Pohฤพad na stredisko THรš vo Zvolene

Technicko-hygienickรก รบdrลพba ลพelezniฤnรฝch koฤพajovรฝch vozidiel pre stredisko Zvolen

Partneri sekcie:

Vybudovanie modernรฉho strediska technicko-hygienickej รบdrลพby ลพelezniฤnรฝch koฤพajovรฝch vozidiel je vstupenkou do 21. storoฤia.

Pรดvodnรฉ pracovisko prevรกdzkovรฉho oลกetrenia sรบprav bolo morรกlne ajย fyzicky zastaranรฉ. Jednotlivรฉ รบkony ฤistenia aย รบdrลพby ลพelezniฤnรฝch vozidiel prebiehali pod holรฝm nebom vย kaลพdom roฤnom obdobรญ pomocou starรฝch zariadenรญ, ฤo nespฤบลˆalo sรบฤasnรฉ ลกtandardy poลพiadaviek.

Vย rรกmci skvalitnenia sluลพieb cestujรบcej verejnosti, modernizรกcie vozลˆovรฉho parku, zlepลกenia ekologickรฝch aspektov, optimalizรกcie prevรกdzkovรฝch nรกkladov a vย neposlednom rade tvorby priaznivejลกรญch podmienok na pracovisku pre pracovnรญkov zabezpeฤujรบcich tieto vรฝkony sa investor rozhodol vybudovaลฅ tri modernรฉ strediskรก technicko-hygienickej รบdrลพby vyลกลกieho ลกtandardu v Novรฝch Zรกmkoch aย v Humennom. V ฤlรกnku predstavรญme stredisko vo Zvolene.

Stavebnรญk: ลฝelezniฤnรก spoloฤnosลฅ Slovensko, a. s.
Zhotoviteฤพ: STRABAG, s. r. o.
Generรกlny projektant stavby: REMING Consult, a. s.
ฤŒas vรฝstavby:ย 09/2021 โ€“ 05/2023

รšฤelom strediska technicko-hygienickej รบdrลพby je zabezpeฤiลฅ vnรบtornรฉ aย vonkajลกie ฤistenie, odfekรกlลˆovanie, zรกsobovanie prevรกdzkovรฝmi mรฉdiami, vรฝkony technickรฝch prehliadok, รบdrลพbovรฉ ฤinnosti aย ฤพahkรฉ opravy ลพelezniฤnรฝch koฤพajovรฝch vozidiel.

Zvolenskรฉ stredisko bude prioritne poskytovaลฅ sluลพby nielen svojej spoloฤnosti, ale aj ostatnรฝm dopravcom, ฤo bude maลฅ prรญnos pre ลกirลกรญ okruh cestujรบcich.

Dielo je financovanรฉ z prostriedkovย eurofondov vย rรกmci operaฤnรฉho programu Integrovanรก infraลกtruktรบra, ฤalej zo ลกtรกtneho rozpoฤtu aย aj zย vlastnรฝch zdrojov investora.

Vizualizรกcia vnรบtra objektu
Vizualizรกcia vnรบtra objektu | Zdroj: STRABAG, s. r. o.

Poloha aย prรญprava stavby

Stredisko technicko-hygienickej รบdrลพby ลพelezniฤnรฝch koฤพajovรฝch vozidiel vo Zvolene je situovanรฉ vย obvode ลพelezniฤnej stanice Zvolen, vย rรกmci osobnej stanice vย ลพkm 215,820 trate ลฝSR ฤ. 115ย  A Pleลกivec โ€“ Zvolen vย priestore sรบฤasnรฉho pracoviska prevรกdzkovรฉho oลกetrenia sรบprav SPO Zvolen.

Poloha strediska vย susedstve ลพelezniฤnej stanice Zvolen-osobnรก stanica je strategickou voฤพbou, vฤaka ktorej sa dรก docieliลฅ optimalizรกcia prevรกdzkovรฝch nรกkladov, zjednoduลกenie technologickรฝch postupov a prรญsunov aย odsunov vlakovรฝch sรบprav.

