SO 44.33.11 Novรฝ ลพelezniฤnรฝ most nad Nosickรฝm kanรกlom NK2
Galรฉria(14)

Stavba Modernizรกcia trate Pรบchov โ€“ ลฝilina

Partneri sekcie:

Vรฝstavba novej ลพelezniฤnej trate na รบseku Pรบchov โ€“ Povaลพskรก Bystrica โ€“ Povaลพskรก Teplรก je vย plnom prรบde aย dostรกva sa do druhej polovice samotnej realizรกcie. Lรญniovรก stavba sa poฤas roka 2018 zรกsadnรฝm spรดsobom zmenila, aย to vฤaka tomu, ลพe boli dokonฤenรฉ dve ucelenรฉ ฤasti stavby UฤŒS 45 aย UฤŒS 46, priฤom ostatnรฉ UฤŒS sรบ vย znaฤnom ลกtรกdiu rozpracovanosti.

Lรญniovรก stavba je rozdelenรก na pรคลฅ ucelenรฝch ฤastรญ stavby, aย to:

  • UฤŒS 00 ลฝst. Pรบchov, ลพst. ลฝilina,
  • UฤŒS 44 Traลฅovรฝ รบsek Pรบchov โ€“ Povaลพskรก Bystrica,
  • UฤŒS 45 ลฝst. Povaลพskรก Bystrica,
  • UฤŒS 46 Traลฅovรฝ รบsek Povaลพskรก Bystrica โ€“ Povaลพskรก Teplรก,
  • UฤŒS 47 ลฝst. Povaลพskรก Teplรก.

Vย roku 2018 sa dokonฤili UฤŒS 45 aย UฤŒS 46 aย ostatnรฉ UฤŒS sรบ vย znaฤnom ลกtรกdiu rozpracovanosti. Do konca roku 2018 sa prestavalo 196,7 mil. eur. Stavba je financovanรก zย OP Integrovanรก infraลกtruktรบra 2014 โ€“ 2020, Prioritnรก os 1: ลฝelezniฤnรก infraลกtruktรบra (TEN-T CORE) aย obnova mobilnรฝch prostriedkov aย zo ลกtรกtneho rozpoฤtu.

Vย nadvรคznosti na informรกcie publikovanรฉ vย ฤlรกnku vย ฤรญsle IS 1/2018 spomenieme sรบฤasnรฝ stav nosnรฝch objektov, ktorรฉ zรกsadnรฝm spรดsobom ovplyvลˆujรบ plรกn organizรกcie vรฝstavby, aย vลกetko, ฤo sa podarilo zrealizovaลฅ poฤas uplynulรฉho roka.

Celkovรฝ pohฤพad na uzol Milochov
Pohฤพad na UฤŒS 46
Situรกcia uzla Milochov
SO 44.33.11 Novรฝ ลพelezniฤnรฝ most nad Nosickรฝm kanรกlom NK2
SO 44.33.18 Novรฝ ลพelezniฤnรฝ most nad Vรกhom
SO 44.33.21Novรฝ ลพelezniฤnรฝ most nad Nosickou priehradou
SO 44.33.30 Tunel Diel
SO 44.33.32 Vรฝchodnรฝ portรกl tunela Diel

SO 44.33.11 Novรฝ ลพelezniฤnรฝ most nad Nosickรฝm kanรกlom

Oceฤพovรฝ most sย tzv. Langerovรฝm trรกmom sย rozpรคtรญm jednรฉho poฤพa 124,80 m aย vzopรคtรญm 22 m mรก dฤบลพku premostenia 379 m. Vย sledovanom obdobรญ bol dokonฤenรฝ pilier vo vodnom toku P3 aย podpera P4 (zรกklady, driek aย hlavica piliera), ฤรญm sa ukonฤili prรกce na spodnej stavbe aย zakladania SO.

Na hornej stavbe zo strany Nosรญc sa podarilo zmontovaลฅ nosnรบ oceฤพovรบ konลกtrukciu NK1, NK2 + tiahla, stuลพovadlรก aย oblรบk NK2, polovicu nosnej oceฤพovej konลกtrukcie (NOK). Vย novembri sa zaฤalo sย ruลกenรญm polostrova zo strany Nimnice aย nรกsledne sย budovanรญm polostrova zย tejto strany vย rรกmci prรญpravy na montรกลพ NK3 aย NK4.

