Technicko-hygienickรก รบdrลพba ลพelezniฤnรฝch koฤพajovรฝch vozidiel pre stredisko Zvolen
Vybudovanie modernรฉho strediska technicko-hygienickej รบdrลพby ลพelezniฤnรฝch koฤพajovรฝch vozidiel je vstupenkou do 21. storoฤia.
Pรดvodnรฉ pracovisko prevรกdzkovรฉho oลกetrenia sรบprav bolo morรกlne ajย fyzicky zastaranรฉ. Jednotlivรฉ รบkony ฤistenia aย รบdrลพby ลพelezniฤnรฝch vozidiel prebiehali pod holรฝm nebom vย kaลพdom roฤnom obdobรญ pomocou starรฝch zariadenรญ, ฤo nespฤบลalo sรบฤasnรฉ ลกtandardy poลพiadaviek.
Vย rรกmci skvalitnenia sluลพieb cestujรบcej verejnosti, modernizรกcie vozลovรฉho parku, zlepลกenia ekologickรฝch aspektov, optimalizรกcie prevรกdzkovรฝch nรกkladov a vย neposlednom rade tvorby priaznivejลกรญch podmienok na pracovisku pre pracovnรญkov zabezpeฤujรบcich tieto vรฝkony sa investor rozhodol vybudovaลฅ tri modernรฉ strediskรก technicko-hygienickej รบdrลพby vyลกลกieho ลกtandardu v Novรฝch Zรกmkoch aย v Humennom. V ฤlรกnku predstavรญme stredisko vo Zvolene.
Zhotoviteฤพ: STRABAG, s. r. o.
Generรกlny projektant stavby: REMING Consult, a. s.
ฤas vรฝstavby:ย 09/2021 โ 05/2023
รฤelom strediska technicko-hygienickej รบdrลพby je zabezpeฤiลฅ vnรบtornรฉ aย vonkajลกie ฤistenie, odfekรกlลovanie, zรกsobovanie prevรกdzkovรฝmi mรฉdiami, vรฝkony technickรฝch prehliadok, รบdrลพbovรฉ ฤinnosti aย ฤพahkรฉ opravy ลพelezniฤnรฝch koฤพajovรฝch vozidiel.
Zvolenskรฉ stredisko bude prioritne poskytovaลฅ sluลพby nielen svojej spoloฤnosti, ale aj ostatnรฝm dopravcom, ฤo bude maลฅ prรญnos pre ลกirลกรญ okruh cestujรบcich.
Dielo je financovanรฉ z prostriedkovย eurofondov vย rรกmci operaฤnรฉho programu Integrovanรก infraลกtruktรบra, ฤalej zo ลกtรกtneho rozpoฤtu aย aj zย vlastnรฝch zdrojov investora.
Poloha aย prรญprava stavby
Stredisko technicko-hygienickej รบdrลพby ลพelezniฤnรฝch koฤพajovรฝch vozidiel vo Zvolene je situovanรฉ vย obvode ลพelezniฤnej stanice Zvolen, vย rรกmci osobnej stanice vย ลพkm 215,820 trate ลฝSR ฤ. 115ย A Pleลกivec โ Zvolen vย priestore sรบฤasnรฉho pracoviska prevรกdzkovรฉho oลกetrenia sรบprav SPO Zvolen.
Poloha strediska vย susedstve ลพelezniฤnej stanice Zvolen-osobnรก stanica je strategickou voฤพbou, vฤaka ktorej sa dรก docieliลฅ optimalizรกcia prevรกdzkovรฝch nรกkladov, zjednoduลกenie technologickรฝch postupov a prรญsunov aย odsunov vlakovรฝch sรบprav.
Vย ZSSK SPO Zvolen sa nachรกdza existujรบce koฤพajisko sย potrebnou infraลกtruktรบrou (budovy, obsluลพnรฉ rampy, vodovod, horรบcovod, kanalizรกcia, teplovod, kรกblovรฝ rozvod NN, rozvody oznamovacej aย zabezpeฤovacej techniky).
