Lezieme do veľkých výšok, lepšie ako opice
Už ste videli behať po Slovensku žlto - fialovú dodávku s výrazným logom opice a neprehliadnuteľným sloganom? Ak nie, čítajte ďalej a dozviete sa, kto sa za touto značkou skrýva.
„Pri založení firmy som mal jasnú predstavu. Pomôcť ľuďom s údržbou ich majetku na miestach, kam sa sami nedostanú a podporiť ich v tom, aby viac mysleli na prevenciu a ušetrili si čas, peniaze i nervy”, spomína na svoje začiatky zakladateľ značky.
Spoločnosť MANKI (z angl. Monkey – opica) je dnes skloňovaná vo veľkých slovenských firmách, ktorým sa stará o údržbu ich majetku vo výškach. Na trhu pôsobí už šesť rokov a jej zaujímavé logo si s istotou získa pozornosť každého. Založil ju Ing. Ján Sabol, milovník hôr a skalného lezenia, ktorého pri jednom z tatranských výstupov stála jeho záľuba takmer život. Od tohto okamžiku nabralo Jankove podnikanie na obrátkach a vrhol sa naplno do obchodných a marketingových aktivít firmy.
Výškové práce MANKI: Od hotelov po kostoly, úspechy po celom Slovensku
Výškové práce majú dnes na trhu silnú konkurenciu, a i napriek krátkemu fungovaniu sa firma môže pýšiť niekoľkými zaujímavými projektami. V Starom Smokovci viseli Mankáči (ako ich niekedy nazývajú) už niekoľkokrát, aby skrášlili alebo opravili zovňajšky niektorých hotelov. V ružomberskom SCP Mondi bol pod ich rukami obnovený náter konštrukcie potrubného mostu.
Pod Tatrami si vytvorili dobré meno, keď boli firmou Chemosvit požiadaní o práce na niekoľkých výrobných halách. V Žiline a na Kysuciach pomaly “vystrkujú rožky”, kde sa starajú o údržbu viacerých bytových domov a administratívnych budov. Nejeden kostol na Slovensku sa taktiež môže pýšiť upravenou strechou alebo fasádou, kde sa Mankáči najmä v letných mesiacoch poriadne zapotili.
Najväčší kostol na Zemplíne, ktorý nesie vizitku MANKI, je v Strážskom, ktorému bol obnovený náter strešnej krytiny a na ktorý je zakladateľ firmy extra hrdý.
„Chcem, aby na mňa ľudia spomínali s úsmevom“, tvrdí Ján Sabol. Výsledkom jeho snaženia je zaplnený kalendár zákazkami takmer na celý rok. Firma je momentálne aktívna na dvoch sociálnych sieťach, z ktorých jedna vedie u majiteľa na plnej čiare.
Je ňou Linked In, na ktorom môžete sledovať dianie vo firme prostredníctvom osobných príspevkov Janka Sabola. Práve tu robí veľkú časť svojich obchodných aktivít a je rád, že môže ľuďom priblížiť zaujímavý a výnimočný svet výškových pracovníkov.
Okrem férového podnikania je jednou z dôležitých hodnôt firmy jej osobitný prístup k zákazníkovi. Čo v skutočnosti táto hodnota znamená? „Na väčšinu obhliadok chodím osobne, aby som sa klientovi predstavil a mohol spoznať jeho skutočné potreby. Snažím sa nájsť si čas, aj keď mám presedieť v aute päť hodín.“
Okrem toho je majiteľ firmy prítomný takmer na každom projekte, počas ktorého aktívne zdieľa so zákazníkom priebeh pracovného postupu a čo je dôležité, robí support svojim kolegom. „Častokrát prehovoríme klienta na iný postup prác, keď prídeme s lepším a niekedy aj lacneším riešením. Hlavne nech sú spokojné obe strany“, tvrdí Janko.
Firma si priebežne aktualizuje portfólio svojich služieb, čo považuje v dnešnej dobe za nevyhnutné. “Ak chceme byť lepší ako konkurencia, nemôžeme zaspať na vavrínoch”, tvrdí Janko. Klampiarske a zváračské práce vo výškach sú pre firmu už dnes samozrejmosťou, pretože chce vyhovieť zákazníkom v čo najväčšej miere.
Pracovať vo výške takmer celý deň, sedieť na úzkej lavičke bez možnosti kedykoľvek si „odbehnúť“, mať na sebe zavesený materiál a náradie o hmotnosti aj pätnásť kilogramov, je rizikové samo o sebe. Nehovoriac o tom, že každý výškový pracovník zodpovedá za svoje zdravie, ale i za bezpečnosť svojich kolegov. Jedna chyba môže mať totiž fatálne následky.
Na webovej stránke firmy teda žiaden cenník služieb nenájdete. Dôvod je jednoduchý. Každý zákazník je pre firmu jedinečný a zaslúži si individuálny prístup. “Bez osobnej obhliadky a niekoľko hodinového štúdia materiálu od klienta (fotky, plán budovy apod.) žiadnu zakázku neakceptujem. Potrebujem vidieť objekt ale aj klienta, podať si s ním ruku a vcítiť sa do jeho potrieb. Len tak mám dobrý pocit z toho, že sme našu spoluprácu dobre zahájili”, dodáva na koniec Janko Sabol.
Zdroj: PR článok MANKI s. r. o.