image 94550 25 v1
Galรฉria(5)

Vรฝzvy pre mostรกrov na diaฤพnici D3 ฤŒadca, Bukov โ€“ Svrฤinovec

Partneri sekcie:

Diaฤพniฤnรฝ รบsek ฤŒadca, Bukov โ€“ Svrฤinovec je sรบฤasลฅou diaฤพniฤnรฉho ลฅahu D3. V kriลพovatke Hriฤovskรฉ Podhradie sa napรกja na diaฤพnicu D1, ktorรก tvorรญ zรกkladnรฝ ลฅah v Slovenskej republike v smere vรฝchod โ€“ zรกpad. Rieลกenรฝ รบsek D3 (obr. 1) dopฤบลˆa diaฤพniฤnรบ sieลฅ v smere ลฝilina โ€“ Kysuckรฉ Novรฉ Mesto โ€“ ฤŒadca โ€“ Skalitรฉ, ฤรญm vytvรกra s รบsekom D1 od Bratislavy jednu zo severojuลพnรฝch dopravnรฝch osรญ Slovenska.

Obr2
Obr3
Obr1
tab

Diaฤพnica D3 vrรกtane jej รบseku ฤŒadca, Bukov โ€“ Svrฤinovec je sรบฤasลฅou nosnรฉho koridoru ฤ. VI (Gdaลˆsk โ€“ Grudziadz/Varลกava โ€“ Katovice โ€“ Skalitรฉ โ€“ ฤŒadca โ€“ ลฝilina). Tento koridor zabezpeฤuje okrem vnรบtroลกtรกtnej prepravy aj vรฝznamnรบ tranzitnรบ medziลกtรกtnu prepravu v severojuลพnom smere s napojenรญm na ฤŒeskรบ republiku (cez vรฝhฤพadovรบ R5) a Poฤพsko.

V sรบฤasnosti vedie doprava na celom รบseku D3 po existujรบcich cestรกch I/11 a I/12, ktorรฉ sa vyuลพรญvajรบ aj na tranzitnรบ medziลกtรกtnu prepravu. V sledovanom รบseku prechรกdzajรบ tieto komunikรกcie intravilรกnmi mesta ฤŒadca a obce Svrฤinovec, ฤo vรฝrazne zniลพuje plynulosลฅ a rรฝchlosลฅ dopravy, znehodnocuje ลพivotnรฉ prostredie nadmernรฝm hlukom a exhalรกtmi a ohrozuje bezpeฤnosลฅ a zdravie obyvateฤพov tรฝchto sรญdiel.

Obr. 1 D3 ฤŒadca, Bukov – Svrฤinovec

Obr. 1 D3 ฤŒadca, Bukov โ€“ Svrฤinovec

Obe komunikรกcie vyรบsลฅujรบ na hraniฤnรฝch priechodoch โ€“ cesta I/11 na priechode SR/ฤŒR โ€“ Svrฤinovec/Mosty u Jablunkova a cesta I/12 na priechode SR/P โ€“ Skalitรฉ/Zwardoล„. Samotnรก cesta I/11 je v sรบฤasnosti preลฅaลพovanรก najmรค tranzitnou nรกkladnou dopravou, ktorej poลพiadavkรกm nevyhovuje. V polovici tohto roka sa plรกnuje uviesลฅ do prevรกdzky รบsek D3 Svrฤinovec โ€“ Skalitรฉ, ktorรฝ bezprostredne nadvรคzuje na predmetnรฝ รบsek, takลพe sa predpokladรก ฤalลกรญ nรกrast dopravy na celom dopravnom ลฅahu.

Stavba D3 ฤŒadca, Bukov โ€“ Svrฤinovec sa oficiรกlne zaฤala slรกvnostnรฝm poklepanรญm zรกkladnรฉho kameลˆa 24. januรกra tohto roka.

Geologickรก stavba รบzemia

V etape podrobnรฉho inลพinierskogeologickรฉho a hydrogeologickรฉho prieskumu na trase D3 ฤŒadca, Bukov โ€“ Svrฤinovec bolo cieฤพom posรบdiลฅ hydrogeologickรฉ pomery v miestach vybranรฝch stavebnรฝch objektov (mosty, nรกsypy, zรกrezy a zรกrubnรฉ konลกtrukcie).