SO 44.33.18 Novรฝ ลพelezniฤnรฝ most nad Vรกhom

ลฝelezobetรณnovรฝ dvojkomorovรฝ most mรก dฤบลพku premostenia 311 m.ย  Vย roku 2018 boli realizovanรฉ prรกce na hornej stavbe vย rรกmci vodorovnej nosnej konลกtrukcie (VNK) na vahadlรกch P2, P4 aย P5. Prรกce na hrubej stavbe VNK mostovky pomocou vozรญkov letmej betonรกลพe sa dokonฤili vย novembri 2018 (prepojenie spojovacou lamelou). Vย tom istom mesiaci sa zaฤali prรกce na prรญsluลกenstve mosta (izolรกcie pod kรกblovรฉ ลพฤพaby, kรกblovรฉ ลพฤพaby, voฤพne vedenรฉ kรกble).

SO 44.33.18 Novรฝ ลพelezniฤnรฝ most nad Vรกhom
SO 44.33.18 Novรฝ ลพelezniฤnรฝ most nad Vรกhom |

SO 44.33.21 Novรฝ ลพelezniฤnรฝ most nad Nosickou priehradou

ลฝelezobetรณnovรฝ dvojkomorovรฝ most mรก dฤบลพku premostenia 653 m. Poฤas roka sa vย rรกmci spodnej stavby zreaยญlizovali zรกklady P4, P5, P6, P7 aย piliere P4, P5, P6 ,P7, P8 umiestnenรฉ vo vodnom toku. Zaฤiatkom roka prebiehali prรกce na montรกลพi aย osadenรญ vรฝsuvnej skruลพe typu MSS.

Po jej osadenรญ sa vย rรกmci sledovanรฉho obdobia zrealizovalo pรคลฅ polรญ vodorovnej nosnej konลกtrukcie mostovky (P13 โ€“ 12, P12 โ€“ 11, P11โ€ฏโ€“โ€ฏ10, P10 โ€“ 9, P9 โ€“ 8). Na realizรกciu VNK zo strany Nimnice sa pouลพila letmรก betonรกลพโ€ฏโ€“ po zrealizovanรญ zรกrodku P2 aย osadenรญ vozรญkov letmej betonรกลพe sa zrealizovali dve lamely. Na hornej stavbe sa eลกte zrealizovali pylรณny sย osadenรญm kotevnรฝch blokov pre EDS kรกble (P10, 11, 12).

SO 44.33.21Novรฝ ลพelezniฤnรฝ most nad Nosickou priehradou
SO 44.33.21 Novรฝ ลพelezniฤnรฝ most nad Nosickou priehradou |

SO 44.33.30 Tunel Diel

Ide oย jednorรบrovรฝ dvojkolennรฝ tunel, razenรก ฤasลฅ mรก dฤบลพku 1 050 m. Razenie Novou rakรบskou tunelovacou metรณdou (NRTM) prebiehalo vย uplynulom roku vo vystrojovacรญch triedach III (dฤบลพka zรกberu 2,5 m) aย IV (dฤบลพka zรกberu 1,7 m).

Zaisลฅovacie ostenie sa realizovalo aplikรกciou SB 200 mm, 2ร— kari siete 150โ€ฏร— 150 ร— 6 mm, priehradovรฉho nosnรญka Arcus aย kotvy IBO. Vย sรบฤasnosti je vyrazenรฝch 1 020 m aย prebiehajรบ prรกce na zรกkladovรฝch pรกsoch aย vรฝklenkoch, na profilรกcii aย takisto prebieha montรกลพ debniaceho voza na betonรกลพ blokov sekundรกrneho ostenia sย dฤบลพkou 10 m.

SO 44.33.30 Tunel Diel
SO 44.33.30 Tunel Diel |

SO 44.33.32 Vรฝchodnรฝ portรกl tunela Diel

Vykonala sa zmena projektovej dokumentรกcie, prรกce sa zaฤali od marca 2018. Pracovalo sa na troch pracoviskรกch:

Portรกl hlavnรฉho tunela

Na hlavnom portรกli sa vykonali zemnรฉ prรกce po 8. poschodie hฤบbenia. Steny portรกlu sรบ zaistenรฉ mikropilรณtami, SB aย 2ร— kari sieลฅou 100 ร— 100 ร— 8 mm. ฤŽalej sa na zaistenie zabetรณnovali prahy A1 โ€“ A6, B1 โ€“ B6, C1 aย C4. Vย mieste prestupov kotvovรฝch prahov bolo navล•tanรฝch aย osadenรฝch 61 lanovรฝch kotiev typu LK4X Ls 15,7 mm vย celkovej dฤบลพke 1โ€ฏ690ย m. Napnutรฉ sรบ na 620 kN. Prรกce budรบ pokraฤovaลฅ aลพ na 16. kotevnรบ รบroveลˆ.