Vย ZSSK SPO Zvolen sa nachรกdza existujรบce koฤพajisko sย potrebnou infraลกtruktรบrou (budovy, obsluลพnรฉ rampy, vodovod, horรบcovod, kanalizรกcia, teplovod, kรกblovรฝ rozvod NN, rozvody oznamovacej aย zabezpeฤovacej techniky).

Novรฉ koฤพajisko strediska bude napojenรฉ do existujรบceho koฤพajiska ลพelezniฤnej stanice vย troch bodoch. Vย zรกpadnej ฤasti vchodovo-odchodovรฝmi koฤพajami na hronskodรบbravskรฉ zhlavie vรฝhybkou ฤ. 022, novou objazdnou koฤพajou ฤ. 501 a vรฝhybkou 012 aย vย poslednom napojenรญ strediska do fiฤพakovskรฉho zhlavia stanice vรฝhybkou ฤ. 01.

Napojenie strediska k verejnej cestnej sieti je zabezpeฤenรฉ zo zรกpadnej aj z vรฝchodnej strany jestvujรบcimi รบฤelovรฝmi komunikรกciami, ktorรฉ sa napรกjajรบ na cesty I/50 a I/60. Pred samotnou vรฝstavbou je potrebnรฉ odstrรกniลฅ pรดvodnรฉ stavby, ktorรฉ sรบ vย kolรญzii sย novรฝmi objektmi, ฤรญm sa zabezpeฤรญ vytvorenie priestoru staveniska na vybudovanie novรฉho strediska.

Zรกkladnรฝ kameลˆ stavby
Zรกkladnรฝ kameลˆ stavby | Zdroj: STRABAG, s. r. o.

1. Hala prevรกdzkovรฉho oลกetrenia sรบprav

Patrรญ medzi najvรฝznamnejลกie objekty THรš. Dispoziฤnรฉ ฤlenenie pozostรกva zo sociรกlnej ฤasti pre pracovnรญkov (hygiena, ลกatne, jedรกleลˆ sย vรฝdajom jedla, administratรญvnych priestorov), z haly sย priฤพahlรฝm skladom aย dielลˆou a prรญstavbou sย koฤพajou na odfekรกlลˆovanie.

Dominantou haly je centrรกlny dispeฤing, z ktorรฉho sa bude ovlรกdaลฅ vรคฤลกina technolรณgiรญ vrรกtane zabezpeฤovacieho a oznamovacieho zariadenia. V hale s rozmermi 151,50 ร— 38,845 m sa budรบ vykonรกvaลฅ ฤinnosti รบdrลพbovรฉho charakteru, periodickรฉ a mimoriadne prehliadky, drobnรฉ opravy a odfekรกlลˆovanie ลพelezniฤnรฝch koฤพajovรฝch vozidiel.

Halou prechรกdzajรบ tri koฤพaje umiestnenรฉ nad รบrovลˆou podlahy prehliadkovรฝch jรกm upevnenรฝch na HEA profiloch. ล tvrtรก koฤพaj v prรญstavbe predstavuje fekรกlnu koฤพaj upevnenรบ k betรณnovej podlahe systรฉmom ORTEC. Vลกetky uvedenรฉ koฤพaje sรบ napojenรฉ do ลพelezniฤnรฉho zhlavia pred halou aย za ลˆou, ฤo umoลพลˆuje jednoduchรฝ posun k hale stabilnรฉho umรฝvaฤa.

Kย odstrรกnenรฝm stavbรกm patria:

  • jestvujรบce koฤพaje aย vรฝhybky,
  • ฤerpacia stanica,
  • revรญzna koฤพaj sย rampou,
  • servisnรก rampa soย zastreลกenรญm ฤ. 1,
  • servisnรก rampa soย zastreลกenรญm ฤ. 2,
  • umรฝvaฤ vozลˆov,
  • obsluลพnรฝ objekt umรฝvaฤa vozลˆov,
  • betรณnovรก plocha medzi rampami aย revรญznou koฤพajou,
  • horรบcovod,
  • betรณnovรก plocha pre zdvihรกky,
  • drobnรฉ objekty.

