Montรกลพ brรกny v ลฝST Moldava nad Bodvou

ลฝSR: Elektrifikรกcia trate Haniska โ€“ Veฤพkรก Ida โ€“ Moldava nad Bodvou-mesto

Partneri sekcie:

Jednรฝm z dรดleลพitรฝch modernizaฤnรฝch trendov v rรกmci infraลกtruktรบry ลฝSR je komplexnรฝ program elektrifikรกcie ลพelezniฤnรฝch tratรญ. Jeho nespornรฝ ekonomickรฝ, prevรกdzkovรฝ a v neposlednom rade aj ekologickรฝ prรญnos je overenรฝ a potvrdenรฝ dlhoroฤnรฝmi skรบsenosลฅami vyspelรฝch zahraniฤnรฝch ลพelezniฤnรฝch spoloฤnostรญ, ale aj praktickรฝmi poznatkami ลฝSR.

Elektrifikรกcia tratรญ je vo vลกeobecnosti uznรกvanou investรญciou v rรกmci perspektรญvneho trendu rozvoja ลพelezniฤnej dopravy a je jednou z najdรดleลพitejลกรญch sรบฤastรญ modernizรกcie ลพelezniฤnรฝch tratรญ.

รšฤelom stavby ลฝSR, Elektrifikรกcia trate Haniska โ€“ Veฤพkรก Ida โ€“ Moldava nad Bodvou- -mesto je vytvoriลฅ podmienky na zvรฝลกenie energetickej รบฤinnosti v ลพelezniฤnej doprave na dotknutej trati a nahradiลฅ motorovรบ trakciu pre nรกkladnรบ aj osobnรบ dopravu zavedenรญm elektrickej trakcie s vรฝnimkou manipulaฤnรฝch vlakov v celom รบseku, ktorรฉ zostanรบ vedenรฉ vlakmi v nezรกvislej trakcii.

ZASR
Tab. 1 Delenie stavby na UฤŒS | Zdroj: TSS Grade, a. s

Projektovanรฉ pevnรฉ elektrickรฉ trakฤnรฉ zariadenia reลกpektujรบ v plnej miere efektรญvnosลฅ vรฝstavby, prevรกdzky a รบdrลพby na elektrifikovanej trati. Cieฤพom je dosiahnuลฅ lepลกรญ dopravnรฝ komfort cestujรบcich, a to jednak zlepลกenรญm dynamiky jazdy a lepลกou vybavenosลฅou trate, ako aj lepลกรญm sรบbehom osobnรฝch a nรกkladnรฝch vlakov na elektrifikovanom รบseku Haniska โ€“ Veฤพkรก Ida โ€“ Moldava nad Bodvou-mesto.

Elektrifikรกciou trate sa vytvorรญ predpoklad na prepojenie trate s pripravovanรฝm integrovanรฝm systรฉmom osobnej koฤพajovej dopravy Koลกice. Cieฤพovรฝm stavom rieลกenia je ukonฤenie regionรกlnych liniek autobusovej dopravy zo zรกpadnej ฤasti okresu Koลกice-okolie v navrhovanom terminรกli Moldava nad Bodvou-mesto, ktorรฝ umoลพnรญ priamy prestup cestujรบcich na nosnรบ koฤพajovรบ dopravu smerujรบcu do ลฝST Koลกice.

Zabaranenie pilรณty zรกkladu ฤ. 118
Zabaranenie pilรณty zรกkladu ฤ. 118 | Zdroj: TSS Grade, a. s

Termรญn ukonฤenia stavby je naplรกnovanรฝ v oktรณbri 2023, stavbu realizuje zdruลพenie ELHAMO. Pri nรกvrhu ฤlenenia stavby na ucelenรฉ ฤasti stavby (UฤŒS) sa vychรกdza zo zรกsady, ลพe jednotlivรฉ UฤŒS:

  • sa budรบ mรดcลฅ v rรกmci stavby samostatne realizovaลฅ,
  • sa budรบ mรดcลฅ samostatne uvรกdzaลฅ do prevรกdzky (doฤasnej aj trvalej) a budรบ mรดcลฅ byลฅ samostatne kolaudovanรฉ.