Geologickรฝmi รบtvarmi podieฤพajรบcimi sa na stavbe รบzemia sรบ horniny paleogรฉnu a kvartรฉrne sedimenty. Hydrogeologickรฉ pomery v zรกujmovom รบzemรญ a v ลกirลกom okolรญ projektovanej trasy diaฤพnice D3 sรบ podmienenรฉ geologickou stavbou รบzemia, tektonickรฝm poruลกenรญm hornรญn, geomorfologickรฝmi, hydrologickรฝmi a klimatickรฝmi pomermi รบzemia.

Podฤพa hydrogeologickej rajonizรกcie Slovenska leลพรญ zรกujmovรฉ รบzemie v hydrogeologickom rajรณne PQ-028 paleogรฉn a kvartรฉr povodia Kysuce s rozฤlenenรญm na dva ฤiastkovรฉ rajรณny โ€“ VH-10 ฤiastkovรฝ rajรณn kvartรฉru a VH-20 ฤiastkovรฝ rajรณn paleogรฉnu.

Podzemnรฉ vody v hodnotenom รบzemรญ sa z geologickรฉho hฤพadiska zaraฤujรบ k hydrogeologickรฝm celkom podzemnรฝch vรดd paleogรฉnu a vรดd kvartรฉrnych sedimentov.

Mostnรฉ objekty

Pribliลพne 40 % z celkovej trasy predmetnรฉho รบseku diaฤพnice tvoria mosty. Na diaฤพnici sa nachรกdza 12 mostov, z toho tri sรบ na mimoรบrovลˆovรฝch vetvรกch kriลพovatiek a dva sรบ na miestnych komunikรกciรกch nad diaฤพnicou. Na ostatnรฝch cestรกch je eลกte sedem menลกรญch mostov.

Medzi najvรฝznamnejลกie mosty na trase diaฤพnice patrรญ estakรกda Podzรกvoz (SO 205) s dฤบลพkou 832 m, most v kriลพovatke Podzรกvoz (SO 206) s dฤบลพkou 511 m a most Furmanec (SO 209) s dฤบลพkou 477 m. Pri nรกvrhu mostov sa vychรกdzalo najmรค z รบzemnรฝch a inลพinierskogeologickรฝch podmienok.

รšzemnรฉ podmienky sรบ zohฤพadnenรฉ pri smerovom a vรฝลกkovom nรกvrhu ciest, na ktorรฝch sa mosty nachรกdzajรบ. Inลพinierskogeologickรฉ podmienky sรบ veฤพmi zloลพitรฉ s mnoลพstvom geodynamickรฝch javov. Spodnรก stavba mostov predstavuje ลกtandardnรฉ rieลกenia, v ktorรฝch sa navrhuje zaloลพenie zรกkladov na pilรณtach.

Pri realizรกcii navrhnutรฝch mostnรฝch objektov v danom รบseku sa poฤรญta s takรฝmito technolรณgiami vรฝstavby nosnรฝch konลกtrukciรญ mostov: predpรคtรฉ, spojitรฉ, resp. rรกmovรฉ, komรดrkovรฉ alebo dvojtrรกmovรฉ konลกtrukcie budovanรฉ na vรฝsuvnej alebo pevnej skruลพi, monolitickรฉ, predpรคtรฉ, spojitรฉ, komรดrkovรฉ konลกtrukcie s premennou vรฝลกkou budovanรฉ letmou betonรกลพou, monolitickรฉ, predpรคtรฉ, spojitรฉ, komรดrkovรฉ konลกtrukcie priamopรกsovรฉ, postupne vysรบvanรฉ, monolitickรฉ, predpรคtรฉ tyฤovรฉ prefabrikรกty s monolitickou ลพelezobetรณnovou spriahajรบcou doskou (tab. 1).