2. Hala stabilnรฉho umรฝvaฤa

Vย hale stabilnรฉho umรฝvaฤa bude prebiehaลฅ umรฝvanie skrรญลˆ ลพelezniฤnรฝch koฤพajovรฝch vozidiel, aย to pomocou chemickรฉho rozruลกenia neฤistรดt a mechanickรฉho rozruลกenia rotaฤnรฝmi kefami, ฤalej oplรกchnutรญm ฤistou vodou a prรญpadnรฝm nรกslednรฝm osuลกenรญm. Na tieto ฤinnosti bude slรบลพiลฅ novรก umรฝvacia linka.

Samotnรก hala mรกย rozmery 73,10 ร— 15,640 m, kย hale patrรญ aj prรญstavba so sociรกlnym, prevรกdzkovรฝm aย technologickรฝm zariadenรญm. Umรฝvacia plocha mรกย rozmery 70,0 ร— 6,30 m.

ลฝelezniฤnรฝ zvrลกok je v tvare 49 E1, pouลพitรฉ je upevnenie ORTEC vย betรณnovej podlahe. Na vstupe aย vรฝstupe zย haly sรบ teplovzduลกnรฉ clony. ฤŽalej sa tu nachรกdzajรบ portรกly umรฝvacieho procesu (brรกny vlhฤenia, umรฝvania, zmรฝvania, voskovania). Posun ลพelezniฤnรฝch koฤพajovรฝch vozidiel sa bude realizovaลฅ prostrednรญctvom posunovacieho zariadenia.

Sรบฤasลฅou prรญstavby je aj โ€žvelรญnโ€œ ako centrum obsluhy, ฤalej je tu ฤistiareลˆ odpadovรฝch vรดd, sedimentaฤnรก nรกdrลพ, sklad, garรกลพ posunovacieho zariadenia a sociรกlne miestnosti.

3. Technolรณgia haly prevรกdzkovรฉho oลกetrenia sรบprav

Technologickรฉ zariadenia umiestnenรฉ vย hale pozostรกvajรบ zย posuvnรฝch prehliadkovรฝch lรกvok slรบลพiacich na vรฝstup na strechu vozidiel, mobilnรฝch lรกvok slรบลพiacich na prรญstup pracovnรญkov kย boฤnรฝm plochรกm, zo schodรญkov na prรญstup do interiรฉru vozidiel, z odsรกvacรญch zariadenรญ na fekรกlie, odkladacรญch stolov, pracovnรฝch stolov, nรกraฤovรฝch skriniek, mobilnรฝch aku zariadenรญ sย nabรญjacรญmi zariadeniami, zo zariadenia na demineralizรกciu vody a z prenosnรฉho zariadenia na diagnostiku vozidiel. Sklad bude obsahovaลฅ regรกlovรฝ zakladaฤ aย postrannรฉ regรกly. Vย hale bude priestor aj na uskladnenie olejov aย mazรญv.

ฤŒlenenie novรฉho strediska technicko-hygienickej รบdrลพby. Stredisko technicko-hygienickej รบdrลพby sa delรญ na tieto odbory:

  • odbor 21 zabezpeฤovacie zariadenie,
  • odbor 22 oznamovacie zariadenie,
  • odbor 23 dielenskรก technolรณgia,
  • odbor 24 silnoprรบdovรฉ technolรณgie,
  • odbor 25 rรกdiofikรกcia,
  • odbor 26 elektrickรก poลพiarna signalizรกcia,
  • odbor 27 poplachovรฝ systรฉm naruลกenia,
  • odbor 29 kontrola aย riadenie,
  • odbor 31 prรญprava รบzemia,
  • odbor 32 ลพelezniฤnรฝ zvrลกok aย spodok,
  • odbor 34 pozemnรฉ stavby,
  • odbor 35 trakฤnรฉ vedenie aย energetika,
  • odbor 36 slaboprรบdovรฉ rozvody,
  • odbor 37 inลพinierske siete,
  • odbor 38 cesty aย prรญstupovรฉ komunikรกcie,
  • odbor 39 ostatnรฉ รบpravy.