Stavba modernizรกcie je rozdelenรก na UฤŒS podฤพa tab. 1. Vzhฤพadom na poฤiatoฤnรฝ termรญn realizรกcie stavby sa uลพ na vybranรฝch รบsekoch danรฝch UฤŒS zaฤali jednotlivรฉ stavebnรฉ postupy.

UฤŒS 16 ลฝST ฤŒeฤejovce โ€“ ลฝST Moldava nad Bodvou, vรฝruby

Pred samotnou realizรกciou prรกc na danรฝch UฤŒS je potrebnรฉ odstrรกniลฅ dreviny ohrozujรบce bezpeฤnosลฅ ลพelezniฤnej prevรกdzky, dreviny z jestvujรบcich odvodลˆovacรญch zariadenรญ, z oblastรญ potrebnรฝch na rozhฤพad vodiฤov cestnรฝch vozidiel na รบrovลˆovรฝch priecestiach, dreviny prekรกลพajรบce vรฝstavbe trakฤnรฝch podpier, tvรกrnicovej trasy, osvetฤพovacรญch stoลพiarov a elektrickรฝch rozvodov.

Tieto porasty sa odstrรกnia len v nevyhnutnom rozsahu potrebnom na vybudovanie stavebnรฝch objektov a prevรกdzkovรฝch sรบborov. Nรกletovรฉ kroviny sa vyreลพรบ a na mieste rozdrvia a rozptรฝlia, resp. sa mรดลพu vyuลพiลฅ na energetickรฉ รบฤely ako palivo. Po vรฝrube stromov sa odstrรกnia aj koreลˆovรฉ systรฉmy vyrรบbanรฝch drevรญn โ€“ ฤi uลพ odfrรฉzovanรญm, alebo sa vykopรบ.

Osadenie kotevnรฉho stฤบpika v zรกklade ฤ. K40
Osadenie kotevnรฉho stฤบpika v zรกklade ฤ. K40 | Zdroj: TSS Grade, a. s

UฤŒS 17 ลฝST Moldava nad Bodvou, trakฤnรฉ vedenie

V rรกmci tohto objektu sa nad koฤพajami ฤ. 1, 3, 5, 2, 2a, 4, 4a a nad koฤพajovรฝmi spojkami medzi hlavnรฝmi koฤพajami v ลฝST Moldava nad Bodvou vybuduje novรฉ trakฤnรฉ vedenie od nลพkm 26,200 po nลพkm 27,265, resp. ลพkm 0,358. Zรกroveลˆ sa postavia trakฤnรฉ podpery ฤ. 1 aลพ 50 a 101 aลพ 104. Danรก ฤasลฅ stavby rieลกi aj prรญpravu trakฤnรฉho vedenia pre prรญpadnรฉ pokraฤovanie elektrifikรกcie smerom do Pleลกivca, poฤรญta sa s elektrickรฝm delenรญm medzi trakฤnรฝmi podperami (TP) ฤ. 48 a 49.

Trakฤnรฉ vedenie je navrhnutรฉ v plnom rozsahu podฤพa platnej vzorovej dokumentรกcie zostavy J, resp. S pre jednosmernรบ prรบdovรบ sรบstavu 3 kV s vรฝhฤพadom na striedavรบ prรบdovรบ sรบstavu 25 kV, 50 Hz vrรกtane jej doplnkov. Zakladanie novรฝch zรกkladov pod trakฤnรฝmi podperami vychรกdza z inลพiniersko-geologickรฉho a hydrogeologickรฉho prieskumu.