Portรกl รบnikovej ลกtรดlne

Portรกl je dokonฤenรฝ, celรฝ je zaistenรฝ mikropilรณtami, zemnรฝmi klincami, SB aย 2ร— kari sieลฅou 100 ร— 100 ร— 8 mm. ฤŽalej sa zabetรณnovali kotvovรฉ prahy K1-4, L1, G1-2, H1 aย J1-3. Vย mieste prestupov bolo navล•tanรฝch aย osadenรฝch 30โ€ฏlanovรฝch kotiev typu LK4X Ls 15,7 mm vย celkovej dฤบลพke 450 m. Napnutรฉ sรบ na 350 kN.

Doฤasnรก zรกbrana pri MO ฤ. 1

Miesto pri MO ฤ.โ€ฏ1 je vyhฤบbenรฉ na koneฤnรบ รบroveลˆ na zaloลพenie MO. Definitรญvny svah je zaistenรฝ mikropilรณtami, SB, 2ร— kari sieลฅou 100 ร— 100 ร— 8 mm aย kotvovรฝmi prahmi N1-3. Vย mieste prestupov kotvovรฝch prahov bolo navล•tanรฝch aย osadenรฝch 21 ks lanovรฝch kotiev typu LK 4x Ls 15,7 mm vย celkovej dฤบลพke 546 m.

Napnutรฉ sรบ na 620 kN. Provizรณrnu stenu zaisลฅujรบ zรกpory sย vรฝdrevou aย ลพeleznรฉ prahy. Vย mieste prestupov prahov bolo navล•tanรฝch aย osadenรฝch 21 tyฤovรฝch kotiev sย priemerom 32 mm aย dฤบลพkou 12 alebo 9 m.

SO 44.33.32 Vรฝchodnรฝ portรกl tunela Diel
SO 44.33.32 Vรฝchodnรฝ portรกl tunela Diel |

SO 44.33.33 รšnikovรก ลกtรดlลˆa tunela Diel

Razenie รบnikovej ลกtรดlne (Uล ) sa zaฤalo 2.โ€ฏ8.โ€ฏ2018 zย VP. Profil รšล  je 17,5 m2, vyrazilo sa 34,9ย m vย celom profile. Razenie prebiehalo vo vystrojovacej triede ฤ. 3 (dฤบลพka zรกberu 1,9 m) aย ฤ. 4 (dฤบลพka zรกberu 1,3 m). Zaisลฅovanie ostenia sa realizovalo aplikรกciou SB 200 mm (150 mm), 2ร— kari sieลฅou 150 ร— 150 ร— 6โ€ฏmm, priehradovรฝm nosnรญkom Arcus aย kotvami IBO.

Od 16. septembra 2018 sa zaฤalo sย razenรญm zย tunelovej rรบry. Razenie prebiehalo vo vystrojovacรญch triedach ฤ. 2 (dฤบลพka zรกberu 2,5โ€ฏm) aย ฤ. 3 (1,9 m). Vย sรบฤasnosti je รบnikovรก ลกtรดlลˆa uลพ prerazenรก.

SO 44.33.33 รšnikovรก ลกtรดlลˆa z vรฝchodnรฉho portรกlu tunela Diel
SO 44.33.33 รšnikovรก ลกtรดlลˆa z vรฝchodnรฉho portรกlu tunela Diel |

SO 44.33.35 Tunel Milochov

Ide oย jednorรบrovรฝ dvojkolennรฝ tunel, razenรก ฤasลฅ mรก dฤบลพku 1 770 m. Razenie pomocou NRTM sa zaฤalo zo zรกpadnรฉho portรกlu (ZP) 8. 1. 2018 aย ukonฤilo 11. 5. 2018. Spolu je na ZP vyrazenรฝch vย kalote 114,8 m, stupni 109,5 m aย vย dne 104,5โ€ฏm. Razenie prebiehalo vo vystrojovacej triede Vb sย MP dรกลพdnikom aย sย dฤบลพkou zรกberu 0,8โ€ฏaลพ 1 m.

Zaisลฅovacie ostenie sa realizovalo aplikรกciou SB 200 mm, 2ร— kari sieลฅou 150โ€ฏร—โ€ฏ150โ€ฏร— 6โ€ฏmm, priehradovรฝm nosnรญkom Arcus aย kotvami IBO. Po doplnenรญ PD oย ฤalลกie vystrojovacie triedy Vc aย VI pre razenie do zeminy bolo 13. 5. 2018 zaฤatรฉ aj razenie zย vรฝchodnรฉho portรกlu (VP), ktorรฉ prebiehalo vo vystrojovacej triede VI sย MP dรกลพdnikom sย dฤบลพkou 15 m aย dฤบลพkou zรกberu 0,8 m.