4. Technolรณgia halovรฉho stabilnรฉho umรฝvaฤa

Technologickรฉ zariadenia haly umรฝvaฤa sรบ navrhnutรฉ na dennรบ kapacitu 50 vozลˆov. Vozne sa budรบ do haly umรฝvaฤa zatlรกฤaลฅ pomocou hnacieho ลพelezniฤnรฉho vozidla alebo posunovacรญm zariadenรญm, ktorรฉ umoลพลˆuje plynulรฝ posun poฤas umรฝvacieho procesu.

Pri vstupe do haly sa nachรกdza ofukovacia clona, ktorรก z dรดvodu lepลกej aplikรกcie a รบฤinku umรฝvacรญch prostriedkov skrine vozidiel v letnรฝch mesiacoch ochladรญ, a, naopak, v zime ich ohreje. Podobnรฉ zariadenie, ktorรฉ na zรกver osuลกรญ umytรฉ vozidlo, je pri vรฝstupe zย haly.

Samotnรฉ ฤistenie skrรญลˆ vozidiel zabezpeฤia rotaฤnรฉ kefy umiestnenรฉ na pojazdnom portรกli a na dvoch pรกroch stabilnรฝch kefovรฝch stojanov, ktorรฉ sรบ vรฝลกkovo a boฤne nastaviteฤพnรฉ. Poฤas umรฝvania sa na vozidlo nanรกลกa ฤistiaci prostriedok. Po jeho mechanickom rozotrenรญ kefami aย rozruลกenรญ neฤistรดt sa plochy vozidiel zmรฝvajรบ vodou.

Sรบฤasลฅou haly stabilnรฉho umรฝvaฤa je aj ฤistiฤka odpadovรฝch vรดd, ktorรก dokรกลพe recyklovaลฅ 50 aลพ 60 % vody pouลพitej pri umรฝvanรญ. Na potreby umรฝvania sa poฤรญta sย pouลพitรญm daลพฤovej vody, vody zย oplachu (recyklovanej) aย ฤistej vody.

5. ลฝelezniฤnรฝ spodok

Nรกvrh ลพelezniฤnรฉho spodku reลกpektuje charakter koฤพajรญ vย stredisku. ลฝelezniฤnรฝ spodok je dimenzovanรฝ na minimรกlne poลพadovanรฉ รบnosnosti a mรก hodnotu modulu pretvorenia min. 30 MPa vย รบrovni plรกne telesa ลพelezniฤnรฉho spodku.

Podvalovรฉ podloลพie vznikne vรฝmenou podloลพia vย hrรบbke 600 mm zย kameniva frakcie 60 โ€“ 300 mm. Hornรก รบroveลˆ vรฝmeny podloลพia predstavuje รบroveลˆ zemnej plรกne, na ktorรบ sa aplikuje separaฤnรก geotextรญlia. Na nej sa bude realizovaลฅ podkladovรก vrstva zo ลกtrkodrviny frakcie 0 โ€“ 63 mm s hrรบbkou 400 mm.

Medzi najvรฝznamnejลกie stavebnรฉ objekty novรฉho strediska patria:

  • hala prevรกdzkovรฉho oลกetrenia sรบprav,
  • hala stabilnรฉho umรฝvaฤa,
  • technolรณgia haly prevรกdzkovรฉho oลกetrenia sรบprav,
  • technolรณgia halovรฉho stabilnรฉho umรฝvaฤa,
  • ลพelezniฤnรฝ spodok,
  • ลพelezniฤnรฝ zvrลกok aย vรฝhybky,
  • zabezpeฤovacie zariadenie,
  • trakฤnรฉ vedenie,
  • vonkajลกie osvetlenie,
  • prรญstupovรฉ komunikรกcie aย spevnenรฉ plochy.

6. ลฝelezniฤnรฝ zvrลกok a vรฝhybky

Koฤพajovรฝ roลกt bude pozostรกvaลฅ zย koฤพajnรญc 49E1 na betรณnovรฝch podvaloch sย pruลพnรฝm upevnenรญm VOSSLOH W14, resp. na drevenรฝch podvaloch sย polopruลพnรฝm upevnenรญm KS 24, priฤom podvaly budรบ rozdelenรฉ sย d = 611 mm.