8 Osadenie kotevnรฉho stฤบpika v zรกklade ฤ. K40 Montรกลพ brรกny v ลฝST Moldava nad Bodvou Riadenรฝ pretlak medzi ลกachtami ล 15 a ล 16 s geodetickรฝm zameranรญm smeru a dฤบลพky pretlaku Stavba stoลพiara ฤ. 36
Stavba stoลพiara ฤ. 36 | Zdroj: TSS Grade, a. s

Pre nosnรฉ TP sa navrhuje hฤบbkovรฉ zakladanie (pilรณtovanรฉ zabaranenรฉ zรกklady) a pre kotevnรฉ TP sa navrhuje ploลกnรฉ zakladanie. Nosnรฉ a vรฝstuลพnรฉ stoลพiare sa osadia na prefabrikovanรฉ ลพelezobetรณnovรฉ pilรณtovanรฉ ihlanovรฉ zรกklady s dฤบลพkou 6 m (ako napr. ZPZ55/6 m). Kotevnรฉ priehradovรฉ stoลพiare sa osadia na hฤบbenรฝch stupลˆovรฝch zรกkladoch typu HP.

Kotevnรฉ stฤบpiky na zakotvenie trakฤnรฝch stoลพiarov sa osadia na hฤบbenom hranolovom zรกklade typu K. V zรบลพenom priestore medzi koฤพajami sรบ hranolovรฉ zรกklady navrhnutรฉ ako hฤบbenรฉ utopenรฉ vo vyhotoveniach zodpovedajรบcich ich funkcii a votknutรฝm stoลพiarom do korugovanej rรบry.

 

UฤŒS 17 ลฝST Moldava nad Bodvou, kรกblovod

Elektrifikรกcia si v rรกmci stavby vyลพaduje uloลพenie viacerรฝch novรฝch kรกblovรฝch vedenรญ do zeme. Na tento รบฤel sa navrhuje vybudovanie novรฉho kรกblovodu v ลฝST Moldava nad Bodvou. Navrhovanรฝ kรกblovod tvorรญ dvadsaลฅ kรกblovรฝch ลกรกcht ล 1 aลพ ล 20 a hฤบbkovรฝ kรกblovod s celkovou dฤบลพkou 771,17 m.

V ลกachte ล 18 sa trasa vetvรญ do ลกachty ล 17 a na smer k vรฝpravnej budove do ลกachty ล 19 a ล 20. Vลกetky ลกachty budรบ situovanรฉ v tesnej blรญzkosti koฤพajiska. Zo ลกรกcht ล 1 a ล 16 budรบ do oboch smerov vystupovaลฅ kรกble do voฤพnรฉho terรฉnu, resp. do chrรกniฤiek alebo betรณnovรฝch kรกblovรฝch ลพฤพabov.

ล achty budรบ hฤบbkovรฉ, monolitickรฉ, ลพelezobetรณnovรฉ. Navrhnutรฉ sรบ z vodostavebnรฉho betรณnu STN EN 206-1-C 25/30-XC2, XA1 (SK)-Cl 0,4-D 16-S3. Vstupy do ลกรกcht budรบ maลฅ rozmery 600 ร— 600 mm, uzavretรฉ budรบ typovรฝmi ลฅaลพkรฝmi liatinovรฝmi poklopmi s moลพnosลฅou uzamykania. Teleso kรกblovodu bude pozostรกvaลฅ z urฤenรฉho poฤtu dielcov multikanรกla typu 9W. Kรกblovod sa obalรญ separaฤnou geotextรญliou a nรกsledne obsype spรคtnรฝm zรกsypom ลกtrkodrviny s frakciou 0/32 mm.

Riadenรฝ pretlak medzi ลกachtami ล 15 a ล 16 s geodetickรฝm zameranรญm smeru a dฤบลพky pretlaku
Riadenรฝ pretlak medzi ลกachtami ล 15 a ล 16 s geodetickรฝm zameranรญm smeru a dฤบลพky pretlaku | Zdroj: TSS Grade, a. s