Tab. 1 Struฤnรฝ prehฤพad mostnรฝch objektov D3 ฤŒadca, Bukov โ€“ Svrฤinovec v stupni DSP

Tab. 1 Struฤný prehฤพad mostných objektov D3 ฤŒadca, Bukov – Svrฤinovec v stupni DSP

Najdรดleลพitejลกie mosty na stavbe

205-00 Estakรกda Podzรกvoz v km 39,600 D3 (obr. 2)

Objekt je umiestnenรฝ v k. รบ. ฤŒadca. Most prevรกdza ลกtvorpruhovรบ, smerovo rozdelenรบ diaฤพnicu D3 kategรณrie D24,5/80 v km 39,150 โ€“ 40,000 cez รบdolie rieky ฤŒierลˆanky a ฤŒadeฤanky, cestu I/11, ลพelezniฤnรบ traลฅ ลฝSR, miestnu komunikรกciu a prรญstupovรบ komunikรกciu do priemyselnej zรณny ฤŒadca โ€“ Podzรกvoz. Na mostnom objekte je voฤพnรก ลกรญrka komunikรกcie 11,25 m + 11,25 m.

Mostnรฝ objekt sa ฤlenรญ na tri dilataฤnรฉ celky. Nosnรบ konลกtrukciu prvรฉho dilataฤnรฉho celku tvoria spojitรฉ 4-/3-poฤพovรฉ (ฤฝM/PM) dvojtrรกmovรฉ nosnรญky z predpรคtรฉho betรณnu s rozpรคtiami beลพnรฝch polรญ 45,0โ€ฏm, s celkovรฝmi rozpรคtiami 160,0/115,0โ€ฏm a vรฝลกkou prierezu 2,5 m. Nosnรบ konลกtrukciu druhรฉho dilataฤnรฉho celku tvoria spojitรฉ 5-/6-poฤพovรฉ (ฤฝM/PM) komorovรฉ, letmo budovanรฉ nosnรญky z predpรคtรฉho betรณnu s rozpรคtiami beลพnรฝch polรญ 75,0 m, s celkovรฝmi rozpรคtiami 340,0/395,0 m a vรฝลกkou prierezu 2,5โ€ฏโ€“ 4,5 m.

Nosnรบ konลกtrukciu tretieho dilataฤnรฉho celku tvoria spojitรฉ 6-/6-poฤพovรฉ (ฤฝM/PM) dvojtrรกmovรฉ nosnรญky z predpรคtรฉho betรณnu s rozpรคtiami beลพnรฝch polรญ 45,0 m, s celkovรฝmi rozpรคtiami 250,0/250,0 m a vรฝลกkou prierezu 2,5 m. ล รญrka nosnej konลกtrukcie je 13,150 m s vyloลพenรฝmi konzolami so ลกรญrkou 3,05 m.

Zaลฅaลพenie nosnej konลกtrukcie sa prenรกลกa na spodnรบ stavbu pomocou hrncovรฝch loลพรญsk. Spodnรบ stavbu tvorรญ dvojica krajnรฝch opรดr. Poฤiatoฤnรก opora mรก predฤบลพenรฉ krรญdla tvorenรฉ uhlovรฝmi mรบrmi (stenami). Medziฤพahlรฉ podpery tvoria v DC 1 a 3 dvojice pilierov s obdฤบลพnikovรฝm prierezom a v DC 2 stenovรฉ piliere s obdฤบลพnikovรฝm prierezom. Most je zaloลพenรฝ hlbinne na veฤพkopriemerovรฝch pilรณtach s priemerom 1 200 mm. Prรญstup k stavbe mosta bude z existujรบcej cesty I/11.

Obr. 2 Vizualizácia mosta 205-00 Estakáda Podzávoz v km 39,600 D3

Obr. 2 Vizualizรกcia mosta 205-00 Estakรกda Podzรกvoz v km 39,600 D3 

Parametre mosta
Dฤบลพka premostenia (ฤฝM/PM): 754,0/764,0 m
Dฤบลพka mosta (ฤฝM/PM): 803,0/832,0 m
ล ikmosลฅ mosta: kolmรฝ
ล รญrka medzi obrubnรญkmi (ฤฝM/PM): 11,25/11,25 m
ล รญrka sluลพobnรฉho chodnรญka (ฤฝM/PM): 1,05/1,05 m
ล รญrka medzi zรกbradliami: 27,9 m (medzi PHS)
Vรฝลกka mosta: cca 15,0 m
Stavebnรก vรฝลกka DC 1/2/3: 2,59 m/2,59 โ€“ 4,59 m/2,59 m
Plocha mosta (ฤฝM/PM): 9 764,8 m2/9 893,8 m2
Zaลฅaลพenie mosta: podฤพa STN EN 1991-2

