Digitálna transformácia dobýja aj správu budov
Softvérové nástroje pomáhajú správcom bytových domov dosiahnuť úsporu nákladov, efektívnejšiu komunikáciu či väčšiu atraktivitu z pohľadu klientov. Nová verzia programu Domus 11, od aktuálneho lídra v tomto segmente trhu, správcom napríklad umožňuje priame napojenie na údaje od bánk o transakciách, inteligentné párovanie zle označených platieb či elektronické schvaľovanie faktúr. To všetko šetrí čas a náklady.
Vývojári Anasoftu vďaka spolupráci s finančnými inštitúciami zrýchlili prenos údajov o platbách. Domus vďaka prepojeniu na systémy najväčších bánk na Slovensku umožňuje získať okamžitý prehľad o prevodoch na účtoch správcov bytových domov alebo spoločenstiev vlastníkov bytov.
„Systém Domus sa od šiestej hodiny ráno spojí s bankou, stiahne si bankové transakcie, spustí automatické párovanie a keď prídete do práce, viete, kto už zaplatil a kto nie,“ vysvetľuje produktový manažér Peter Lipovský z Anasoftu.
Banky priamo prepojené na Domus
- Slovenská sporiteľňa
- Všeobecná úverová banka
- Tatra banka
- Raiffeisen banka
- UniCredit Bank
- Fio banka
- ČSOB
Párovanie platieb môže byť inteligentné
Už jedenásta verzia softvéru reaguje aj na pravidelne sa opakujúce ťažkosti správcov pri párovaní platieb. Nové vylepšenie citeľne znižuje objem manuálnej práce, ktorú majú správcovia s triedením zle alebo nedostatočne označených transakcií.
Platbu bez základných identifikátorov, ako je napríklad variabilný symbol, stačí v Domuse 11 manuálne zaradiť len raz. Systém sa tento postup naučí a bude ho opakovať ako pravidlo. Pri ďalších pravidelných platbách od vlastníka tak už dokáže postupovať aj bez asistencie pracovníka.
„Toto inteligentné párovanie prebieha až ako posledný krok, ak systém nenašiel štandardné identifikátory. A ak sa transakcia nenájde ani historicky, systém počká na ručné priradenie a to si následne zapamätá,“ upresňuje Peter Lipovský. Systém takto dokáže ušetriť zhruba osem percent objemu práce/osobohodín, ktoré majú správcovia s ručným priraďovaním platieb.
Štandardom je online komunikácia
Nárast cien elektriny a plynu na trhu zvýšil záujem ľudí o energetiku a úsporné riešenia. Konkurenčná súťaž o vlastníkov sa dnes preto odohráva aj v oblasti komunikácie spotreby energií a jej kontroly. Míňam veľa? Kde mi utekajú peniaze? A ako môžem ušetriť? To sú otázky, ktoré začali po vypuknutí vojny na Ukrajine riešiť státisíce domácností.
Anasoft priniesol odpovede priamo do populárneho portálu www.poschodoch.sk. Klienti správcovských spoločností si vďaka nemu môžu spotrebu tepla a studenej alebo teplej vody pohodlne skontrolovať v mobile či počítači. Stačí, aby boli v dome kompatibilné merače s dennými odpočtami a tomu prispôsobené zbernice dát.
Ako bonus systém umožňuje porovnať dennú a priemernú spotrebu v celom dome, čo je mechanizmus, ktorý od členských krajín žiada Európska únia podľa smernice o energetickej účinnosti (EED) 2018/2002/EÚ.
„Vďaka tejto službe má vlastník prehľad o svojej spotrebe vody a tepla a môže podľa toho korigovať svoje správanie. Všetko má pritom na jednom portáli a nemusí sa registrovať na viacerých,“ podčiarkuje produktový manažér Jaroslav Hanúsek zo spoločnosti Anasoft.
Množstvo nových funkcií
Desiatky menších zmien, ktoré vývojári zapracovali na základe podnetov správcovských spoločností, môžete nájsť na webe spoločnosti. Prakticky všetky sú intuitívne a stačí postupovať podľa pokynov programu.
Prepojenie na bankové inštitúcie si správcovia môžu vyskúšať do konca marca 2023 zadarmo.
Informačný systém Domus využívajú správcovia budov na manažovanie viac ako 900-tisíc bytov, domov či nebytových priestorov v Čechách a na Slovensku. Ide o najpoužívanejší informačný systém pre správu nehnuteľností na Slovensku. Spolu s portálom poschodoch.sk ho vyvinula spoločnosť Anasoft, ktorá na trhu pôsobí tridsať rokov a je držiteľom viacerých ocenení kvality.
ANASOFT APR, spol. s r. o., Mlynská dolina 41, 811 02 Bratislava
Zdroj: PR článok ANASOFT APR, spol. s r.o.