Prvoradý je komfort klienta

Spoločnosť Danube Facility Services poskytuje služby facility managementu už 19 rokov. Ako sa skúsený a dobre etablovaný správca pozerá na ďalší vývoj výstavby a s tým súvisiace nároky na poskytovateľov týchto služieb? Nielen o tom nám porozprával riaditeľ spoločnosti Luboš Horyl.

Aké vízie viedli k založeniu spoločnosti?

Pôvodný názov spoločnosti, ktorá vznikla v roku 2005, bol J&T Facility Management. Vznikla ako sesterská spoločnosť J&T Real Estate a jej úlohou bolo poskytovať služby facility managementu v projektoch, ktoré táto developerská firma postavila a ďalej vlastnila.

Hlavným dôvodom, prečo neriešiť tieto služby outsourcingom, bol zámer zapojiť budúceho poskytovateľa služieb facility managementu do procesu prípravy a výstavby projektu ešte pred samotnou prevádzkou. Výsledkom je optimálna prevádzka budovy a vyššia kvalita poskytovanej služby pre klienta – nájomníka. Aj po 20 rokoch nám prieskumy spokojnosti ukazujú, že táto vízia bola správna.

Aké portfólio služieb klientom zabezpečujete?

Pre našich klientov zabezpečujeme komplexné služby facility managementu – technická správa a údržba vyhradených technických zariadení budovy, upratovanie spoločných priestorov, recepčné služby, SBS, drobná údržba, energetický manažment a pod.

Ktoré z nich sú kľúčové z pohľadu zákazníka?

Pre komfortnú prevádzku budovy sú všetky služby kľúčové, no z pohľadu klienta sú kľúčové služby, ktoré ovplyvňujú komfort, pretože jeho stratu možno okamžite vnímať. Ide predovšetkým o tepelný komfort v priestoroch, režim prevádzky výťahov, hygienu v priestoroch.

Znie to možno ako klišé, ale rovnako dôležitá ako štandard poskytovaných služieb je komunikácia medzi nami a klientom. Poruchám alebo haváriám technológií či zlyhaniu ľudského faktora nedokážete nikdy zabrániť na 100 %, klient však musí vedieť, že na náprave pracujeme a že nám záleží na tom, aby sme ju dosiahli čo najskôr.

Ak by ste mali zhodnotiť tých 19 rokov pôsobenia na slovenskom trhu, kam sa posunuli preferencie vlastníkov, developerov alebo prenajímateľov budov?

Keď to chceme porovnávať v tomto časovom horizonte, v prvom rade je oveľa väčší dopyt po transparentnosti všetkých činností súvisiacich s prevádzkou budov. Je to spôsobené tým, že pomer pevná zložka nájmu vs. pohyblivá zložka sa postupne preklápa na stranu pohyblivej zložky.

To znamená, že pre developera je takisto dôležité ponúknuť nielen atraktívnu polohu a cenu za štvorcový meter, ale aj atraktívne služby. Nemusí to byť len o najnižšej cene, ale o pomere cena – kvalita – inovatívnosť. Dodávateľ služieb facility managementu musí byť pripravený na to, aby dokázal obhájiť každý z týchto atribútov.

Luboš Horyl, riaditeľ spoločnosti
Luboš Horyl, riaditeľ spoločnosti | Zdroj: Danube Facility Services

www.d-fs.sk

Zdroj: PR článok Danube Facility Services, s.r.o.