Novรฉ koฤพajisko strediska bude napojenรฉ do existujรบceho koฤพajiska ลพelezniฤnej stanice vย troch bodoch. Vย zรกpadnej ฤasti vchodovo-odchodovรฝmi koฤพajami na hronskodรบbravskรฉ zhlavie vรฝhybkou ฤ. 022, novou objazdnou koฤพajou ฤ. 501 a vรฝhybkou 012 aย vย poslednom napojenรญ strediska do fiฤพakovskรฉho zhlavia stanice vรฝhybkou ฤ. 01.
Napojenie strediska k verejnej cestnej sieti je zabezpeฤenรฉ zo zรกpadnej aj z vรฝchodnej strany jestvujรบcimi รบฤelovรฝmi komunikรกciami, ktorรฉ sa napรกjajรบ na cesty I/50 a I/60. Pred samotnou vรฝstavbou je potrebnรฉ odstrรกniลฅ pรดvodnรฉ stavby, ktorรฉ sรบ vย kolรญzii sย novรฝmi objektmi, ฤรญm sa zabezpeฤรญ vytvorenie priestoru staveniska na vybudovanie novรฉho strediska.
1. Hala prevรกdzkovรฉho oลกetrenia sรบprav
Patrรญ medzi najvรฝznamnejลกie objekty THร. Dispoziฤnรฉ ฤlenenie pozostรกva zo sociรกlnej ฤasti pre pracovnรญkov (hygiena, ลกatne, jedรกleล sย vรฝdajom jedla, administratรญvnych priestorov), z haly sย priฤพahlรฝm skladom aย dielลou a prรญstavbou sย koฤพajou na odfekรกlลovanie.
Dominantou haly je centrรกlny dispeฤing, z ktorรฉho sa bude ovlรกdaลฅ vรคฤลกina technolรณgiรญ vrรกtane zabezpeฤovacieho a oznamovacieho zariadenia. V hale s rozmermi 151,50 ร 38,845 m sa budรบ vykonรกvaลฅ ฤinnosti รบdrลพbovรฉho charakteru, periodickรฉ a mimoriadne prehliadky, drobnรฉ opravy a odfekรกlลovanie ลพelezniฤnรฝch koฤพajovรฝch vozidiel.
Halou prechรกdzajรบ tri koฤพaje umiestnenรฉ nad รบrovลou podlahy prehliadkovรฝch jรกm upevnenรฝch na HEA profiloch. ล tvrtรก koฤพaj v prรญstavbe predstavuje fekรกlnu koฤพaj upevnenรบ k betรณnovej podlahe systรฉmom ORTEC. Vลกetky uvedenรฉ koฤพaje sรบ napojenรฉ do ลพelezniฤnรฉho zhlavia pred halou aย za ลou, ฤo umoลพลuje jednoduchรฝ posun k hale stabilnรฉho umรฝvaฤa.
Kย odstrรกnenรฝm stavbรกm patria:
- jestvujรบce koฤพaje aย vรฝhybky,
- ฤerpacia stanica,
- revรญzna koฤพaj sย rampou,
- servisnรก rampa soย zastreลกenรญm ฤ. 1,
- servisnรก rampa soย zastreลกenรญm ฤ. 2,
- umรฝvaฤ vozลov,
- obsluลพnรฝ objekt umรฝvaฤa vozลov,
- betรณnovรก plocha medzi rampami aย revรญznou koฤพajou,
- horรบcovod,
- betรณnovรก plocha pre zdvihรกky,
- drobnรฉ objekty.
2. Hala stabilnรฉho umรฝvaฤa
Vย hale stabilnรฉho umรฝvaฤa bude prebiehaลฅ umรฝvanie skrรญล ลพelezniฤnรฝch koฤพajovรฝch vozidiel, aย to pomocou chemickรฉho rozruลกenia neฤistรดt a mechanickรฉho rozruลกenia rotaฤnรฝmi kefami, ฤalej oplรกchnutรญm ฤistou vodou a prรญpadnรฝm nรกslednรฝm osuลกenรญm. Na tieto ฤinnosti bude slรบลพiลฅ novรก umรฝvacia linka.