 

206-00 Most na diaฤพnici v kriลพovatke Podzรกvoz v km 40,415 D3 (obr. 3)

Most sa nachรกdza v extravilรกne k. รบ. ฤŒadca, na diaฤพnici v km 40,415. Prevรกdza navrhovanรบ ลกtvorpruhovรบ, smerovo rozdelenรบ komunikรกciu D3 kategรณrie D26,5/80 ponad รบdolie a vetvu PB kriลพovatky Podzรกvoz. Na mostnom objekte je voฤพnรก ลกรญrka komunikรกcie 11,25 m + 11,25 m.

Nosnรบ konลกtrukciu mostnรฉho objektu tvorรญ spojitรฝ dvojtrรกm z predpรคtรฉho betรณnu s poฤtom polรญ 11 (ฤพavรฝ most) a 13 (pravรฝ most). Celkovรก dฤบลพka nosnej konลกtrukcie je pri ฤพavom moste 457,985 m, pri pravom moste 506,375 m. Rozpรคtie jednotlivรฝch polรญ v osi D3 je 24,0 + 34,0 + 40,0 + 7 ร— 44,0 + 40,0 + 40,0 + 25,0 m. ล รญrka nosnej konลกtrukcie je 13,15 m, priฤom osovรก vzdialenosลฅ trรกmov je 7,0 m a konzoly prieฤneho rezu sรบ vyloลพenรฉ na dฤบลพku 2,125 m.

Vรฝลกka prierezu nosnej konลกtrukcie je 2,5 m. Hornรก doska mรก premennรบ hrรบbku โ€“ 0,25 m pri voฤพnom okraji konzol, 0,5โ€ฏm v mieste votknutia do stien komory a 0,3 m medzi trรกmami nosnej konลกtrukcie. Zaลฅaลพenie nosnej konลกtrukcie sa prenรกลกa na spodnรบ stavbu pomocou hrncovรฝch loลพรญsk. Spodnรก stavba je navrhnutรก z dvojice krajnรฝch opรดr, ktorรฉ sรบ v pozdฤบลพnom smere navzรกjom od seba odsadenรฉ z dรดvodu rรดznej dฤบลพky ฤพavรฉho a pravรฉho mosta.

Opory sรบ navrhnutรฉ zo ลพelezobetรณnu a zaloลพenรฉ hฤบbkovo na veฤพkopriemerovรฝch pilรณtach. Teleso nรกsypu diaฤพnice v zrkadle medzi oporami je chytenรฉ pomocou ลพelezobetรณnovรฝch krรญdel, zaloลพenรฝch takisto hฤบbkovo na veฤพkopriemerovรฝch pilรณtach. Z vonkajลกej strany majรบ opory zavesenรฉ krรญdla. Medziฤพahlรฉ podpery tvoria piliere s elipsovitรฝm tvarom. Piliere sรบ zaloลพenรฉ hฤบbkovo na veฤพkopriemerovรฝch pilรณtach. Prรญstup k stavbe mosta bude po vopred vybudovanej staveniskovej ceste.

Obr. 3 Vizualizácia mosta 206-00 Most na diaฤพnici v kriลพovatke Podzávoz v km 40,415 D3

Obr. 3 Vizualizรกcia mosta 206-00 Most na diaฤพnici v kriลพovatke Podzรกvoz v km 40,415 D3

Parametre mosta
Dฤบลพka premostenia (ฤฝM/PM): 454,21 m/503,15 m
Dฤบลพka mosta (ฤฝM/PM): 492,78 m/510,77 m
ล ikmosลฅ mosta: kolmรฝ
ล รญrka medzi obrubnรญkmi: 11,25 + 11,25 m
ล รญrka sluลพobnรฉho chodnรญka: 0,75 + 0,75 m
ล รญrka medzi zรกbradliami: 27,0 m
Vรฝลกka mosta: max. 15,5 m
Stavebnรก vรฝลกka (ฤฝM/PM): 2,68 m/2,78 m
Plocha mosta (ฤฝM/PM): 5 677,7 m2/6 289,4 m2
Zaลฅaลพenie mosta: podฤพa STN EN 1991-2

