ลฝSR, Modernizรกcia ลพelezniฤnej trate Devรญnska Novรก Ves โ ลกtรกtna hranica SR/ฤR
V septembri minulรฉho roka bola po viac ako trojroฤnom verejnom obstarรกvanรญ uzavretรก zmluva o dielo na projekt ลฝSR, Modernizรกcia ลพelezniฤnej trate Devรญnska Novรก Ves โ ลกtรกtna hranica SR/ฤR. Objednรกvateฤพom stavby sรบ ลฝeleznice Slovenskej republiky Bratislava a zhotoviteฤพom stavby je konzorcium JV ICM โ VรHOSTAV โ SK vybranรฉ formou verejnej sรบลฅaลพe.
Vedรบcim ฤlenom zdruลพenia je talianska spoloฤnosลฅ ICM S.p.A Vicenza, spoloฤnosลฅ VรHOSTAV โ SK, a. s., je ฤlenom zdruลพenia. Predmetom projektu je zmodernizovanie traลฅovรฉho รบseku Devรญnska Novรก Ves โ ลกtรกtna hranica SR/ฤR, ฤรญm sa dosiahne zvรฝลกenie traลฅovej rรฝchlosti aลพ do 200 km/h, skrรกtenie jazdnรฝch ฤasov, redukcia hluku, bezbariรฉrovosลฅ stanรญc a nรกstupรญลกลฅ.
Predstavenie projektu
Projekt Modernizรกcia ลพelezniฤnej trate Devรญnska Novรก Ves โ ลกtรกtna hranica SR/ฤR je rozdelenรฝ na dve ฤasti, priฤom predmetom zmluvy je vyhotovenie projektovej dokumentรกcie, zabezpeฤenie inลพinierskej ฤinnosti a realizรกcia stavebnรฝch prรกc.
Zmluva sa riadi zmluvnรฝmi podmienkami pre technologickรฉ zariadenia a projektovanie โ realizรกciu pre elektrotechnickรฉ a strojnotechnologickรฉ diela a pre stavebnรฉ a inลพinierske diela projektovanรฉ zhotoviteฤพom (โลพltรก knihaโ), prvรฉ vydanie 1999, vydanรฉ Medzinรกrodnou federรกciou konzultaฤnรฝch inลพinierov (FIDIC).
Prvรก ฤasลฅ stavby (A) s nรกzvom ลฝSR, Modernizรกcia ลพelezniฤnej trate Devรญnska Novรก Ves โ ลกtรกtna hranica SR/ฤR sa ฤlenรญ na:
- รบsek A.1: Devรญnska Novรก Ves (mimo) โ Malacky (sลพkm 1,384 โ 25,670),
- รบsek A.2: Kรบty (mimo) โ ลกtรกtna hranica SR/ ฤR, 1. ฤasลฅ (sลพkm 68,09 โ 74,9),
โ ฤasลฅ A.2.1: Kรบty (mimo) โ ลกtรกtna hranica SR/ฤR, 1. ฤasลฅ (sลพkm 71,6 โ 74,9),
โ ฤasลฅ A.2.2: Kรบty (mimo) โ ลกtรกtna hranica SR/ฤR, 2. ฤasลฅ (sลพkm 68,09 โ 71,6).
Druhรก ฤasลฅ stavby (B) s nรกzvom ลฝSR, Implementรกcia ERMTS na รบseku Devรญnska Novรก Ves โ ลกtรกtna hranica SR/ฤR sa ฤlenรญ na:
- รบsek B.1: Devรญnska Novรก Ves (mimo) โ Malacky (sลพkm 1,384 โ 25,670),
- รบsek B.2: Malacky (mimo) โ Kรบty (sลพkm 25,670 โ 68,09) bez ETCS Level 2,
- รบsek B.3: Kรบty (mimo) โ ลกtรกtna hranica SR/ ฤR (Kรบty ลกt. hr.) (sลพkm 68,090 โ 74,900),
โ ฤasลฅ B.3.1: Kรบty (mimo) โ ลกtรกtna hranica SR/ฤR, 1. ฤasลฅ (sลพkm 71,600 โ 74,900),
โ ฤasลฅ B.3.2: Kรบty (mimo) โ ลกtรกtna hranica SR/ฤR, 2. ฤasลฅ (sลพkm 68,090 โ 71,600).