UฤŒS 17 ลฝST Moldava nad Bodvou, stavebnรฉ รบpravy vรฝpravnej budovy

Vzhฤพadom na poลพadovanรบ elektrifikรกciu existujรบcej ลพelezniฤnej trate ฤ. 109A v รบseku Haniska pri Koลกiciach โ€“ Moldava nad Bodvou a trate ฤ. 111D v รบseku Moldava nad Bodvou โ€“ TIOP Moldava nad Bodvou-mesto budรบ nevyhnutnรฉ stavebnรฉ รบpravy existujรบcej vรฝpravnej budovy ลฝST Moldava nad Bodvou, spojenรฉ predovลกetkรฝm s inลกtalรกciou novej zabezpeฤovacej a oznamovacej techniky a s tรฝm dotknutรฝmi stavebnรฝmi รบpravami jednotlivรฝch miestnostรญ vรฝpravnej budovy.

Predmetnรก prestavba prebieha v rรกmci viacerรฝch etรกp z dรดvodu poลพiadavky zachovania funkฤnosti jestvujรบceho zabezpeฤovacieho a oznamovacieho zariadenia stanice aลพ do preklopenia do naprojektovanรฉho stavu.

V jestvujรบcej dopravnej kancelรกrii sa na ochranu technologickรฝch zariadenรญ a zabezpeฤenie moลพnosti obsluhy dosluhujรบcich zariadenรญ zrealizuje doฤasnรก montovanรก prieฤka s hrรบbkou 100 mm z OSB dosiek P + D hrรบbky 15 mm na drevenom nosnom roลกte s vloลพenou vrstvou minerรกlnej vlny z oboch strรกn.

ล tartovacia jama pretlaku, pohฤพad zhora
ล tartovacia jama pretlaku, pohฤพad zhora | Zdroj: TSS Grade, a. s

Konลกtrukcia sa zrealizuje tak, aby sa v ฤo najvรคฤลกej miere zamedzilo ลกรญreniu hluku z priฤพahlรฝch miestnostรญ. 1. NP zahล•ลˆa demontรกลพe vybranรฝch okien vrรกtane parapetov a dverรญ so zรกrubลˆami. Bรบracรญmi prรกcami budรบ dotknutรฉ konลกtrukcie prieฤok โ€“ vybรบrajรบ sa celรฉ prieฤky (murovanรฉ a sklobetรณnovรฉ), otvory v prieฤkach (v plnej vรฝลกke prieฤky) a otvory v prieฤkach na osadenie novรฝch zรกrubnรญ, dverรญ a protipoลพiarnych dverรญ.

V prรญpade bรบrania otvorov na novรฉ dvere sa v prvej fรกze osadia preklady a nรกsledne sa pristรบpi k bรบraniu samotnรฉho otvoru. V trasรกch kรกblovรฝch vedenรญ dรดjde k prierazom jestvujรบcich stien. V miestnosti urฤenej na osadenie novej zabezpeฤovacej a oznamovacej technolรณgie sa podkope jestvujรบci teplovodnรฝ kanรกl a zriadi sa otvor, ฤรญm sa umoลพnรญ prechod zรกkladovรฝch pรกsov obvodovรฉho mรบra na napojenie na kรกblovod.

Doฤasnรก stena na oddelenie miestnosti vรฝpravcu na  zachovanie poลพadovanรฉho funkฤnรฉho stavu dopravne
Doฤasnรก stena na oddelenie miestnosti vรฝpravcu na zachovanie poลพadovanรฉho funkฤnรฉho stavu dopravne | Zdroj: TSS Grade, a. s

ลฝelezniฤnรฝ zvrลกok

ลฝelezniฤnรฝ zvrลกok Sรบฤasลฅou elektrifikรกcie sรบ na zรกklade vรฝsledkov meranรญ izolaฤnรฉho stavu koฤพajiska aj รบpravy na ลพelezniฤnom zvrลกku, ktorรฉ minimalizujรบ รบnik bludnรฝch prรบdov do okolia. Jednรฝm z opatrenรญ je preฤistenie ลกtrkovรฉho lรดลพka a zriadenie odvodnenia podvalovรฉho podloลพia v miestach, kde dochรกdza k degradรกcii plรกne ลพelezniฤnรฉho spodku a vzniku blativรฝch miest v ลกtrkovom lรดลพku vplyvom zlรฉho odvodnenia.