  

209-00 Most na diaฤพnici v km 41,065 FURMANEC

Objekt je umiestnenรฝ v k. รบ. ฤŒadca a Svrฤinovec. Most premosลฅuje dlhรฉ รบdolie a bezmennรฝ potok. Premostenie je rieลกenรฉ jednรฝm dilataฤnรฝm celkom, trรกmovรฝm mostom s komorovรฝm prieฤnym rezom s celkovou dฤบลพkou mosta 476,6 m. Mostnรฝ objekt 209 tvoria dve samostatnรฉ konลกtrukcie s rozdielnou dฤบลพkou, ktorรฉ prevรกdzajรบ celรบ ลกรญrku diaฤพnice.

ฤฝavรฝ most tvorรญ spojitรฝ predpรคtรฝ nosnรญk s รดsmimi poฤพami s rozpรคtiami 40,0 + 6 ร— 50,0 + 40,0 m. Pravรฝ most tvorรญ spojitรฝ predpรคtรฝ nosnรญk s deviatimi poฤพami s rozpรคtiami 40,0 + 7 ร— 50,0 + 40,0 m. Prieฤny rez mosta tvorรญ komorovรฝ prierez s vyloลพenรฝmi konzolami. Vรฝลกka nosnej konลกtrukcie je konลกtantnรก 2,8 m. Pravรฝ most sa od opory 1 po pilier 5 rozลกiruje o 2,0 m, priฤom toto rozลกรญrenie sa odohrรก v konzolรกch.

Krajnรฉ opory tvoria รบloลพnรฉ prahy na veฤพkopriemerovรฝch pilรณtach s rovnobeลพnรฝmi krรญdlami a opornรฝmi mรบrmi. Opornรฉ mรบry zachytรกvajรบ svah medzi oporou 1 pravรฉho mosta a oporou 2 ฤพavรฉho mosta. Krรญdlo opory P1 je predฤบลพenรฉ opornรฝm mรบrom, aby sa zmenลกil rozsah zemnรฝch prรกc a zรกberu pre svah objektu diaฤพnice D3. Piliere tvoria stenovรฉ prvky s tvarovanรฝm prierezom.Piliere sรบ uloลพenรฉ na pilรณtovรฝch zรกkladoch.

ล รญrkovรฉ usporiadanie na moste zodpovedรก diaฤพnici kategรณrie D 24,5/80. Voฤพnรก ลกรญrka na moste je 2 ร— 11,25 m. Po oboch stranรกch mosta sa nachรกdza sluลพobnรฝ chodnรญk so ลกรญrkou 0,75 m. Spodnรบ stavbu mosta tvoria vnรบtornรฉ piliere a dve krajnรฉ opory. Krajnรฉ opory sรบ navrhnutรฉ ako รบloลพnรฉ ลพelezobetรณnovรฉ prahy s rovnobeลพnรฝmi krรญdlami, doplnenรฉ opornรฝmi mรบrmi medzi oporami P1 a L2. Vnรบtornรฉ piliere tvoria stenovรฉ prvky na zรกkladoch.

Opory a piliere sรบ zaloลพenรฉ hฤบbkovo na veฤพkopriemerovรฝch pilรณtach. Piliere sรบ zaloลพenรฉ na 16 ks veฤพkopriemerovรฝch pilรณt s priemerom 1 200 mm. Zรกkladovรก doska s rozmermi 8,0 ร— 9,5 ร— 2,0 m sa zhotovรญ na podkladovรฝ betรณn s hrรบbkou 0,20 m. Zรกklad sa zhotovรญ v otvorenej stavebnej jame. Hornรก plocha zรกkladu bude smerom k okrajom zรกkladov sklonenรก.