V rรกmci stavby B โลฝSR, Implementรกcia ERMTS na รบseku Devรญnska Novรก Ves โ ลกtรกtna hranica SR/ฤRโ sa na traลฅovom รบseku B.2 Malacky (mimo) โ Kรบty (sลพkm 25,640 โ 68,090) vyprojektuje a zrealizuje len systรฉm GSM-R (bez ETCS Level 2).
Priebeh realizรกcie projektu
Realizรกcia projektu je rozvrhnutรก na obdobie necelรฝch troch kalendรกrnych rokov. Dรกtum zaฤatia prรกc stanovil stavebnรฝ dozor na 24. 9. 2020, skonฤenie prรกc sa predpokladรก v novembri 2023. V prvej fรกze projektu pรดjde o zabezpeฤenie kompletnej dokumentรกcie potrebnej na zรญskanie verejnรฝch sรบhlasov, stavebnรฝch povolenรญ a pod.
Ide hlavne o vypracovanie zlรบฤenej dokumentรกcie stavebnรฉho zรกmeru a dokumentรกcie pre รบzemnรฉ rozhodnutie (DSZ/DรR), vypracovanie ลกtรกtnej expertรญzy stavebnรฉho zรกmeru, dokumentรกcie pre stavebnรฉ povolenie v podrobnostiach pre realizรกciu stavby (DSPRS) vrรกtane komplexnej inลพinierskej ฤinnosti a o zabezpeฤenie potrebnรฝch prieskumov a majetkovo-prรกvneho vysporiadania (MPV ).
Harmonogram predpokladรก zรญskanie prvรฝch stavebnรฝch povolenรญ na jednotlivรฉ stavebnรฉ objekty a prevรกdzkovรฉ sรบbory koncom roka 2021, keฤ sa spustรญ druhรก fรกza projektu, a to samotnรก realizรกcia stavebnรฝch prรกc jednotlivรฝch traลฅovรฝch รบsekov (ucelenรฝch ฤastรญ).
Kompletnรฉ zabezpeฤenie projektovej dokumentรกcie, inลพinierskej ฤinnosti, majetkovo-prรกvneho vyrovnania a prieskumov potrebnรฝch pre dokumentรกciu mรก na starosti subdodรกvateฤพ zdruลพenia, projektantskรฉ zdruลพenie Reming Consult โ Moravia Consult โ Transgeo pod vedenรญm vedรบceho ฤlena REMING CONSULT, a. s., a ฤlenov zdruลพenia MORAVIA CONSULT Olomouc, a. s., a Transgeo Sofia.
Zรกver
Projekt modernizรกcie trate je sรบฤasลฅou globรกlneho prepojenia paneurรณpskeho ลพelezniฤnรฉho koridoru siete TEN-T Core a patrรญ medzi trate zaradenรฉ do dohรดd AGC a AGTCย (koridor ลพelezniฤnej nรกkladnej dopravy RFC 7). Modernizรกciou tohto koridoru sa zรญska zvรฝลกenie traลฅovej rรฝchlosti na 200 km/h, zruลกenie vลกetkรฝch รบrovลovรฝch krรญลพenรญ a dobudovanie bezbariรฉrovรฝch nรกstupรญลกลฅ a podchodov v staniฤnรฝch รบsekoch spolu s vizuรกlnymi a zvukovรฝmi informaฤnรฝmi systรฉmami.
Na zรกver treba uviesลฅ, ลพe tento projekt je financovanรฝ z eurรณpskych zdrojov โ z Nรกstroja na prepรกjanie Eurรณpy (CEF). Realizรกcia projektu sa bude hradiลฅ z dvoch programovacรญch obdobรญ, a to zo sรบฤasnรฉho programovacieho obdobia 2014 โ 2020 a z obdobia 2021 โ 2027 (druhรก ฤasลฅ projektu).
Richard Pรบฤek je riaditeฤพ divรญzie Slovensko, odลกtepnรฝ zรกvod ลฝilina, a ฤlen predstavenstva spoloฤnosti VรHOSTAV โ SK, a. s.
ฤlรกnok bol publikovanรฝ v ฤasopise Inลพinierske stavby 01/2021.