Razenie kaloty vย tejto vystrojovacej triede prebiehalo na dve ฤasti. ฤŒelba bola zaistenรก sklolaminรกtovรฝmi kotvami sย dฤบลพkou 16 m aย poฤtom 46โ€ฏks. Zaisลฅovanie ostenia sa realizovalo aplikรกciou SB 300 mm, 2ร— kari sieลฅou 100 ร— 100โ€ฏร— 8 mm aย ลกtvormo prรบtovรฝm priehradovรฝm nosnรญkom. Zaisลฅovanie MP sa realizovalo po vyrazenรญ 9,6 m.

Vย tejto vystrojovacej triede sa vyrazilo vย kalote 106,5 m, ktorรฉ sรบ na celej dฤบลพke uzavretรฉ protiklenbou. ฤŽalej sa preลกlo do vystrojovacej triedy Vc. Razenie kaloty vย tejto vystrojovacej triede prebiehalo sย MP sย dฤบลพkou 15 m na plnรฝ profil sย opernรฝm jadrom aย provizรณrnou protiklenbou.

ฤŒelba je zaistenรก sklolaminรกtovรฝmi kotvami vย poฤte 14โ€ฏks sย dฤบลพkou 8 m. Zaisลฅovanie ostenia sa realizuje aplikรกciou SB 300 mm, 2ร— kari sieลฅou 100โ€ฏร—โ€ฏ100 ร— 8 mm aย priehradovรฝm nosnรญkom Arcus. Vย roku 2018 sa vyrazilo vย kalote 51 m, vย stupni aย dne 40 m.

SO 44.33.35 Tunel Milochov
SO 44.33.35 Tunel Milochov |

SO 44.33.37 Vรฝchodnรฝ portรกl Milochov

Do konca marca 2018 boli dokonฤenรฉ prรกce na zaisลฅovanรญ poslednรฝch dvoch poschodรญ hฤบbenia. Zaistenie ฤela sa realizuje SB, 2 ร— kari sieลฅou aย dvomi lanovรฝmi kotvami typu LK4X Ls 15,7 mm sย dฤบลพkou 24 m, ktorรฉ sรบ napnutรฉ na 500 kN. Lanovรฉ kotvy sรบ predopnutรฉ cez ลพelezobetรณnovรฉ kotevnรฉ dosky sย rozmermi 0,8 ร— 0,8 ร— 0,3 m.

ฤŒelo vย mieste razenia SO 44.33.35 zaisลฅovali dva rady MP dรกลพdnikov vย poฤte 2 ร— 40 ks sย dฤบลพkou 15 m aย 46 sklolaminรกtovรฝch kotiev sย dฤบลพkou 16 m. Boky jamy sa doplnili vรฝdrevou vย zรกporovรฝch stenรกch. Kotvenie zabezpeฤujรบ lanovรฉ kotvy typu LK4X Ls 15,7 mm sย dฤบลพkou 22,0 m napnutรฉ na 500 kN. Na prenos sรญl kotvenia sรบ pouลพitรฉ roznรกลกacie nosnรญky zย valcovanรฉho profilu 2x Uย 220-Uย 280.

SO 44.33.37 Vรฝchodnรฝ portรกl tunela Milochov
SO 44.33.37 Vรฝchodnรฝ portรกl tunela Milochov |

SO 44.33.38 รšnikovรก ลกtรดlลˆa โ€“ portรกl

Vย obdobรญ od septembra do decembra 2018 bol vyhฤบbenรฝ portรกl รบnikovej ลกtรดlne. Odkopรกvanie zeminy prebiehalo po jednotlivรฝch poschodiach sย vรฝลกkou cca do 2 m. Zaistenie ฤela aย bokov stavebnej jamy sa realizovalo SB sย hrรบbkou 150 mm, 2ร— sieลฅou 100 ร— 100 ร— 8โ€ฏmm.

ฤŽalลกรญm zaisลฅovacรญm prvkom boli zemnรฉ klince sย priemerom 25 mm aย dฤบลพkou 2 aลพ 6 m. Spolu ich bolo 149 ks na celkovej dฤบลพke 726 m. ฤŒelo vย mieste รšล  je zabezpeฤenรฉ ลกiestimi sklolaminรกtovรฝmi kotvami na celkovej dฤบลพke 36 m aย pรคtnรกstimi MP dรกลพdnikmi na celkovej dฤบลพke 180 m.

