Slovensko je lídrom v nízkouhlíkových stavebných materiáloch. Danucem predstavuje veľké novinky
Ako krajina si držíme silné európske postavenie, čo sa týka výroby cementu s čo najnižšími emisiami CO2. Rovnako máme výbornú východiskovú pozíciu z hľadiska nastupujúceho trendu nízklouhlíkového betónu, ktorý je silným záväzkom pre regionálneho lídra, spoločnosť Danucem Slovensko.
Hoci ESG a spoločensky zodpovedné podnikanie sú mimoriadne komplexnou disciplínou, v Danucem Slovensko presadzujú pri tejto téme jasnú stratégiu s dôrazom na zodpovedný prístup. Nikdy totiž nezabúdajú, že betón je celosvetovo druhý najpoužívanejší materiál hneď po vode.
„Dlhodobo pracujeme na znižovaní vplyvu na životné prostredie. Fosílne palivá pri výrobe cementu nahrádzame alternatívnymi palivami. Optimalizujeme energetickú náročnosť naprieč celým výrobným procesom. Výsledkom je aj nízkouhlíkový betón, pri ktorom sa nám darí emisie znižovať o 30 % a viac,“ hovorí Fedja Rojnik, riaditeľ Danucem Slovensko pre segment betónov a prefabrikátov.
Posilnia nízkouhlíkové portfólio
Danucem si kladie ambiciózne ciele. Spoločnosť chce pozitívnym spôsobom ovplyvniť vývoj trhu a podnietiť k čo najvýraznejšiemu znižovaniu emisií v stavebníctve. Profitovať z toho budú zákazníci, pretože sa rozšíri výber inovatívnych stavebných materiálov s vysokou kvalitou.
„Nízkouhlíková alternatíva bude do konca tohto roka tvoriť dve tretiny nášho produktového portfólia. Nebudeme však robiť kompromisy v kvalite – takýto inovatívny betón bude rovnako odolný, no s nižšími emisiami CO2. Technické parametre však zostávajú rovnaké,” dodáva Fedja Rojnik.
Čoraz viac sa presadzuje v západných krajinách. Tie podľa prognóz v najbližších rokoch čaká rast investícií do udržateľných stavebných technológií a materiálov okolo 20 %. Už dnes prichádzajú dopyty na nízkouhlíkový betón aj od množstva zákazníkov na Slovensku. Developeri sa často inšpirujú zahraničím. Následne oslovia Danucem s požiadavkami na moderný betón vyrobený s dôrazom na udržateľnosť.
Nízkouhlíkový betón kopíruje trendy na strane koncových spotrebiteľov. Záujem ľudí na Slovensku o vplyv ich života na životné prostredie narastá. Čoraz viac uprednostňujeme stavebné projekty, ktoré sú energeticky efektívne, využívajú obnoviteľné zdroje energie a prispievajú k znižovaniu uhlíkovej stopy. Podľa prieskumu spoločnosti Kantar Slovakia až 45 % obyvateľov SR považuje trvalú udržateľnosť a energetickú nenáročnosť za kľúčový faktor pri rozhodovaní o kúpe nehnuteľnosti. Pre developerov ide o jasný signál o meniacich sa preferenciách obyvateľov.
Cement ako globálna príležitosť
Výroba cementu, ktorý je hlavným produktom potrebným na výrobu betónu, má na Slovensku veľký potenciál, a to z domáceho hľadiska, ako aj v širšom celoeurópskom kontexte. Cementáreň Danucem Slovensko v Turni nad Bodvou má už dnes najnižšiu uhlíkovú stopu na vyrobenú tonu cementu v Európe.
Nie každý vie o týchto úspechoch Slovenska, a preto Danucem u nás ako trhový líder posilní komunikáciu o nízkouhlíkových stavebných materiáloch. Cieľom je budovať celospoločenské povedomie u bežných ľudí, ale aj odbornej verejnosti; developerov, architektov či expertov.
„Niet pochýb, že ide o významnú tému. Sme presvedčení, že pre celý stavebný priemysel bude mať táto edukácia pozitívny vplyv a pomôže urýchliť pokrok slovenského stavebníctva na ceste k udržateľnejším riešeniam. Tešíme sa, že v tomto smere už čoskoro predstavíme ďalšie atraktívne novinky,“ uzatvára Fedja Rojnik.
Zdroj: PR článok Danucem Slovensko a.s.