Samotnรก hala mรกย rozmery 73,10 ร 15,640 m, kย hale patrรญ aj prรญstavba so sociรกlnym, prevรกdzkovรฝm aย technologickรฝm zariadenรญm. Umรฝvacia plocha mรกย rozmery 70,0 ร 6,30 m.
ลฝelezniฤnรฝ zvrลกok je v tvare 49 E1, pouลพitรฉ je upevnenie ORTEC vย betรณnovej podlahe. Na vstupe aย vรฝstupe zย haly sรบ teplovzduลกnรฉ clony. ฤalej sa tu nachรกdzajรบ portรกly umรฝvacieho procesu (brรกny vlhฤenia, umรฝvania, zmรฝvania, voskovania). Posun ลพelezniฤnรฝch koฤพajovรฝch vozidiel sa bude realizovaลฅ prostrednรญctvom posunovacieho zariadenia.
Sรบฤasลฅou prรญstavby je aj โvelรญnโ ako centrum obsluhy, ฤalej je tu ฤistiareล odpadovรฝch vรดd, sedimentaฤnรก nรกdrลพ, sklad, garรกลพ posunovacieho zariadenia a sociรกlne miestnosti.
3. Technolรณgia haly prevรกdzkovรฉho oลกetrenia sรบprav
Technologickรฉ zariadenia umiestnenรฉ vย hale pozostรกvajรบ zย posuvnรฝch prehliadkovรฝch lรกvok slรบลพiacich na vรฝstup na strechu vozidiel, mobilnรฝch lรกvok slรบลพiacich na prรญstup pracovnรญkov kย boฤnรฝm plochรกm, zo schodรญkov na prรญstup do interiรฉru vozidiel, z odsรกvacรญch zariadenรญ na fekรกlie, odkladacรญch stolov, pracovnรฝch stolov, nรกraฤovรฝch skriniek, mobilnรฝch aku zariadenรญ sย nabรญjacรญmi zariadeniami, zo zariadenia na demineralizรกciu vody a z prenosnรฉho zariadenia na diagnostiku vozidiel. Sklad bude obsahovaลฅ regรกlovรฝ zakladaฤ aย postrannรฉ regรกly. Vย hale bude priestor aj na uskladnenie olejov aย mazรญv.
ฤlenenie novรฉho strediska technicko-hygienickej รบdrลพby. Stredisko technicko-hygienickej รบdrลพby sa delรญ na tieto odbory:
- odbor 21 zabezpeฤovacie zariadenie,
- odbor 22 oznamovacie zariadenie,
- odbor 23 dielenskรก technolรณgia,
- odbor 24 silnoprรบdovรฉ technolรณgie,
- odbor 25 rรกdiofikรกcia,
- odbor 26 elektrickรก poลพiarna signalizรกcia,
- odbor 27 poplachovรฝ systรฉm naruลกenia,
- odbor 29 kontrola aย riadenie,
- odbor 31 prรญprava รบzemia,
- odbor 32 ลพelezniฤnรฝ zvrลกok aย spodok,
- odbor 34 pozemnรฉ stavby,
- odbor 35 trakฤnรฉ vedenie aย energetika,
- odbor 36 slaboprรบdovรฉ rozvody,
- odbor 37 inลพinierske siete,
- odbor 38 cesty aย prรญstupovรฉ komunikรกcie,
- odbor 39 ostatnรฉ รบpravy.
4. Technolรณgia halovรฉho stabilnรฉho umรฝvaฤa
Technologickรฉ zariadenia haly umรฝvaฤa sรบ navrhnutรฉ na dennรบ kapacitu 50 vozลov. Vozne sa budรบ do haly umรฝvaฤa zatlรกฤaลฅ pomocou hnacieho ลพelezniฤnรฉho vozidla alebo posunovacรญm zariadenรญm, ktorรฉ umoลพลuje plynulรฝ posun poฤas umรฝvacieho procesu.