Uzol Milochov

Pri zรกpadnom portรกli tunela Milochov sa nachรกdza viac umelรฝch objektov, ktorรฝch realizรกcia komplikuje nielen dopravnรบ situรกciu. Cesta III/1983 je zรกroveลˆ jedinou prรญstupovou komunikรกciou do mestskej ฤasti Dolnรฝ Milochov. Na zรกklade tรฝchto dรดvodov, ale aj zย dรดvodu nรกroฤnosti vย sรบvislosti sย nadvรคznosลฅou jednotlivรฝch objektov sa zhotoviteฤพ rozhodol tรบto ฤasลฅ stavby nazvaลฅ โ€žuzol Milochovโ€œ.

Tento uzol sa nachรกdza medzi mestskรฝmi ฤasลฅami Dolnรฝ aย Hornรฝ Milochov pri zรกpadnom portรกli tunela Milochov. Nachรกdzajรบ sa tu tieto stavebnรฉ objekty:

  • SO 44.33.02.2 Opornรฝ mรบr vย nลพkm 164,118 โ€“ 164,212,
  • SO 44.38.10.2A รšprava komunikรกcie III. triedy vย sลพkm 167,000 โ€“ sลพkm 167,350,
  • SO 44.38.10.2B Zรกrubnรฝ mรบr vย sลพkm 167,080 โ€“ 167,130,
  • SO 44.38.14 Pรบchov โ€“ Povaลพskรก Bystrica, prรญstupovรก komunikรกcia kย zรกpadnรฉmu portรกlu tunela Milochov.

Pred zaฤiatkom realizรกcie objektov SO 44.33.02.2 aย SO 44.38.14 bolo potrebnรฉ vybudovaลฅ objekt SO 44.38.10.2b. Tento zรกrubnรฝ mรบr bolo potrebnรฉ zrealizovaลฅ zย dรดvodu odklonu cesty III/1983, keฤลพe vย jej mieste sa bude budovaลฅ novรก ลพelezniฤnรก traลฅ, ktorรก bude nรกsledne vchรกdzaลฅ do tunela Milochov.

Objekt SO 44.38.10.2b bol navrhnutรฝ ako uholnรญkovรฝ zรกrubnรฝ ลพelezobetรณnovรฝ mรบr zloลพenรฝ zo ลกtyroch dilataฤnรฝch celkov sย dฤบลพkami 13,675 + 2 ร— 12,04 + 8,54 m. Dilataฤnรฝ celok ฤ. 4 sa napรกjal na krรญdlo existujรบceho ลพelezniฤnรฉho mosta. Nรกsledne sa zaฤalo sย budovanรญm objektu SO 44.38.10.2a Preloลพka komunikรกcie III/1983.

Zย dรดvodu sรบฤasnรฉho budovania objektu SO 44.33.02.2 bolo potrebnรฉ tรบto preloลพku komunikรกcie rozdeliลฅ na dve ฤasti:

  • doฤasnรก komunikรกcia โ€“ sย funkciou poฤas vรฝstavby celรฉho uzla Milochov ako jednopruhovรก komunikรกcia riadenรก svetelnรฝm signalizaฤnรฝm zariadenรญm,
  • trvalรก komunikรกcia โ€“ bude fungovaลฅ po dokonฤenรญ vลกetkรฝch objektov.

Dฤบลพka tejto preloลพky je 180 m. Popod preloลพku aj cez jestvujรบcu cestu III/1983 prechรกdzal bezmennรฝ potok, ktorรฝ bolo treba zaรบstiลฅ do priepustu, pozostรกvajรบceho zo ลพelezobetรณnovรฝch rรกmovรฝch prefabrikรกtov so svetlosลฅou 1 600 ร— 1 800 mm.

Vย rรกmci priepustu sa nachรกdzali aj tri monolitickรฉ ลกachty. Dฤบลพka celรฉho priepustu je 74 m. Eลกte pred zaฤiatkom prรกc na objektoch SO 44.33.02.2 aย SO 44.38.14 bolo potrebnรฉ preloลพiลฅ aj inลพinierske siete โ€“ plynovod D90, vodovod DN150, diaฤพkovรฝ aย traลฅovรฝ kรกbel ลฝSR.