Ide o najrozsiahlejลกie prรกce na ลพelezniฤnom zvrลกku. Rieลกiลฅ sa bude aj รบprava priecestรญ vyvolanรก potrebou preฤistenia ลกtrkovรฉho lรดลพka, ako aj vรฝmena nevyhovujรบcich konลกtrukcii z dรดvodov presakovania bludnรฝch prรบdov do okolia.

Zriadenie prierazu pre kรกblovรฉ vedenia
Zriadenie prierazu pre kรกblovรฉ vedenia | Zdroj: TSS Grade, a. s

Z dรดvodu vkladania poฤรญtaฤov osรญ sa odstrรกnia jestvujรบce izolovanรฉ styky a na odizolovanie neelektrifikovanรฝch koฤพajรญ sa budรบ vkladaลฅ novรฉ izolovanรฉ styky. V predmetnom รบseku sa v jednotlivรฝch staniciach a zastรกvkach rekonลกtruujรบ nรกstupiลกtia v rozsahu podฤพa poลพiadaviek dopravnej technolรณgie.

Navrhovanรก dฤบลพka nรกstupiลกtnรฝch hrรกn na zastรกvkach Hutnรญky, Cestice, Mokrance a v NลฝST Veฤพkรก Ida a ฤŒeฤejovce je 130 m a v NลฝST Moldava n/B 170, resp. 250 m. Navrhovanรก vรฝลกka nรกstupiลกtnej hrany nad TK je 300 mm. Prรญstup na nรกstupiลกtia je รบrovลˆovรฝ (s vรฝnimkou NลฝST Veฤพkรก Ida, kde sa vyuลพije jestvujรบci podchod pre cestujรบcich a nรบdzovรฝ รบrovลˆovรฝ prรญstup bude zabezpeฤenรฝ z konca nรกstupiลกลฅa) a bezbariรฉrovรฝ.

Odstrรกnenie starรฝch nรกterov stien po zrealizovanรญ novรฝch elektrickรฝch rozvodov pred aplikรกciou novej povrchovej รบpravy
Odstrรกnenie starรฝch nรกterov stien po zrealizovanรญ novรฝch elektrickรฝch rozvodov pred aplikรกciou novej povrchovej รบpravy | Zdroj: TSS Grade, a. s

ลฝelezniฤnรฝ spodok

Hlavnou nรกplลˆou prรกc na objekte ลพelezniฤnรฉho spodku nie je prioritne rieลกiลฅ รบnosnosลฅ jeho plรกne ako takej, ale sanรกciou ochrรกniลฅ ลกtrkovรฉ lรดลพko pred moลพnรฝm opรคtovnรฝm zablatenรญm, ฤo by malo za nรกsledok znรญลพenie ochrany pred รบnikom bludnรฝch prรบdov. Rieลกenie nedostatoฤnej รบnosnosti plรกne ลพelezniฤnรฉho spodku a oprava odvodลˆovacรญch zariadenรญ nie sรบ predmetom tejto stavby.

Sanรกcia ลพelezniฤnรฉho spodku bola prehodnotenรก podฤพa aktuรกlneho vรฝskytu blativรฝch miest. Sanรกcia podvalovรฉho podloลพia sa navrhuje v rozsahu zriadenia novรฝch nรกstupiลกtnรฝch hrรกn โ€“ vzhฤพadom na navrhovanรฝ typ nรกstupiลกtnej hrany na pevnom betรณnovom zรกklade, a to v oblasti priecestรญ a pod vybranรฝmi vรฝhybkami najmรค v hlavnej koฤพaji a predjazdnรฝch koฤพajach jednotlivรฝch dopravnรญ.