Pri vstupe do haly sa nachรกdza ofukovacia clona, ktorรก z dรดvodu lepลกej aplikรกcie a รบฤinku umรฝvacรญch prostriedkov skrine vozidiel v letnรฝch mesiacoch ochladรญ, a, naopak, v zime ich ohreje. Podobnรฉ zariadenie, ktorรฉ na zรกver osuลกรญ umytรฉ vozidlo, je pri vรฝstupe zย haly.
Samotnรฉ ฤistenie skrรญล vozidiel zabezpeฤia rotaฤnรฉ kefy umiestnenรฉ na pojazdnom portรกli a na dvoch pรกroch stabilnรฝch kefovรฝch stojanov, ktorรฉ sรบ vรฝลกkovo a boฤne nastaviteฤพnรฉ. Poฤas umรฝvania sa na vozidlo nanรกลกa ฤistiaci prostriedok. Po jeho mechanickom rozotrenรญ kefami aย rozruลกenรญ neฤistรดt sa plochy vozidiel zmรฝvajรบ vodou.
Sรบฤasลฅou haly stabilnรฉho umรฝvaฤa je aj ฤistiฤka odpadovรฝch vรดd, ktorรก dokรกลพe recyklovaลฅ 50 aลพ 60 % vody pouลพitej pri umรฝvanรญ. Na potreby umรฝvania sa poฤรญta sย pouลพitรญm daลพฤovej vody, vody zย oplachu (recyklovanej) aย ฤistej vody.
5. ลฝelezniฤnรฝ spodok
Nรกvrh ลพelezniฤnรฉho spodku reลกpektuje charakter koฤพajรญ vย stredisku. ลฝelezniฤnรฝ spodok je dimenzovanรฝ na minimรกlne poลพadovanรฉ รบnosnosti a mรก hodnotu modulu pretvorenia min. 30 MPa vย รบrovni plรกne telesa ลพelezniฤnรฉho spodku.
Podvalovรฉ podloลพie vznikne vรฝmenou podloลพia vย hrรบbke 600 mm zย kameniva frakcie 60 โ 300 mm. Hornรก รบroveล vรฝmeny podloลพia predstavuje รบroveล zemnej plรกne, na ktorรบ sa aplikuje separaฤnรก geotextรญlia. Na nej sa bude realizovaลฅ podkladovรก vrstva zo ลกtrkodrviny frakcie 0 โ 63 mm s hrรบbkou 400 mm.
Medzi najvรฝznamnejลกie stavebnรฉ objekty novรฉho strediska patria:
- hala prevรกdzkovรฉho oลกetrenia sรบprav,
- hala stabilnรฉho umรฝvaฤa,
- technolรณgia haly prevรกdzkovรฉho oลกetrenia sรบprav,
- technolรณgia halovรฉho stabilnรฉho umรฝvaฤa,
- ลพelezniฤnรฝ spodok,
- ลพelezniฤnรฝ zvrลกok aย vรฝhybky,
- zabezpeฤovacie zariadenie,
- trakฤnรฉ vedenie,
- vonkajลกie osvetlenie,
- prรญstupovรฉ komunikรกcie aย spevnenรฉ plochy.
6. ลฝelezniฤnรฝ zvrลกok a vรฝhybky
Koฤพajovรฝ roลกt bude pozostรกvaลฅ zย koฤพajnรญc 49E1 na betรณnovรฝch podvaloch sย pruลพnรฝm upevnenรญm VOSSLOH W14, resp. na drevenรฝch podvaloch sย polopruลพnรฝm upevnenรญm KS 24, priฤom podvaly budรบ rozdelenรฉ sย d = 611 mm.