Objekt SO 44.33.02.2 Opornรฝ mรบr vย nลพkm 164,118 โ€“ 164,212 bol navrhnutรฝ zย dรดvodu zabezpeฤenia prรญstupu do mestskej ฤasti Dolnรฝ Milochov. Mรบr je ลพelezobetรณnovรฝ, zloลพenรฝ zย piatich dilataฤnรฝch celkov sย dฤบลพkami 18,845 + 3 ร— 20,0 + 15,0 m. Jeho maximรกlna vรฝลกka je 9 m.

Objekt SO 44.38.14 Pรบchov โ€“ Povaลพskรก Bystrica, prรญstupovรก komunikรกcia kย zรกpadnรฉmu portรกlu tunela Milochov sa skladรก zย komunikรกcie kย portรกlu aย zo zรกrubnรฉho mรบra. Vย aprรญli 2018 sa zaฤali prรกce na zรกrubnom mรบre, ktorรฝ bol navrhnutรฝ kombinรกciou klincovanรฉho svahu aย ลพelezobetรณnovej steny kotvenej vo viacerรฝch รบrovniach trvalรฝmi horninovรฝmi lanovรฝmi kotvami.

Dฤบลพka mรบra je 84,3 m, jeho maximรกlna vรฝลกka je viac ako 13 m. Na tomto mรบre bolo potrebnรฉ vyvล•taลฅ 792 klincov, ktorรฝch celkovรก dฤบลพka je 9,9 km. Pouลพilo sa tu 125 lanovรฝch kotiev sย celkovou dฤบลพkou 2 375 m aย realizovalo aj 11 odvodลˆovacรญch vrtov sย celkovou dฤบลพkou 220 m.

Situรกcia uzla Milochov
Situรกcia uzla Milochov |

Uzol Nosice

Tento uzol sa nachรกdza vย Pรบchove vย mestskej ฤasti Nosice na zaฤiatku รบseku stavby. Jeho komplikovanosลฅ spรดsobuje fakt, ลพe navrhnutรฝ objekt SO 44.33.10 Pรบchov โ€“ Povaลพskรก Bystrica, novรฝ cestnรฝ nadjazd vย sลพkm 159,506 sa nachรกdza na jedinej prรญstupovej ceste do mestskej ฤasti Nosice.

Zรกroveลˆ touยญto cestou prechรกdza zรกsobovanie materiรกlom na โ€žostrov Nosiceโ€œ, kde sa realizuje nรกsyp ลพelezniฤnรฉho spodku aย kde sa mรก doviezลฅ 582โ€ฏ000โ€ฏm3 nรกsypovรฉho materiรกlu aย kde zรกroveลˆ prebieha vรฝstavba objektu SO 44.33.11 Pรบchov โ€“ Povaลพskรก Bystrica, novรฝ ลพelezniฤnรฝ most nad Nosickรฝm kanรกlom.

ฤŽalลกie problรฉmy spรดsobuje aj to, ลพe na รบzkom priestranstve sa nachรกdza existujรบca ลพelezniฤnรก traลฅ, cesta III/1942 aย koryto rieky Vรกh. Pred zaฤatรญm objektu SO 44.33.10 bolo potrebnรฉ preloลพiลฅ inลพinierske siete. Iลกlo o:

  • tlakovรบ kanalizรกciu DN100,
  • vodovod DN150,
  • plynovod D110,
  • diaฤพkovรฝ kรกbel ลฝSR,
  • traลฅovรฝ kombinovanรฝ kรกbel ลฝSR,
  • diaฤพkovรฝ kรกbel Vodnรฝch elektrรกrnรญ Trenฤรญn,
  • optickรฝ kรกbel Vodnรฝch elektrรกrnรญ Trenฤรญn,
  • miestny kรกbel Telekomu.

Tieto inลพinierske siete boli preloลพenรฉ do ลฅaลพko prรญstupnรฉho terรฉnu medzi svah kopca aย ลพelezniฤnรบ traลฅ, ฤo so vyลพiadalo aj niekoฤพko pretlakov popod ลพelezniฤnรบ traลฅ. Vย rรกmci budovania cestnรฉho nadjazdu (SO 44.33.10) sa zruลกila cesta III/1942, takลพe bolo potrebnรฉ zrealizovaลฅ doฤasnรบ komunikรกciu. Keฤลพe preklรกdky IS nebolo moลพnรฉ zrealizovaลฅ naraz, aj vรฝstavbu doฤasnej komunikรกcie bolo potrebnรฉ rozdeliลฅ na viac etรกp.