Parametre mosta
Dฤบลพka premostenia (ฤฝM/PM): 374,07 m/430,96 m
Dฤบลพka mosta (ฤฝM/PM): 398,85 m/476,59 m
ล ikmosลฅ mosta: kolmรฝ
ล รญrka vozovky medzi obrubnรญkmi (ฤฝM/PM): 11,25/11,25 โ€“ 13,25 m
ล รญrka sluลพobnรฝch chodnรญkov: 0,75 + 0,75 m
ล รญrka mosta medzi zรกbradliami (ฤฝM/PM): 12,5/12,5 aลพ 14,5 m
Vรฝลกka mosta: 25,5 m
Stavebnรก vรฝลกka: 3,12 m
Plocha mosta (ฤฝM/PM): 4 674,5 m2/5 862,6 m2
Zaลฅaลพenie mosta: podฤพa STN EN 1991-2 

Realizรกcia projekฤnรฉho rieลกenia

Na รบspeลกnรบ aplikรกciu projekฤnรฉho rieลกenia pri vรฝstavbe mostov na predmetnom รบseku diaฤพnice D3 bude treba prijaลฅ tieto opatrenia:

  1. V miestach zosuvov a zamokrenรฝch รบzemรญ bude treba eลกte v predstihu preklรกdky inลพinierskych sietรญ realizovaลฅ hฤบbkovรฉ odvodnenie รบzemia pomocou horizontรกlnych odvodลˆovacรญch vrtov alebo sanaฤnรฝch objektov tak, aby sa zabezpeฤila vyลกลกia stabilita รบzemia a aby voda poฤas stavby neprekรกลพala.
  2. Zakladanie mostov bude ovplyvลˆovaลฅ hlavne vรฝskyt spodnej vody a jej hladina, zosuvnรฉ a zamokrenรฉ รบzemie, ako aj sklon svahov terรฉnu. Vysokรฉ svahy otvorenรฝch vรฝkopov stavebnรฝch jรกm sa stabilizujรบ torkrรฉtovanรญm a klincovanรญm alebo pouลพitรญm zรกporovรฉho paลพenia. Stavebnรฉ jamy na zakladanie mostov v blรญzkosti tokov a trate ลฝSR sa opatria ลกtetovnicovรฝmi ohrรกdzkami. Tam, kde to geotechnickรฉ podmienky umoลพลˆujรบ, sรบ navrhnutรฉ otvorenรฉ stavebnรฉ jamy bez stabilizรกcie so sklonom svahov 1 : 1.
  3. V strmรฝch svahoch treba zabezpeฤiลฅ aj stabilitu nรกsypov prรญpadnรฝch doฤasnรฝch prรญstupovรฝch ciest k stavebnรฝm jamรกm, a to kotvenรญm a klincovanรญm.
  4. V miestach, kde kriลพujรบ novonavrhovanรฉ komunikรกcie obvod stavebnรฝch jรกm na zakladanie podpier mostov, sa musia tieto podpery mostov zakladaลฅ v predstihu pred budovanรญm telesa prรญstupovej komunikรกcie.
  5. Nรกsypy pred a za mostom v mieste zosuvov a mรกlo รบnosnรฉho podloลพia sa zabezpeฤia pouลพitรญm vรฝstuลพnรฝch geotextรญliรญ a terรฉn pod nรกsypom sa upravรญ na uloลพenie drenรกลพnej a roznรกลกacej vrstvy. Aลพ po realizรกcii drenรกลพnej a roznรกลกacej vrstvy bude moลพnรฉ dobudovaลฅ nรกsypy pri oporรกch tรฝchto mostov.
  6. Spodnรก stavba mostov predstavuje ลกtandardnรฉ rieลกenia, zaloลพenie zรกkladov sa bude realizovaลฅ na pilรณtach.

Zรกver

Konfigurรกcia a rozmanitosลฅ รบzemia, ฤlenitosลฅ terรฉnu a niekoฤพko prรญrodnรฝch prekรกลพok na predpokladanej trase diaฤพnice pripravili projektantom mnohรฉ รบskalia, s ktorรฝmi sa museli vyrovnaลฅ. Najvรคฤลกou vรฝzvou na stavbe budรบ okrem mnohรฝch geotechnickรฝch konลกtrukciรญ prรกve mostnรฉ objekty, ktorรฉ svojรญm rozsahom, veฤพkosลฅou, technologickou nรกroฤnosลฅou a dฤบลพkou premostenรญ tvoria vรฝznamnรบ a rozhodujรบcu ฤasลฅ celรฉho projektu. Na รบseku sa budรบ navyลกe nachรกdzaลฅ rozliฤnรฉ typy mostnรฝch objektov v rรดznych priestorovรฝch podmienkach, na zรกklade ฤoho bude treba ku kaลพdรฉmu mostnรฉmu dielu pristupovaลฅ veฤพmi individuรกlne.