Stredisko sa nachรกdza vย stiesnenรฝch pomeroch, ฤo bolo nutnรฉ rieลกiลฅ oblรบkmi s malรฝmi polomermi Rmin = 150 m. V tรฝchto malรฝch oblรบkoch je nevyhnutnรฉ zrealizovaลฅ rozลกรญrenie rozchodu koฤพaje aลพ na maximรกlnu hodnotu 16 mm. Koฤพaj bude zriadenรก ako bezstykovรก sย vรฝnimkou oblรบkov R = 150 m, ktorรฉ zostanรบ nezvarenรฉ.
Vloลพia sa aj novรฉ vรฝhybkovรฉ konลกtrukcie tvaru 49E1 na drevenรฝch a betรณnovรฝch podvaloch v poฤte 21 + 2 ks a jedna kriลพovatkovรก vรฝhybka CS 49 1:7,5 โ 150 na drevenรฝch podvaloch. Vลกetky vรฝhybky budรบ vybavenรฉ elektrickรฝm ohrevom aย budรบ zapojenรฉ do elektronickรฉho stavadla, takลพe sa budรบ prestavovaลฅ รบstredne.
Spolu budรบ v hale prevรกdzkovรฉho oลกetrenia tri koฤพaje tvaru R65, kaลพdรก s dฤบลพkou 150 m. Umiestnenรฉ budรบ na HEA profiloch nad prehliadkovรฝmi kanรกlmi. Fekรกlna koฤพaj aย koฤพaj vย hale stabilnรฉho umรฝvaฤa budรบ v tvare 49E1 sย antikorรณznou รบpravou a upevnenรฉ priamo do betรณnovej podlahy systรฉmom ORTEC MX.
Novรฉ koฤพajisko si vyลพiada poloลพenie novรฝch koฤพajรญ v celkovej dฤบลพke 4 km. Koฤพajovรฉ lรดลพko bude zย novรฉho ลพelezniฤnรฉho kameniva zย vyvretรฝch hornรญn frakcie 31,5 โ 63 mm, jeho hrรบbka bude 350 mm pod loลพnou plochou podvalov.
7. Zabezpeฤovacie zariadenie
Vย areรกli strediska technicko-hygienickej รบdrลพby bude vybudovanรฉ novรฉ staniฤnรฉ zabezpeฤovacie zariadenie 3. kategรณrie typu elektronickรฉ stavadlo. Toto zariadenie umoลพnรญ stavanie zabezpeฤenรฝch posunovรฝch ciest podฤพa poลพiadaviek dopravnej technolรณgie zย jednรฉho centra.
Koฤพajisko bude vybavenรฉ svetelnรฝmi zriaฤovacรญmi nรกvestidlami a poฤรญtaฤmi osรญ. Vรฝhybky budรบ รบstredne stavanรฉ elektromotorickรฝmi prestavnรญkmi. K zabezpeฤovaciemu zariadeniu bude vybudovanรก novรก kabelizรกcia. Novรฉ zabezpeฤovacie zariadenie sa bude ovlรกdaลฅ zย miestnosti centrรกlneho dispeฤingu, umiestnenรฉho vย hale prevรกdzkovรฉho oลกetrenia sรบprav.
Koฤพajisko strediska THร aย ลพelezniฤnej stanice Zvolen-osobnรก stanica sa napรกjajรบ vย troch bodoch. Styk drรกh je zabezpeฤenรฝ priamou boฤnou ochranou vรฝhybkou a vรฝkoฤพajkou.
8. Trakฤnรฉ vedenie
Celรฉ koฤพajisko strediska bude vybavenรฉ novรฝm elektrickรฝm trakฤnรฝm vedenรญm so striedavou trakฤnou sรบstavou 25 kV 50 Hz, vรฝnimkou budรบ koฤพaje vย hale prevรกdzkovรฉho oลกetrenia sรบprav aย v hale umรฝvaฤa.