Po dohode sย Okresnรฝm dopravnรฝm inลกpektorรกtom Povaลพskรก Bystrica, Okresnรฝm รบradom Povaลพskรก Bystrica, odborom cestnej dopravy aย pozemnรฝch komunikรกciรญ, Trenฤianskym samosprรกvnym krajom, odborom dopravy, aย Sprรกvou ciest TSK bola vรฝstavba nรกhradnej doฤasnej komunikรกcie rozdelenรก na etapy, vย rรกmci ktorรฝch sa zaฤali realizovaลฅ tieto ฤasti cestnรฉho nadjazdu:

  • 0. etapa โ€“ doลกlo kย ฤiastoฤnรฉmu obmedzeniu cesty III/1942; zaฤali sa realizovaลฅ piliere P4, P5 aย opora O6,
  • 1. etapa โ€“ spustila sa do prevรกdzky nรกhradnรก doฤasnรก komunikรกcia (dvojpruhovรก, obojsmernรก, na dฤบลพke cca 250 m); zaฤali sa budovaลฅ piliere P2, P3,
  • 2. etapa โ€“ pokraฤovalo sa sย vรฝstavbou nรกhradnej doฤasnej komunikรกcie na dฤบลพke cca 150 m;, zaฤalo sa sย vรฝstavbou opory O1.
Vstup do podchodu pre cestujรบcich v ลพst. Povaลพskรก Bystrica
Vstup do podchodu pre cestujรบcich v ลพst. Povaลพskรก Bystrica |

SO 44.33.10 Pรบchov โ€“ Povaลพskรก Bystrica, novรฝ cestnรฝ nadjazd vย sลพkm 159,506

Cestnรฝ nadjazd sa skladรก zย piatich polรญ sย rozpรคtiami 24,5 + 35,0 + 50,0 + 35,0 + 24,5 m. Nosnรก konลกtrukcia je dvojtrรกmovรก, ยญpredpรคtรก vย pozdฤบลพnom smere, sย priemernou vรฝลกkou trรกmu 2,01 m. Trรกmy sรบ vzรกjomne spojenรฉ mostovkovou doskou sย min. hrรบbkou 0,30โ€ฏm.

Spodnรก stavba sa skladรก zย dvoch krajnรฝch opรดr aย ลกtyroch medziฤพahlรฝch pilierov. Momentรกlne je na tomto objekte hotovรก opora ฤ. 6 aย piliere ฤ. 2, 3, 4, 5. Opora ฤ. 1 sa zaฤala realizovaลฅ zaฤiatkom roka 2019. Spustenie cestnรฉho nadjazdu je naplรกnovanรฉ na oktรณber 2019.

SO 46.33.12 Povaลพskรก Bystrica Povaลพskรก Teplรก novรฝ cestnรฝ nadjazd
SO 46.33.12 Povaลพskรก Bystrica Povaลพskรก Teplรก novรฝ cestnรฝ nadjazd |

Vรฝlukovรก ฤinnosลฅ vย roku 2018

Vย minulom roku prebiehali nepretrลพitรฉ vรฝluky:

  • vย ลพst. Povaลพskรก Bystrica na koฤพajach ฤรญslo 1, 2, 3 aย 12,
  • na traลฅovom รบseku Povaลพskรก Bystrica โ€“ Povaลพskรก Teplรก na koฤพajach ฤรญslo 1 aย 2,
  • na zastรกvke Povaลพskรก Teplรก na koฤพajach ฤรญslo 1, 2, 3 aย 6,
  • na traลฅovom รบseku Povaลพskรก Teplรก โ€“ Plevnรญk na koฤพaji ฤรญslo 1.

Pretoลพe sa jednotlivรฉ vรฝluky navzรกjom prekrรฝvali, ich celkovรฝ poฤet bol 772 dnรญ. Tieto prรกce sa realizovali na UฤŒS 45, 46 aย 47 vย celkovej dฤบลพke 4 km. Vzhฤพadom na to, ลพe boli zruลกenรฉ dve รบrovลˆovรฉ ลพelezniฤnรฉ priecestia vย Povaลพskej Bystrici, bolo potrebnรฉ daลฅ do prevรกdzky tieto objekty:

