกdzkovanou rรฝchlostnou cestou R4 Koลกice โ€“ Milhosลฅ. Ide o รบtvarovรบ mimoรบrovลˆovรบ kriลพovatku, ktorรก okrem prepojenia rรฝchlostnรฝch ciest R2 a R4 zabezpeฤรญ ich prepojenie s cestou III/3401.

V tejto lokalite sa nachรกdza priemyselnรก zรณna s kontajnerovรฝm prekladiskom firmy Metrans, medzi areรกlom USSK a obcou Sokoฤพany je pripravovanรฝ areรกl prekladiska intermodรกlnej prepravy TIP Koลกice a plรกnovanรฝ projekt Globรกlneho industriรกlneho parku GLIP Koลกice s plochou cca 550 ha.

Prepojenie rรฝchlostnej cesty s cestou III/3401 a prรญstupovรฝmi cestami k areรกlom prekladรญsk sa navrhuje prostrednรญctvom okruลพnej kriลพovatky. Z tejto kriลพovatky bude dopravne napojenรฝ aj jestvujรบci areรกl Haniska (obr. 2).

Obr. 2 Mimoรบrovลˆovรก kriลพovatka Haniska
Obr. 2 Mimoรบrovลˆovรก kriลพovatka Haniska |

Mostnรฉ objekty

Na I. รบseku rรฝchlostnej cesty R2 je navrhnutรฝch sedem mostnรฝch objektov s celkovou dฤบลพkou 4 025 m. Mosty na tomto รบseku moลพno rozdeliลฅ do troch skupรญn:

  • mosty v kriลพovatke ฤฝudvรญkov Dvor,
  • most ponad areรกl USSK,
  • mosty kriลพovatky Haniska.

Mosty v kriลพovatke ฤฝudvรญkov Dvor

V tejto kriลพovatke sรบ navrhnutรฉ ลกtyri mosty v troch vรฝลกkovรฝch รบrovniach. Hlavnรฉ mosty tvorรญ jednotrรกmovรก nosnรก konลกtrukcia, ktorรก je podopretรก ลกtรญhlymi stojkami. Nosnรฉ konลกtrukcie sรบ spojitรฉ a dodatoฤne predopnutรฉ, vรฝnimkou je most 204, ktorรฝ je navrhnutรฝ ako jednopoฤพovรฝ, rรกmovรฝ, ฤiastoฤne presypanรฝ most.

Most 201

Most 201sa nachรกdza na hlavnej trase. Tvoria ho dve nosnรฉ konลกtrukcie v rรกmci kaลพdรฉho jazdnรฉho smeru. Most rieลกi zรกroveลˆ pripojenie vetiev D a N, ktorรฉ prepรกjajรบ rรฝchlostnรบ cestu s okruลพnou kriลพovatkou. Premosลฅuje preloลพku jestvujรบcej cesty ล aca โ€“ ฤŒervenรฝ rak, tri vetvy kriลพovatky a elektriฤkovรบ traลฅ. Zรกroveลˆ je tento most premosลฅovanรฝ mostnรฝm objektom 202-00, ktorรฝ prevรกdza vetvu A.

ฤฝavรฝ most je navrhnutรฝ ako 15-poฤพovรฝ s rozpรคtiami polรญ 27 + 13 ร— 35 + 27 m a s dฤบลพkou premostenia 507,8 m. Pri podpere ฤ. 8L sa k ฤพavรฉmu mostu โ€žnohavicovoโ€œ pripรกja dvojpoฤพovรฝ most prevรกdzajรบci vetvu D, ktorรฝ mรก rozpรคtia polรญ 35 + 27 m a dฤบลพku premostenia 61 m. Pravรฝ most je navrhnutรฝ ako 16-poฤพovรฝ s rozpรคtiami polรญ 27 + 14 ร— 35 + 27 m a s dฤบลพkou premostenia 542,8 m.

Pri podpere ฤ. 8P sa od pravรฉho mosta โ€žnohavicovoโ€œ odpรกja trojpoฤพovรฝ most prevรกdzajรบci vetvu N, ktorรฝ mรก rozpรคtia polรญ 3 ร— 35 m a dฤบลพku premostenia 74 m. Na spoloฤnej podpere ฤ. 11PP sa spรกja s mostnรฝm objektom 202-00 (most na vetve A). Vรฝลกka nosnej konลกtrukcie je 1,7 m. Spodnรบ stavbu mosta tvoria tri opory a medziฤพahlรฉ podpery zaloลพenรฉ hlbinne na veฤพkopriemerovรฝch pilรณtach.