Stredisko sa nachรกdza vย stiesnenรฝch pomeroch, ฤo bolo nutnรฉ rieลกiลฅ oblรบkmi s malรฝmi polomermi Rmin = 150 m. V tรฝchto malรฝch oblรบkoch je nevyhnutnรฉ zrealizovaลฅ rozลกรญrenie rozchodu koฤพaje aลพ na maximรกlnu hodnotu 16 mm. Koฤพaj bude zriadenรก ako bezstykovรก sย vรฝnimkou oblรบkov R = 150 m, ktorรฉ zostanรบ nezvarenรฉ.

Vloลพia sa aj novรฉ vรฝhybkovรฉ konลกtrukcie tvaru 49E1 na drevenรฝch a betรณnovรฝch podvaloch v poฤte 21 + 2 ks a jedna kriลพovatkovรก vรฝhybka CS 49 1:7,5 โ€“ 150 na drevenรฝch podvaloch. Vลกetky vรฝhybky budรบ vybavenรฉ elektrickรฝm ohrevom aย budรบ zapojenรฉ do elektronickรฉho stavadla, takลพe sa budรบ prestavovaลฅ รบstredne.

Spolu budรบ v hale prevรกdzkovรฉho oลกetrenia tri koฤพaje tvaru R65, kaลพdรก s dฤบลพkou 150 m. Umiestnenรฉ budรบ na HEA profiloch nad prehliadkovรฝmi kanรกlmi. Fekรกlna koฤพaj aย koฤพaj vย hale stabilnรฉho umรฝvaฤa budรบ v tvare 49E1 sย antikorรณznou รบpravou a upevnenรฉ priamo do betรณnovej podlahy systรฉmom ORTEC MX.

Novรฉ koฤพajisko si vyลพiada poloลพenie novรฝch koฤพajรญ v celkovej dฤบลพke 4 km. Koฤพajovรฉ lรดลพko bude zย novรฉho ลพelezniฤnรฉho kameniva zย vyvretรฝch hornรญn frakcie 31,5 โ€“ 63 mm, jeho hrรบbka bude 350 mm pod loลพnou plochou podvalov.

7. Zabezpeฤovacie zariadenie

Vย areรกli strediska technicko-hygienickej รบdrลพby bude vybudovanรฉ novรฉ staniฤnรฉ zabezpeฤovacie zariadenie 3. kategรณrie typu elektronickรฉ stavadlo. Toto zariadenie umoลพnรญ stavanie zabezpeฤenรฝch posunovรฝch ciest podฤพa poลพiadaviek dopravnej technolรณgie zย jednรฉho centra.

Koฤพajisko bude vybavenรฉ svetelnรฝmi zriaฤovacรญmi nรกvestidlami a poฤรญtaฤmi osรญ. Vรฝhybky budรบ รบstredne stavanรฉ elektromotorickรฝmi prestavnรญkmi. K zabezpeฤovaciemu zariadeniu bude vybudovanรก novรก kabelizรกcia. Novรฉ zabezpeฤovacie zariadenie sa bude ovlรกdaลฅ zย miestnosti centrรกlneho dispeฤingu, umiestnenรฉho vย hale prevรกdzkovรฉho oลกetrenia sรบprav.

Koฤพajisko strediska THรš aย ลพelezniฤnej stanice Zvolen-osobnรก stanica sa napรกjajรบ vย troch bodoch. Styk drรกh je zabezpeฤenรฝ priamou boฤnou ochranou vรฝhybkou a vรฝkoฤพajkou.

8. Trakฤnรฉ vedenie

Celรฉ koฤพajisko strediska bude vybavenรฉ novรฝm elektrickรฝm trakฤnรฝm vedenรญm so striedavou trakฤnou sรบstavou 25 kV 50 Hz, vรฝnimkou budรบ koฤพaje vย hale prevรกdzkovรฉho oลกetrenia sรบprav aย v hale umรฝvaฤa.

