Nekonečné prázdniny? Asi ani nie…
Ako malí sme snívali o nekonečných prázdninách, teraz po nich netúžia ani naše deti. Ocitli sme sa v dobe, ktorá vyžaduje, aby sme sa jej prispôsobili. Nepopierali a neodpierali ju... Prispôsobiť sa však neznamená vzdať sa svojej celoživotnej práce, vzdať sa svojho uvažovania. Asi tak by sa dal opísať nový smer, ktorým sa vydal usporiadateľ veľtrhov Aquatherm v Českej a Slovenskej republike.
Pripravovaný e-veľtrh TZBexpo (23. – 26. 2. 2021) bude prvým naozaj virtuálnym veľtrhom v odbore TZB. Spoločnosť MDL Expo týmto krokom ponúkla riešenie pre svojich klientov a návštevníkov pre prvú polovicu roku 2021, keď zrušila plánovaný veľtrh Aquatherm Nitra 2021.
Ten sa mal konať v náhradnom termíne za tradičný februárový termín v dňoch 20. – 23. 4. 2021. Ale človek mieni a covid mení… Organizátor nechcel držať v napätí nielen vystavovateľa, ale ani spolupracujúce firmy –realizačné výstavnícke firmy, grafici, cateringové služby, hostesové agentúry a ďalšie, aby krátko pred konaním musel z epidemiologických príčin veľtrh rušiť.
Ako sme si minulý rok uvedomili veľmi tvrdo, vzťahy a väzby sú v obchodnom vzťahu absolútne nenahraditeľné. Dnes je potrebné vyskúšať rôzne spôsoby, ako zostať v kontakte a byť videní aj v čase sociálnej izolácie. A to sa stalo ústrednou myšlienkou celého konceptu e-veľtrhu TZBexpo.
Využiť online priestor na maximum a pritom zachovať ráz veľtrhu z hľadiska prezentačných možností aj osobného kontaktu. Usporiadateľ nevyužil už zabehnutý systém bannerového zdieľania informácií, ale v spolupráci s IT odborníkom, firmou Trigama International, vybudoval úplne unikátnu platformu.
Ide tak o prvý ucelený koncept, ktorý nielen používateľom zo strany vystavovateľov, ale aj zo strany návštevníkov ponúka možnosť informovať a byť informovaný o novinkách v reálnom čase, komunikovať v online čase prostredníctvom chatu alebo videohovorov, ponúknuť svoje služby prostredníctvom siete partnerov, koncentrovať maximum informácií na jeden pohľad, jednoducho využiť túto platformu na lepšiu orientáciu na trhu TZB.
Usporiadateľ počíta aj so štyrmi dňami živých vystúpení streamovaných z bratislavského a pražského štúdia. Patronát nad slovenskou časťou sprievodného programu prevzal prof. Ing. Dušan Petráš, PhD., mentor slovenského odboru TZB.
V Česku sa usporiadateľ spojil s dlhoročným partnerom, odborným portálom tzb-info.cz a vytvára tak kompaktnú komunikačnú platformu v odbore TZB. V rámci celého e-veľtrhu sa tak môžeme tešiť na predstavenie noviniek pre rok 2021, návštevu výrobných podnikov, odborné školenia aj inštruktážne videá pre laikov, online shopy pre obchodných partnerov aj koncových klientov.
Súčasťou budú aj súťaže pre návštevníkov. Usporiadateľ však išiel ďalej do naozaj virtuálneho prostredia a chcel návštevníkom ponúknuť možnosť vizualizovať si produkty vnútri budov. Keď ich nemožno ohmatať osobne, cez mobilný telefón prostredníctvom rozšírenej reality ich bude možné v pomere 1 : 1 vizualizovať v reálnom plánovanom priestore ich budúceho umiestnenia.
Pri návšteve virtuálneho veľtrhu sa síce nezapojí všetkých päť zmyslov ako sa to deje pri návšteve reálneho veľtrhu, ale tento koncept má v kontexte dnešnej doby naozaj zmysel. Usporiadateľ vyslal smerom k vystavovateľom jasný signál – nepodliehajme skepse, buďme stále viditeľní a pripravení na novú éru. Aj keď…
„Myslím, že sa všetci veľmi radi vrátime k tradičným veľtrhom. Nehovorím tu ako obchodník, ale ako človek. To, čo si odnesieme z osobného stretnutia, sa nedá ničím nahradiť. Vzťahy naprieč osobnou aj pracovnou sférou vybudované práve vďaka osobným väzbám sú trvalé. V tejto súvislosti by som rád poďakoval všetkým firmám, ktoré nás práve vďaka osobným väzbám podporili aj v tomto projekte. Už je to klišé, ale naozaj verím, že spoločne to zvládneme“, zakončuje Mgr. Michal Drážďanský, organizátor veľtrhov Aquatherm Nitra a Praha, a novo e-veľtrhu TZBexpo.
ZDROJ: PR článok spoločnosti MDL Expo s.r.o.