Obr. 3 Prieฤny rez mostom 201
Obr. 3 Prieฤny rez mostom 201 |

Most 202

Most 202 je navrhnutรฝ na vetve A. Premosลฅuje preloลพku cesty, dve vetvy kriลพovatky, mostnรฝ objekt 201 a elektriฤkovรบ traลฅ. Most je navrhnutรฝ ako spojitรฝ nosnรญk, je z dvoch dilataฤnรฝch celkov. Dilataฤnรฝ celok DCI je navrhnutรฝ ako 7-poฤพovรฝ s rozpรคtiami polรญ 23 + 5 ร— 33 + 23 m. Dilataฤnรฝ celok DCII je na vetve A a nohavicovo pripรกja vetvu N. Je navrhnutรฝ ako 11-poฤพovรฝ s rozpรคtiami polรญ 23 + 2 ร— 32 + 6 ร— 32 + 33 + 23 m.

Nosnรก konลกtrukcia mรก na celej dฤบลพke konลกtantnรบ vรฝลกku 1,7 m. Spodnรก stavba pozostรกva z dvoch krajnรฝch opรดr a sedemnรกstich medziฤพahlรฝch pilierov. Opory sรบ rieลกenรฉ ako รบloลพnรฉ prahy zo ลพelezobetรณnu s rovnobeลพnรฝmi zavesenรฝmi krรญdlami. Spodnรก stavba je zaloลพenรก hlbinne na veฤพkopriemerovรฝch pilรณtach.

Most 203

Most 203 je navrhnutรฝ na vetve B. Premosลฅuje pรคลฅ vetiev kriลพovatky a elektriฤkovรบ traลฅ. Mostnรฝ objekt je navrhnutรฝ ako 11-poฤพovรฝ s rozpรคtiami polรญ 27 + 9 ร— 34 + 27โ€ฏm a s celkovou dฤบลพkou mosta 368,50 m. Nosnรก konลกtrukcia je navrhnutรก ako monolitickรก, jednotrรกmovรก, z predpรคtรฉho betรณnu.

Zo statickรฉho hฤพadiska pรดsobรญ ako spojitรฝ, staticky neurฤitรฝ nosnรญk a tvorรญ jeden dilataฤnรฝ celok. Vรฝลกka nosnej konลกtrukcie je 1,70 m. Spodnรบ stavbu tvorรญ desaลฅ pilierov a krajnรฝch opรดr. Piliere sรบ v pรคte votknutรฉ do zรกkladovej pรคtky, hlbinne zaloลพenej na veฤพkopriemerovรฝch pilรณtach, rovnako sรบ zaloลพenรฉ aj krajnรฉ opory.

Obr. 4 Typickรฝ prieฤny rez mostmi na vetvรกch kriลพovatiek
Obr. 4 Typickรฝ prieฤny rez mostmi na vetvรกch kriลพovatiek |

Most ponad areรกl USSK (205)

Ide o najvรคฤลกรญ most v rรกmci I. รบseku rรฝchlosยญtnej cesty. Jeho nรกvrh najviac ovplyvnila podmienka USSK, aby reลกpektoval vรฝstavbu vรฝhฤพadovรฉho prekladiska v rรกmci jej areรกlu. Zรกroveลˆ bol nรกvrh limitovanรฝ aj z hornej strany, a to prekรกลพkovรฝmi rovinami letiska Koลกice. Most premosลฅuje cestu III/3401, vleฤkovรฉ trate USSK, traลฅ ลฝSR, ลกirokorozchodnรบ traลฅ a vetvy kriลพovatky Haniska.

Nosnรก konลกtrukcia (dve nosnรฉ konลกtrukcie โ€“ v rรกmci kaลพdรฉho jazdnรฉho smeru) je navrhnutรก ako monolitickรก, z dodatoฤne predpรคtรฉho betรณnu. V prieฤnom reze je nosnรก konลกtrukcia navrhnutรก ako komรดrkovรก s obojstrannรฝmi konzolami.

Vรฝลกka nosnej konลกtrukcie sa menรญ od 2,7 aลพ po 4,5 m. Celkovรก dฤบลพka ฤพavej nosnej konลกtrukcie je 877 m, rozpรคtia polรญ sรบ 50,0 + 6 ร— 55,0 + 45,0 + 80,0 + 6 ร— 55,0 + 40,0 m. Dฤบลพka pravej nosnej konลกtrukcie je 892 m, rozpรคtia polรญ sรบ 40,0 + 2 ร— 50,0 + 55,0 + 4 ร— 50,0 + 45,0 + 80,0 + 6 ร— 55,0 + 40,0 m. ล รญrka nosnej konลกtrukcie je 13,05 m. Hornรก hrana prierezu sleduje prieฤny a pozdฤบลพny sklon vedenia trasy cesty.