9. Vonkajลกie osvetlenie
Celรฝ areรกl bude maลฅ novรฉ vonkajลกie osvetlenie, ktorรฉ bude pozostรกvaลฅ zo siedmich osvetฤพovacรญch veลพรญ sย vรฝลกkou 20 m. Kย osvetฤพovacรญm veลพiam sa vybuduje prรญsluลกnรก kabelizรกcia.
Ovlรกdanie osvetlenia sa bude centralizovaลฅ do miestnosti centrรกlneho dispeฤingu.
10. Prรญstupovรฉ komunikรกcie aย spevnenรฉ plochy
Poฤas realizรกcie stavby sa vybudujรบ spevnenรฉ plochy, prรญstupovรฉ komunikรกcie a รบrovลovรฉ krรญลพenia s koฤพajami aย chodnรญkmi. Vrchnรก konลกtrukcia bude maลฅ betรณnovรฝ povrch, resp. povrch zo zรกmkovej dlaลพby, dimenzovanรฝ na ลฅaลพkรฉ zaลฅaลพenie. Odvodnenie komunikรกciรญ aย chodnรญka bude zabezpeฤenรฉ vsakovacรญmi drรฉnmi aย spevnenรฝch plรดch lรญniovรฝmi odvodลovaฤmi napojenรฝmi do daลพฤovej kanalizรกcie.
Realizรกcia stavby
Dลa 16. 9. 2021 bola podpรญsanรก zmluva oย dielo medzi ลฝelezniฤnou spoloฤnosลฅou Slovensko, a. s., aย vรญลฅazom verejnรฉho obstarรกvania spoloฤnosลฅou STRABAG, s. r. o.
Predpokladanรฝ ฤas vรฝstavby je 20 mesiacov, lehota zaฤala plynรบลฅ od prevzatia staveniska 30. 9. 2021. Naย jeseล 2021 sa zaฤali prรกce na realizaฤnej dokumentรกcii, ktorej zhotoviteฤพom je firma REMING Consult, a. s.
Projektovanie pokraฤuje aj naฤalej, keฤลพe je potrebnรฉ spracovaลฅ dokumentรกciu pre 29 prevรกdzkovรฝch sรบborov aย 30 stavebnรฝch objektov. Projektanti sa pritom kaลพdรฝ deล stretรกvajรบ sย rieลกeniami neฤพahkรฝch รบloh. ฤiastkovรฉ nรกvrhy sa potom takmer okamลพite prerokรบvajรบ so zhotoviteฤพom aย investorom, ktorรฝ poctivo aย precรญzne hodnotรญ svoje potreby aย poลพiadavky. Tie projektant nรกsledne zapracuje do realizaฤnej PD.
ย Delenie stavby na etapy
รdrลพbu, ฤistenie aย drobnรฉ opravy ลพelezniฤnรฝch vozidiel treba vykonรกvaลฅ aj poฤas vรฝstavby THร, preto bolo nevyhnutnรฉ rozdeliลฅ stavbu na dve etapy. Celรฝ priestor stavby je vย zmysle toho rozdelenรฝ pomyselnou rovinou vedenou naprieฤ zo severu na juh stredom stavby na:
- etapu โ zรกpadnรก strana (hronskodรบbravskรก),
- etapu โ vรฝchodnรก strana (fiฤพakovskรก).
Poฤas realizรกcie I. etapy zostala vย prevรกdzke ฤasลฅ pรดvodnรฉho pracoviska prevรกdzkovรฉho oลกetrenia sรบprav. Po odovzdanรญ I. etapy do uลพรญvania bude moลพnรฉ stavbu preklopiลฅ do II. etapy, ฤo predstavuje najvรคฤลกรญ mรญฤพnik stavby sย predpokladanรฝm termรญnom v septembri tohto roku.