9. Vonkajลกie osvetlenie

Celรฝ areรกl bude maลฅ novรฉ vonkajลกie osvetlenie, ktorรฉ bude pozostรกvaลฅ zo siedmich osvetฤพovacรญch veลพรญ sย vรฝลกkou 20 m. Kย osvetฤพovacรญm veลพiam sa vybuduje prรญsluลกnรก kabelizรกcia.

Ovlรกdanie osvetlenia sa bude centralizovaลฅ do miestnosti centrรกlneho dispeฤingu.

10. Prรญstupovรฉ komunikรกcie aย spevnenรฉ plochy

Poฤas realizรกcie stavby sa vybudujรบ spevnenรฉ plochy, prรญstupovรฉ komunikรกcie a รบrovลˆovรฉ krรญลพenia s koฤพajami aย chodnรญkmi. Vrchnรก konลกtrukcia bude maลฅ betรณnovรฝ povrch, resp. povrch zo zรกmkovej dlaลพby, dimenzovanรฝ na ลฅaลพkรฉ zaลฅaลพenie. Odvodnenie komunikรกciรญ aย chodnรญka bude zabezpeฤenรฉ vsakovacรญmi drรฉnmi aย spevnenรฝch plรดch lรญniovรฝmi odvodลˆovaฤmi napojenรฝmi do daลพฤovej kanalizรกcie.

Realizรกcia stavby

Dลˆa 16. 9. 2021 bola podpรญsanรก zmluva oย dielo medzi ลฝelezniฤnou spoloฤnosลฅou Slovensko, a. s., aย vรญลฅazom verejnรฉho obstarรกvania spoloฤnosลฅou STRABAG, s. r. o.

Predpokladanรฝ ฤas vรฝstavby je 20 mesiacov, lehota zaฤala plynรบลฅ od prevzatia staveniska 30. 9. 2021. Naย jeseลˆ 2021 sa zaฤali prรกce na realizaฤnej dokumentรกcii, ktorej zhotoviteฤพom je firma REMING Consult, a. s.

Projektovanie pokraฤuje aj naฤalej, keฤลพe je potrebnรฉ spracovaลฅ dokumentรกciu pre 29 prevรกdzkovรฝch sรบborov aย 30 stavebnรฝch objektov. Projektanti sa pritom kaลพdรฝ deลˆ stretรกvajรบ sย rieลกeniami neฤพahkรฝch รบloh. ฤŒiastkovรฉ nรกvrhy sa potom takmer okamลพite prerokรบvajรบ so zhotoviteฤพom aย investorom, ktorรฝ poctivo aย precรญzne hodnotรญ svoje potreby aย poลพiadavky. Tie projektant nรกsledne zapracuje do realizaฤnej PD.

ย Delenie stavby na etapy

รšdrลพbu, ฤistenie aย drobnรฉ opravy ลพelezniฤnรฝch vozidiel treba vykonรกvaลฅ aj poฤas vรฝstavby THรš, preto bolo nevyhnutnรฉ rozdeliลฅ stavbu na dve etapy. Celรฝ priestor stavby je vย zmysle toho rozdelenรฝ pomyselnou rovinou vedenou naprieฤ zo severu na juh stredom stavby na:

  • etapu โ€“ zรกpadnรก strana (hronskodรบbravskรก),
  • etapu โ€“ vรฝchodnรก strana (fiฤพakovskรก).

Poฤas realizรกcie I. etapy zostala vย prevรกdzke ฤasลฅ pรดvodnรฉho pracoviska prevรกdzkovรฉho oลกetrenia sรบprav. Po odovzdanรญ I. etapy do uลพรญvania bude moลพnรฉ stavbu preklopiลฅ do II. etapy, ฤo predstavuje najvรคฤลกรญ mรญฤพnik stavby sย predpokladanรฝm termรญnom v septembri tohto roku.

