doprava

V kriลพovatke Podbanskรฉ vznikne novรฝ diaฤพniฤnรฝ most. Starรฝ pre havarijnรฝ stav zbรบrajรบ

Partneri sekcie:

Prรกce na vybudovanรญ novรฉho diaฤพniฤnรฉho mosta bude realizovaลฅ spoloฤnosลฅ Swietelsky-Slovakia. Novรฝ most bude maลฅ podฤพa NDS celkovรบ dฤบลพku 150 metrov, ลกรญrku 15 metrov a vรฝลกku 8,30 metra.

Nรกrodnรก diaฤพniฤnรก spoloฤnosลฅ (NDS) zbรบra na jar 2021 diaฤพniฤnรฝ most v kriลพovatke Podbanskรฉ a nรกsledne zaฤne prรกce na vรฝstavbe novรฉho mosta za viac ako 2,6 miliรณna eur vrรกtane DPH. Keฤลพe predpokladanรก cena vรฝstavby bola vo vรฝลกke viac ako 3,9 miliรณna eur vrรกtane DPH, diaฤพniฤiari napokon uลกetrili na projekte viac ako 1,3 miliรณna eur.

Ako uviedla Eva ลฝgravฤรกkovรก, vedรบca oddelenia masmediรกlnej komunikรกcie NDS, v decembri 2020 bolo vydanรฉ stavebnรฉ povolenie, priฤom prรกvoplatnosลฅ nadobudlo v januรกri. Niฤ tak podฤพa diaฤพniฤiarov nebrรกni tomu, aby po skonฤenรญ zimnej รบdrลพby zaฤali prรกce na bรบranรญ a vรฝstavbe novรฉho mosta.

Prรกce bude realizovaลฅ spoloฤnosลฅ Swietelsky-Slovakia. Novรฝ most bude maลฅ dฤบลพku 150 metrov, ลกรญrku 15 metrov a vรฝลกku 8,30 metra.

Pripravujรบ dokumentรกciu

Bรบracie prรกce potrvajรบ devรคลฅ tรฝลพdลˆov. Ihneฤ po odstrรกnenรญ konลกtrukcie pรดvodnรฉho mosta sa zaฤne s vรฝstavbou novรฉho mosta. Lehota vรฝstavby je 641 dnรญ, ukonฤenรก by mala byลฅ v lete budรบceho roka. Novรฝ most bude realizovanรฝ podฤพa podmienok ลพltรฉho FIDIC-u.

Zhotoviteฤพ preto v sรบฤasnosti uลพ projektuje dokumentรกciu pre samotnรบ realizรกciu stavby. Verejnรฉ obstarรกvanie na uskutoฤnenie stavebnรฝch prรกc vyhlรกsila NDS v roku 2019. Z dรดvodu podanรฝch nรกmietok bola sรบลฅaลพ ukonฤenรก aลพ v novembri 2020, kedy bola podpรญsanรก zmluva na realizรกciu prรกc s รบspeลกnรฝm uchรกdzaฤom.

Opravia aj pravรฝ most

ฤฝavรฝ diaฤพniฤnรฝ most v smere z Popradu do Liptovskรฉho Mikulรกลกa je od augusta 2018 รบplne uzavretรฝ. Most bol postavenรฝ v roku 1984 ako sรบฤasลฅ stavby รบseku diaฤพnice D1 Liptovskรฝ Jรกn โ€“ Liptovskรฝ Hrรกdok. Jeho poลกkodenie odhalili diaฤพniฤiari pri pravidelnej prehliadke v roku 2016.

Nรกsledne zaฤala oprava, ktorรก poukรกzala na silnรฉ naruลกenie betรณnu nosnej konลกtrukcie ฤพavรฉho mosta na viacerรฝch miestach. Nasledoval rozลกรญrenรฝ dodatkovรฝ diagnostickรฝ prieskum, ktorรฝ potvrdil, ลพe poลกkodenie je vรคฤลกieho rozsahu, ฤพavรฝ most sa musรญ zbรบraลฅ a vybudovaลฅ novรฝ.

Pre havarijnรฝ stav ฤพavรฉho mosta je aktuรกlne doprava vedenรก po pravom moste. Obmedzenie na diaฤพnici D1 bude trvaลฅ do sprevรกdzkovania novรฉho mosta. Na ceste druhej triedy II/537 uvaลพuje NDS len s krรกtkodobรฝmi obmedzeniami poฤas presunov mechanizmov a dodรกvky materiรกlu. Poฤas bรบrania bude potrebnรฉ poฤรญtaลฅ s รบplnou, 48-hodinovou, uzรกverou cesty II/537 vedรบcej pod mostom.

Po zbรบranรญ a vรฝstavbe ฤพavรฉho mosta plรกnujรบ diaฤพniฤiari aj opravu pravรฉho mosta. Na diagnostiku stavu pravรฉho mosta realizovali dlhodobรฉ prieskumy a geodetickรฉ sledovania, ktorรฉ preukรกzali, ลพe zaลฅaลพiteฤพnosลฅ pravรฉho mosta nie je obmedzenรก a most v sรบฤasnosti vyhovuje obojsmernej premรกvke. Komplexnรบ opravu pravรฉho mosta vลกak mรก NDS naplรกnovanรบ, a to v okamihu, keฤ nebude v รบseku vedenรก obojsmernรก premรกvka.

ยฉ SITA Slovenskรก tlaฤovรก agentรบra
Najฤรญtanejลกie