Realizรกcia I. etapy
Stavebnรฉ prรกce vย rรกmci I. etapy sa zaฤali naย jeseล minulรฉho roka. Vย rรกmci nich sa odstrรกnil koฤพajovรฝ roลกt vย dฤบลพke pribliลพne 2 000 m aย ลกtyri pรดvodnรฉ vรฝhybky a takisto sa odstrรกnilo koฤพajovรฉ lรดลพko vย objeme 4 500 m3. Koฤพajovรฉ lรดลพko sa nรกsledne recyklovalo drviacim aย triediacim zariadenรญm, aby bolo moลพnรฉ ฤalลกie vyuลพitie materiรกlu pre potreby ลพelezniฤnรฉho spodku. ฤalej sa pristรบpilo k vรฝrubu drevรญn aย stromov a odstrรกneniu stavieb.
Vย sรบฤasnom obdobรญ prebieha vย zรกpadnej ฤasti vรฝmena podloลพia vย rรกmci ลพelezniฤnรฉho spodku. Je potrebnรฉ zrealizovaลฅ preloลพky jestvujรบcich inลพinierskych sietรญ aย skoordinovaลฅ polohu novรฝch sietรญ tak, aby bolo moลพnรฉ vย marci zaฤaลฅ prรกce na dominantnom objekte I. etapy โ hale prevรกdzkovรฉho oลกetrenia sรบprav. Po ukonฤenรญ tรฝchto prรกc bude moลพnรฉ pokraฤovaลฅ vย prรกcach na ลพelezniฤnom spodku aย zvrลกku, trakcii, zabezpeฤovacom zariadenรญ aย i.
Pri tรฝchto prรกcach je okrem bezpeฤnosti aย ochrany zdravia veฤพmi dรดleลพitรก koordinรกcia jednotlivรฝch stavebnรฝch objektov aย prevรกdzkovรฝch sรบborov tak, aby sa vย poลพadovanom termรญne aย kvalite docielil najvรฝznamnejลกรญ mรญฤพnik, aย to preklopenie jednotlivรฝch etรกp stavby.
Po รบspeลกnom odovzdanรญ PS aย SO do predฤasnรฉho uลพรญvania bude moลพnรฉ pokraฤovaลฅ vo vรฝstavbe II. etapy, ktorej dominantou bude hala stabilnรฉho umรฝvaฤa.
Zรกver
Stavba Technicko-hygienickรก รบdrลพba ลพelezniฤnรฝch koฤพajovรฝch vozidiel pre stredisko Zvolen predstavuje pre koncern STRABAG zaujรญmavรบ vzรกjomnรบ spoluprรกcu niekoฤพkรฝch direkciรญ aย koncernovรฝch firiem aย takisto aplikรกciu modernej technolรณgie BIM (Building Information Modeling).
Stavebnรฝ tรญm je na zaฤiatku neฤพahkej aย tลnistej cesty, poฤas ktorej stavba dรดkladne preverรญ skรบsenosti a spรดsobilosti pracovnรญkov zhotoviteฤพa aย podzhotoviteฤพov. Dneลกnรก neistรก doba mรดลพe negatรญvne ovplyvniลฅ aj dodacie lehoty aย ceny rozhodujรบcich materiรกlov. Stavebnรฉ prรกce budรบ komplikovaลฅ aj aktuรกlne aย stรกle sa meniace stavy pandemickej situรกcie.
Napriek vลกetkรฉmu dรบfame, ลพe vย koneฤnom dรดsledku sa podarรญ investorovi vฤas odovzdaลฅ kvalitne vybudovanรฉ modernรฉ stredisko technicko-hygienickej รบdrลพby, ktorรฉ bude prรญnosom nielen pre cestujรบcich, ale aj pre pracovnรญkov vykonรกvajรบcich ฤistenie, รบdrลพbu aย opravy ลพelezniฤnรฝch vozidiel.
Miroslav Popjak je predstaviteฤพom zhotoviteฤพa stavby Technicko-hygienickรก รบdrลพba ลพelezniฤnรฝch koฤพajovรฝch vozidiel pre stredisko Zvolen.
ฤlรกnok bol publikovanรฝ v ฤasopise Inลพinierske stavby 01/2022.