V sรบฤasnosti prebiehajรบ optimalizaฤnรฉ nรกvrhy. S ohฤพadom na skutoฤnosลฅ, ลพe stavba sa realizuje v zmysle zmluvnรฝch podmienok ลพltej knihy FIDIC, poลพaduje Zdruลพenie zhotoviteฤพov Strabag, Porr, Hochtief od generรกlneho projektanta Amberg Engineering Slovakia, s. r .o., rieลกenia, aby mohli ฤo najlepลกie vyuลพiลฅ svoje technologickรฉ moลพnosti pri zachovanรญ okrajovรฝch podmienok danรฝch sรบลฅaลพnรฝmi podkladmi. Projektantom to v spoluprรกci so zhotoviteฤพmi a objednรกvateฤพom ponรบka dokonalรบ moลพnosลฅ na sebarealizรกciu a poskytuje priestor na prekonรกvanie vรฝziev a prekรกลพok, ktorรฉ ich poฤas realizรกcie stavby eลกte ฤakajรบ.

Stavba D3 ฤŒadca, Bukov โ€“ Svrฤinovec, celkovรฝ rozsah stavby v stupni DSP

Celkovรก dฤบลพka รบseku D3 ฤŒadca, Bukov โ€“ Svrฤinovec: 5 673 m
ล รญrkovรฉ usporiadanie (kategรณria diaฤพnice): D 24,5/80
Poฤet mimoรบrovลˆovรฝch kriลพovatiek: 2 (neรบplnรก kriลพovatka Bukov a Podzรกvoz)
Poฤet mostov na diaฤพnici: 7 (dฤบลพka spolu: 2 449 m)
Poฤet mostov v diaฤพniฤnรฝch kriลพovatkรกch: 3 (dฤบลพka spolu: 757 m)
Poฤet mostov nad diaฤพnicou: 2 (dฤบลพka spolu: 119 m)
Poฤet mostov na ostatnรฝch komunikรกciรกch: 7 (dฤบลพka spolu: 238 m)
Poฤet mรบrov na diaฤพnici: 19
Poฤet mรบrov na ostatnรฝch cestรกch: 8
Protihlukovรฉ steny na diaฤพnici: 11 130 m
Privรกdzaฤ Podzรกvoz: 56 m
รšprava cesty I. triedy: 368 m
Poฤet preloลพiek a รบprav miestnych a รบฤelovรฝch komunikรกciรญ: 8
Poฤet preloลพiek a รบprav poฤพnรฝch ciest: 2
Poฤet prรญstupovรฝch komunikรกciรญ na stavenisko: 4
Demolรกcie objektov: 33

Challenges for bridge-constructors on motorway D3, ฤŒadca, Bukov โ€“ Svrฤinovec

Lot ฤŒadca, Bukov โ€“ Svrฤinovec is a part of motorway D3. On the junction Hriฤovskรฉ Podhradie motorway D3 is connected to motorway D1 creating the main line in east โ€“ west direction. Solved part of motorway D3 (Fig. 1) complements motorway network in the direction ลฝilina โ€“ Kysuckรฉ Novรฉ Mesto โ€“ ฤŒadca โ€“ Skalitรฉ and therefore with motorway D1 creates one of the main traffic axis from Bratislava south – north direction.

 

TEXT: Ing. Martin ฤŒรญลพ, Ing. Jozef ฤŒรญลพik, PhD., Ing. Martin Bakoลก, PhD.
OBRรZKY: Amberg Engineering Slovakia, s. r .o.

Martin ฤŒรญลพ, Jozef ฤŒรญลพik a Martin Bakoลก pรดsobia v spoloฤnosti Amberg Engineering Slovakia, s. r .o.

ฤŒlรกnok bol uverejnenรฝ v ฤasopise Inลพinierske stavby 2/2017.

Najฤรญtanejลกie