Realizรกcia I. etapy

Stavebnรฉ prรกce vย rรกmci I. etapy sa zaฤali naย jeseลˆ minulรฉho roka. Vย rรกmci nich sa odstrรกnil koฤพajovรฝ roลกt vย dฤบลพke pribliลพne 2 000 m aย ลกtyri pรดvodnรฉ vรฝhybky a takisto sa odstrรกnilo koฤพajovรฉ lรดลพko vย objeme 4 500 m3. Koฤพajovรฉ lรดลพko sa nรกsledne recyklovalo drviacim aย triediacim zariadenรญm, aby bolo moลพnรฉ ฤalลกie vyuลพitie materiรกlu pre potreby ลพelezniฤnรฉho spodku. ฤŽalej sa pristรบpilo k vรฝrubu drevรญn aย stromov a odstrรกneniu stavieb.

Vย sรบฤasnom obdobรญ prebieha vย zรกpadnej ฤasti vรฝmena podloลพia vย rรกmci ลพelezniฤnรฉho spodku. Je potrebnรฉ zrealizovaลฅ preloลพky jestvujรบcich inลพinierskych sietรญ aย skoordinovaลฅ polohu novรฝch sietรญ tak, aby bolo moลพnรฉ vย marci zaฤaลฅ prรกce na dominantnom objekte I. etapy โ€“ hale prevรกdzkovรฉho oลกetrenia sรบprav. Po ukonฤenรญ tรฝchto prรกc bude moลพnรฉ pokraฤovaลฅ vย prรกcach na ลพelezniฤnom spodku aย zvrลกku, trakcii, zabezpeฤovacom zariadenรญ aย i.

Pri tรฝchto prรกcach je okrem bezpeฤnosti aย ochrany zdravia veฤพmi dรดleลพitรก koordinรกcia jednotlivรฝch stavebnรฝch objektov aย prevรกdzkovรฝch sรบborov tak, aby sa vย poลพadovanom termรญne aย kvalite docielil najvรฝznamnejลกรญ mรญฤพnik, aย to preklopenie jednotlivรฝch etรกp stavby.

Po รบspeลกnom odovzdanรญ PS aย SO do predฤasnรฉho uลพรญvania bude moลพnรฉ pokraฤovaลฅ vo vรฝstavbe II. etapy, ktorej dominantou bude hala stabilnรฉho umรฝvaฤa.

Zรกver

Stavba Technicko-hygienickรก รบdrลพba ลพelezniฤnรฝch koฤพajovรฝch vozidiel pre stredisko Zvolen predstavuje pre koncern STRABAG zaujรญmavรบ vzรกjomnรบ spoluprรกcu niekoฤพkรฝch direkciรญ aย koncernovรฝch firiem aย takisto aplikรกciu modernej technolรณgie BIM (Building Information Modeling).

Stavebnรฝ tรญm je na zaฤiatku neฤพahkej aย tล•nistej cesty, poฤas ktorej stavba dรดkladne preverรญ skรบsenosti a spรดsobilosti pracovnรญkov zhotoviteฤพa aย podzhotoviteฤพov. Dneลกnรก neistรก doba mรดลพe negatรญvne ovplyvniลฅ aj dodacie lehoty aย ceny rozhodujรบcich materiรกlov. Stavebnรฉ prรกce budรบ komplikovaลฅ aj aktuรกlne aย stรกle sa meniace stavy pandemickej situรกcie.

Napriek vลกetkรฉmu dรบfame, ลพe vย koneฤnom dรดsledku sa podarรญ investorovi vฤas odovzdaลฅ kvalitne vybudovanรฉ modernรฉ stredisko technicko-hygienickej รบdrลพby, ktorรฉ bude prรญnosom nielen pre cestujรบcich, ale aj pre pracovnรญkov vykonรกvajรบcich ฤistenie, รบdrลพbu aย opravy ลพelezniฤnรฝch vozidiel.

TEXT: Ing. Miroslav Popjak

Miroslav Popjak je predstaviteฤพom zhotoviteฤพa stavby Technicko-hygienickรก รบdrลพba ลพelezniฤnรฝch koฤพajovรฝch vozidiel pre stredisko Zvolen.

ฤŒlรกnok bol publikovanรฝ v ฤasopise Inลพinierske stavby 01/2022.