Obr. 5 Prieฤny rez mostom 205
Obr. 5 Prieฤny rez mostom 205 |

Predpรคtie tvorรญ systรฉm internรฝch (sรบdrลพnรฝch) predpรญnacรญch kรกblov 19 ร— Ls15,7/1860 MPa. Predpรญnacie napรคtie bude 1โ€ฏ440 MPa. Nosnรก konลกtrukcia je navrhnutรก na vรฝstavbu dvomi technolรณgiami. Na vรฝstavbu nosnej konลกtrukcie s konลกtantnou vรฝลกkou sa pouลพije technolรณgia vรฝsuvnej skruลพe (MSS) โ€“ okrem poslednรฉho poฤพa, ktorรฉ sa vybuduje na pevnej skruลพi.

Vzhฤพadom na priestorovรฉ obmedzenie z hornej strany (prekรกลพkovรก rovina letiska) sa pouลพije spodnรก vรฝsuvnรก skruลพ. 80-metrovรฉ pole sa bude spolu s priฤพahlรฝmi poฤพami budovaลฅ technolรณgiou letmej betonรกลพe. V tรฝchto poliach sรบ na nosnej konลกtrukcii navrhnutรฉ nรกbehy. Na oporรกch aj podperรกch je nosnรก konลกtrukcia uloลพenรก na dvojici hrncovรฝch loลพรญsk.

Pevnรฉ uloลพenie je navrhnutรฉ na podperรกch ฤ. 9L, 10L, 10P a 11P. Opory ฤ. 1L, 2P, 17L a 18P sรบ navrhnutรฉ ako รบloลพnรฉ prahy zaloลพenรฉ na veฤพkopriemerovรฝch pilรณtach. Podpery sรบ stenovรฉ so ลกรญrkou 6,0 m. Hrรบbka stien je 2,1 m, resp. 2,3 m pri podperรกch pod nรกbehom. Steny sรบ navrhnutรฉ tak, aby umoลพลˆovali podopretie vรฝsuvnej skruลพe, a sรบ votknutรฉ do zรกkladovej dosky.

Obr. 6 Pozdฤบลพny rez mostom 205 v areรกli USSK
Obr. 6 Pozdฤบลพny rez mostom 205 v areรกli USSK |

Mosty v kriลพovatke Haniska

V tejto kriลพovatke sรบ navrhnutรฉ dva mosty, ktorรฉ koncepฤne koreลกpondujรบ s nรกvrhom mostov v kriลพovatke ฤฝudvรญkov Dvor. Tvorรญ ich jednotrรกmovรก nosnรก konลกtrukcia, ktorรก je podopretรก ลกtรญhlymi stojkami.

Most 206

Je navrhnutรฝ na rรฝchlostnej ceste R2 ako trojpoฤพovรฝ spojitรฝ nosnรญk s rozpรคtiami jednotlivรฝch polรญ 28,0 + 40,0 + 28,0 m. Vรฝลกka nosnej konลกtrukcie je 1,8 m, celkovรก dฤบลพka mosta je 97,50 m.

Most 207

Nachรกdza sa na vetve C a je rovnako navrhnutรฝ ako trojpoฤพovรฝ spojitรฝ nosnรญk s rozpรคtiami jednotlivรฝch polรญ 26,0 + 36,0 + 26,0 m. Vรฝลกka nosnej konลกtrukcie je 1,6 m, celkovรก dฤบลพka je 89,50 m. Opory oboch mostov sรบ navrhnutรฉ ako รบloลพnรฉ prahy zaloลพenรฉ na veฤพkopriemerovรฝch pilรณtach. Podpery tvoria ลกtรญhle stฤบpy votknutรฉ do zรกkladovรฝch blokov. Podpery sรบ zaloลพenรฉ hฤบbkovo na veฤพkopriemerovรฝch pilรณtach.

Zรกver

I. รบsek rรฝchlostnej cesty R2 ล aca โ€“ Haniska bude sรบฤasลฅou zรกkladnรฉho komunikaฤnรฉho systรฉmu a bude tvoriลฅ zostรกvajรบcu ฤasลฅ juhovรฝchodnรฉho obchvatu mesta Koลกice. Jeho uvedenie do prevรกdzky bude maลฅ priaznivรฝ vplyv na odฤพahฤenie komunikaฤnรฉho systรฉmu Koลกรญc o tranzitnรบ dopravu. Zรกroveลˆ zabezpeฤรญ prepojenie s รบsekom rรฝchlostnej cesty R4 Koลกice โ€“ Milhosลฅ, ktorรฝ je v prevรกdzke, a rรฝchle a kapacitnรฉ dopravnรฉ napojenie na priemyselnรบ zรณnu USSK.

Text: Ing. Branislav Juhรกs, Ing. Juraj Kopฤรกk
Obrรกzky: autori

Branislav Juhรกs a Juraj Kopฤรกk pรดsobia v spoloฤnosti DOPRAVOPROJEKT, a. s.

ฤŒlรกnok bol uverejnenรฝ v ฤasopise Inลพinierske stavby 6/2018.

Najฤรญtanejลกie