Kรกblovรฝ prestup s osadenรญm chrรกniฤiek pred finรกlnou betonรกลพou
Kรกblovรฝ prestup s osadenรญm chrรกniฤiek pred finรกlnou betonรกลพou | Zdroj: TSS Grade, a. s

ฤŒistenie ลกtrkovรฉho lรดลพka

Keฤลพe hlavnรฝm predmetom stavby je elektrifikรกcia koฤพaje, je nutnรฉ zabezpeฤiลฅ v nej dobrรฉ elektroizolaฤnรฉ vlastnosti na eliminรกciu รบniku bludnรฝch prรบdov spรคtnej trakฤnej cesty. Z tohto dรดvodu je v celom รบseku navrhnutรฉ preฤistenie ลกtrkovรฉho lรดลพka strojnou ฤistiฤkou.

Vรฝnimkou sรบ oblasti sanรกcie koฤพajรญ (pri nรกstupiลกtnรฝch hranรกch a v oblasti priecestia) a รบseky, kde nie je zabezpeฤenรก priechodnosลฅ ฤistiฤky (priepusty, vรฝhybky) โ€“ tam sa navrhuje odลฅaลพenie ลกtrkovรฉho lรดลพka metรณdou s demontรกลพou koฤพajovรฉho roลกtu. Odลฅaลพenรฉ ลกtrkovรฉ lรดลพko sa odvezie na recyklaฤnรบ zรกkladลˆu, priฤom po pretriedenรญ sa frakcia 32 โ€“ 63 vrรกti naspรคลฅ do koฤพaje.

Novรก svetelnรก inลกtalรกcia v priestoroch vestibulu
Novรก svetelnรก inลกtalรกcia v priestoroch vestibulu | Zdroj: TSS Grade, a. s

Nรกstupiลกtia

V predmetnom รบseku sa v jednotlivรฝch staniciach a na zastรกvkach rekonลกtruujรบ nรกstupiลกtia v rozsahu podฤพa poลพiadaviek dopravnej technolรณgie. ล รญrky nรกstupรญลกลฅ budรบ podฤพa miestnych podmienok:

  • nรกstupiลกtia medzi koฤพajami: 2,6 a 2,7 m (NลฝST Moldava nad Bodvou),
  • ostrovnรฉ nรกstupiลกtia: 6,2 a 6,7 m (NลฝST Veฤพkรก Ida, NลฝST ฤŒeฤejovce),
  • krajnรฉ nรกstupiลกtia: 3,0 m (zastรกvky Hutnรญky, Cestice a Mokrance).

Nรกstupiลกtnรฉ hrany sa navrhujรบ z pevnรฝch dielcov na monolitickom betรณnovom zรกklade. Zรกkladovรก ลกkรกra nรกstupรญลกลฅ bude v nezamล•zajรบcej hฤบbke 0,95 m. Nรกstupiลกtia budรบ ukonฤenรฉ ลกikmรฝmi rampami, ich povrch bude bezpraลกnรฝ, zo zรกmkovej dlaลพby so znaฤenรญm bezpeฤnostnรฝch pรกsov pre nevidiacich.

ฤŒistenie koฤพajovรฉho lรดลพka v ลฝST Veฤพkรก Ida
ฤŒistenie koฤพajovรฉho lรดลพka v ลฝST Veฤพkรก Ida | Zdroj: TSS Grade, a. s

Priecestia a priechody

Kriลพovania cestnรฝch komunikรกciรญ s jestvujรบcimi koฤพajami zostรกvajรบ รบrovลˆovรฉ. Vzhฤพadom na minimalizovanie รบniku bludnรฝch prรบdov sa jestvujรบce asfaltovรฉ priecestia nahradia novรฝmi celogumovรฝmi priecestnรฝmi konลกtrukciami.

Jestvujรบce ลพelezobetรณnovรฉ a gumokovovรฉ priecestnรฉ konลกtrukcie sa zdemontujรบ na ฤas nevyhnutnรฝ na preฤistenie ลกtrkovรฉho lรดลพka, resp. zriadenia novรฉho ลพelezniฤnรฉho spodku a opรคtovne sa vloลพia do koฤพajรญ. ลฝelezniฤnรฉ priecestnรฉ konลกtrukcie z vรฝdrevy sa zdemontujรบ a nahradia novou vรฝdrevou.