  • SO 45.38.03 ลฝst. Povaลพskรก Bystrica, preloลพka komunikรกcie vย sลพkm 171,190 โ€“ sลพkm 171,466,
  • SO 45.33.14 ลฝst. Povaลพskรก Bystrica, novรฝ cestnรฝ most vย sลพkm 171,212,
  • SO 46.33.11 Povaลพskรก Bystrica โ€“ Povaลพskรก Teplรก, novรฝ cestnรฝ most vย sลพkm 171,783,
  • SO 46.33.12 Povaลพskรก Bystrica โ€“ Povaลพskรก Teplรก, novรฝ cestnรฝ nadjazd vย sลพkm 172,511,
  • SO 46.38.01 Povaลพskรก Bystrica โ€“ Povaลพskรก Teplรก, preloลพka komunikรกcie vย sลพkm 171,466 โ€“ 173,280,
  • SO 46.38.02 Povaลพskรก Bystrica โ€“ Povaลพskรก Teplรก, komunikรกcia cestnรฉho nadjazdu vย sลพkm 172,511,
  • SO 46.33.12 Povaลพskรก Bystrica โ€“ Povaลพskรก Teplรก, novรฝ cestnรฝ nadjazd vย sลพkm 172,511,
  • SO 47.33.11 ลฝst. Povaลพskรก Teplรก, novรฝ cestnรฝ nadjazd vย sลพkm 174,762,
  • SO 47.38.03 ลฝst. Povaลพskรก Teplรก, komunikรกcia cestnรฉho nadjazdu vย sลพkm 174,762,
  • SO 47.38.04 ลฝst. Povaลพskรก Teplรก, novรก kriลพovatka na ceste i/61,
  • SO 47.33.11 ลฝst. Povaลพskรก Teplรก, novรฝ cestnรฝ nadjazd vย sลพkm 174,762.

Vย rรกmci nepretrลพitรฝch vรฝluk sa na uvedenรฝch รบsekoch zrealizoval novรฝ ลพelezniฤnรฝ spodok aย zvrลกok, trakฤnรฉ vedenie, priepustky, ลพelezniฤnรฉ mosty, podchody pre cestujรบcich, zabezpeฤovacie zariadenia aย protihlukovรฉ steny sย rozlohou 14โ€ฏ050 m2. Vย ลพst. Povaลพskรก Bystrica sa uviedli do prevรกdzky vรฝลฅahy pre cestujรบcu verejnosลฅ aย imobilnรฝch obฤanov na dokonฤenรฝch nรกstupiลกtiach ฤรญslo 1 aย 2 vrรกtane rozhlasu aย informaฤnรฉho zariadenia.

Zรกver

Aj napriek tomu, ลพe rok 2018 bol veฤพmi nรกroฤnรฝ zย hฤพadiska realizรกcie prรกc vย nepretrลพitรฝch vรฝlukรกch za plnej prevรกdzky ลพelezniฤnej dopravnej cesty, vลกetky ciele danรฉ harmonogramom vรฝluk sa podarilo splniลฅ. Aj vย tomto roku nรกs ฤakรก nรกroฤnรก รบloha, aย to dokonฤiลฅ vลกetky tri najvรคฤลกie mosty cez vodnรฉ toky (Nosickรฝ kanรกl, Vรกh aย Nosickรบ priehradu) aย sfinalizovaลฅ prรกce na tuneli Diel aย uzle Nosice.

Vย plnom prรบde realizรกcie bude aj mnoho ฤalลกรญch objektov (zย 505 stavebnรฝch objektov aย prevรกdzkovรฝch sรบborov stavby, pretoลพe stavba takรฉhoto rozsahu si to vyลพaduje. Na zรกver treba poฤakovaลฅ vลกetkรฝm, ktorรญ sa na takej technicky aย investiฤne nรกroฤnej stavbe podieฤพajรบ, no aย naฤalej โ€žplnou parou vpredโ€œ!

Nรกzov stavby: ลฝSR, Modernizรกcia trate Pรบchov โ€“ ลฝilina, pre rรฝchlosลฅ do 160km/hod., I. etapa
Objednรกvateฤพ: ลฝeleznice Slovenskej republiky, Bratislava
Zhotoviteฤพ: Zdruลพenie Nimnica (vedรบcim ฤlenom zdruลพenia je Doprastav, a. s., Bratislava, ฤalลกรญmi ฤlenmi sรบ TSS GRADE, a. s., Bratislava, Subterra, a. s., Praha, aย Elektrizace ลพeleznic Praha, a. s.)
Stavebnรฝ dozor: DEC International, s.ย r.ย o., ลฝilina
Generรกlny projektant: REMING Consult, a. s., Bratislava
Text: Zbynฤ›k Neฤas
Foto: Zdruลพenie Nimnica

Zbynฤ›k Neฤas je koordinรกtor vรฝstavby za Zdruลพenie Nimnica.

ฤŒlรกnok bol uverejnenรฝ v ฤasopise Inลพinierske stavby 1/2019.

Najฤรญtanejลกie