V príprave druhej etapy severného obchvatu Prešova sa pokračuje!
Rozhodnutím investora bol severný obchvat Prešova v úseku rýchlostnej cesty R4 rozdelený na I. etapu km 0,000 – 4,300 s tunelom Bikoš a II. etapu km 4,300 – 14,5 s tunelom Okruhliak. Kým I. etapa severného obchvatu Prešova nedávnym poklepaním základného kameňa pokročila do fázy výstavby, práce na druhom úseku boli pozastavené. Dôvodom bolo ekonomické prehodnocovanie riešenia tunela Okruhliak.
V rámci analýzy SWOT bol okrem dvojrúrového tunela riešený aj variant výstavby tunela s jednou obojsmernou tunelovou rúrou a únikovou štôlňou. Pretože toto riešenie sa ukázalo z dlhodobého hľadiska ako ekonomicky nevýhodné, vláda uznesením č. 410 z 27. augusta 2019 súhlasí s pokračovaním v príprave dokumentácie R4 Prešov, severný obchvat, II. etapa v plnom profile, čo pre tunel Okruhliak znamená návrh dvojrúrového tunela s jednosmernou premávkou.
To znamená, že projektant tunela, spoločnosť AMBERG Engineering Slovakia, s.r.o. môže po 3 rokoch pokračovať s prípravou dokumentácie na ponuku v podrobnosti dokumentácie na realizáciu stavby.
Tunel Okruhliak prechádza cez rovnomenný masív v km 5,1 – 6,9 R4, jeho dĺžka je cca. 1,8 km a tunelové rúry bude spájať šesť priečnych prepojení. Tunel bude tvoriť 14 stavebných objektov a 11 prevádzkových súborov.
Vzhľadom na to, že počas geologického prieskumu bol zaznamenaný výskyt napúčavých hornín, bude výstavba tunela predstavovať unikátny technický oriešok, ktorý budú musieť slovenský tunelári rozlúsknuť.