Vรฝลกkovรก poloha koฤพajรญ na priecestiach sa v prevaลพnej miere zachovรก na odvedenie zrรกลพkovej vody smerom do priฤพahlรฝch vozoviek. Jestvujรบce vozovky sa upravia vzhฤพadom na napojenie s priecestnรฝmi konลกtrukciami a nahradia novรฝmi asfaltovรฝmi vozovkami.

Na vลกetkรฝch priecestiach na รบseku Haniska pri Koลกiciach โ€“ Moldava nad Bodvou sa zriadia novรฉ priecestnรฉ zabezpeฤovacie zariadenia 3. kategรณrie. Novรฉ priechody pre cestujรบcich budรบ slรบลพiลฅ ako รบrovลˆovรฉ bezbariรฉrovรฉ prรญstupy k navrhovanรฝm nรกstupiลกtiam.

Veฤพkรก Ida, podbรญjanie koฤพaje s ASP
Veฤพkรก Ida, podbรญjanie koฤพaje s ASP | Zdroj: TSS Grade, a. s

Podchod pre cestujรบcich

Cieฤพom rekonลกtrukcie podchodu pre cestujรบcich v ลฝST Veฤพkรก Ida je upraviลฅ ho tak, aby sa dal pouลพรญvaลฅ. V sรบฤasnosti je podchod v dezolรกtnom technickom stave, permanentne ho zneฤisลฅujรบ a poลกkodzujรบ vandali a cestujรบci sa mu vyhรฝbajรบ.

V rรกmci objektu sa zrealizujรบ povrchovรฉ รบpravy stien, stropu a podlahy, opravia, resp. vymenia sa kovovรฉ prvky, opravรญ sa streลกnรก krytina vรฝstupu z podchodu pri koฤพaji ฤ. 5 a zrealizujรบ sa sรบvisiace klampiarske konลกtrukcie, hydroizolรกcia stropu podchodu pri tomto vรฝstupe a novรก elektroinลกtalรกcia a osvetlenie.

Veฤพkรก Ida โ€“ posunovacie rajรณny
Veฤพkรก Ida โ€“ posunovacie rajรณny | Zdroj: TSS Grade, a. s

Zastreลกenie nรกstupiลกลฅa

Rekonลกtrukcia zastreลกenia nรกstupiลกลฅa v ลฝST Veฤพkรก Ida bude spoฤรญvaลฅ v skrรกtenรญ jeho ลกรญrky v nadvรคznosti na รบpravu nรกstupiลกลฅa a potrebu reลกpektovania priechodnรฉho prierezu s nadstavcom pre elektrifikovanรฉ trate. Bude sa rieลกiลฅ aj povrchovรก รบprava vลกetkรฝch oceฤพovรฝch prvkov zastreลกenia.

Prรญstreลกky pre cestujรบcich

Na novonavrhovanรฝch nรกstupiลกtiach zastรกvok Hutnรญky, Cestice a Mokrance sรบ navrhnutรฉ objekty novรฝch prรญstreลกkov pre cestujรบcich. Prรญstreลกky sรบ nadimenzovanรฉ podฤพa vรฝhฤพadovej ลกpiฤkovej frekvencie cestujรบcich. Zo stavebno-konลกtrukฤnรฉho hฤพadiska sรบ rieลกenรฉ ako murovanรก konลกtrukcia z betรณnovรฝch tvรกrnic s povrchovou รบpravou omietkou a farebnรฝm nรกterom.

Strechu bude tvoriลฅ ลพelezobetรณnovรก monolitickรก doska v sklone s asfaltovou povlakovou krytinou. Odkvapovรฉ ลพฤพaby budรบ z poplastovanรฉho plechu, daลพฤovรก voda bude odvedenรก mimo nรกstupiลกลฅa v smere ฤalej od koฤพajiska. Podlaha bude zo zรกmkovej dlaลพby.

Ing. Radovan Klubert